Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : als jullie niet op tijd bidden

LZN
13-10-2002, 19:32

Ik heb een vraagje als je niet optijd bid ,of je bent te moe om te bidden krijg je dan geen naar gevoel de volgende dag ????????? Nou ik dus wel ik kan daar echt niet tegen ..

Hart4Islam
13-10-2002, 19:51
tja zuster dan moet je bidden,, ogtie. als je allah swt vreest dan bid je al heb je geen kracht meer. dan kruip je naar je gebed...

Imam
13-10-2002, 20:14
Salaam alaykoem, Zuster, dat naar gevoel komt omdat je Allah nog gebden schuldig bent. Zorg dat je gebeden om tijd verricht worden en laat Sheytan je niet afleiden en neem zijn influisteren niet in acht. Op de Dag des Oordeels zullen we eerst naar onze gebeden ondervraagd worden als we er niet toekomen wordt er gezien of we extra gebeden hebben verricht en daarmee worden onze gebeden aangevuld. Als we slagen zullen we openbloeien en zal de rest ook slagen inshallah maar als we falen behoren we tot de verliezers. Waak over je gebden alsof je over je eigen kinderen waakt. Alaykoem salaam

Hart4Islam
13-10-2002, 20:22
Origineel gepost door Imam Salaam alaykoem, Zuster, dat naar gevoel komt omdat je Allah nog gebden schuldig bent. Zorg dat je gebeden om tijd verricht worden en laat Sheytan je niet afleiden en neem zijn influisteren niet in acht. Op de Dag des Oordeels zullen we eerst naar onze gebeden ondervraagd worden als we er niet toekomen wordt er gezien of we extra gebeden hebben verricht en daarmee worden onze gebeden aangevuld. Als we slagen zullen we openbloeien en zal de rest ook slagen inshallah maar als we falen behoren we tot de verliezers. Waak over je gebden alsof je over je eigen kinderen waakt. Alaykoem salaam mashalaaaaaaaaaaaaah geen woroden voor jou bro wollah echt ik sta hier zo te kijken :eek: mashallah

DESPERADA
13-10-2002, 20:32

salaaM aleikom ouchTi....... Ik kaN er ook niet tegen, en de schuld gevoelens knagen aan Mij als ik een keer Niet op tijd bid... En een keer een gebed helemaal niet bidden...?? Dan doe ik geen oog dicht..... Daarom sta ik altijd verbaasd dat men door het leven kan gaan als moslim zonder te bidden...... ooit heb ik dat ook gedaan.... AstagfiruAllah.... besefte niet dat het gebed onze basis is, waar we op staan/leunen....... Jaaber Ibn Abdullah, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "Ik hoorde de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, zeggen: 'Met het verrichten van het gebed neemt men afstand van afgoderij en ongelovigheid.' [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie] Ma3Salaam :zwaai:

EgyPTeNaaR19
25-11-2004, 03:54
Weet je hoeveel mensen niet eens bidden, laat staan op tijd.

shahrezade
25-11-2004, 11:08
Salam, Het feit dat sommige mensen niet of niet op tijd bidden is geen rechtvaardiging om dat zelf ook niet te doen. Er zijn namelijk ook mensen die wel op tijd bidden en zelfs extra gebeden verrichten, vergelijk jezelf liever met deze mensen. peace, shahrezade

RaiseUp
25-11-2004, 12:07
Dat schuldgevoel is goed. Dat is de eerste stap om het gebed op tijd te verrichten.