Bekijk originele versie : Bindingsangst!
De hele week zie ik ze, de hartjes die overal in de stad hangen, Valentijnsdag.. :rolleyes: Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben dol op hartjes, heb altijd hartjes-ballonen in huis, of hartjes-stickers of hartjes ach...ik spaar ze gewoon!!
Vroeger wist ik niet wat het was, Valentijnsdag...'k heb ook nooit een kaartje gekregen van een secret lover, ook nooit verstuurd trouwens.
Inmiddels heb ik een fijne partner, we zijn nog steeds verliefd en genieten elke minuut van elkaar..(eh, soms op het kleffe af ja..)
Bindingsangst ..hoor ik op de t.v...zelfs de EO 'doet aan Valentijnsdag', en heeft als onderwerp bindingsangst. Wat heeft bindingsangst met Valentijnsdag te maken? Hoe ontwikkelt zich die angst? Wat houdt het trouwens in? Hebben mannen er meer last van dan vrouwen?
Bindingsangst Ik geloof er niet zo in:confused:
Zelf zou ik nooit mee doen aan valentijn, heb zoiets van het moet altijd speciaal blijven tusse de paren (en niet alleen op valentijn)
Origineel gepost door ffeiza
Bindingsangst Ik geloof er niet zo in:confused:
Zelf zou ik nooit mee doen aan valentijn, heb zoiets van het moet altijd speciaal blijven tusse de paren (en niet alleen op valentijn)
Ik ben blij met al die hartjes in de winkel..mijn nieuwste aanwinst zijn hartjes-lichtjes, zo leuk.. :D Ik koop me rot in deze periode, mijn dochter verklaard me voor gek, maar is ook al hartjes-verslaafd.. :verliefd:
Wij hebben elke dag Valentijns-gevoelens :Iluvu:
Je hebt gelijk Ffeiza, af en toe ligt er een kadootje op mijn kussen, meestal iets kleins, maar toch...dat vind ik veel leuker dan alleen op 14 februarie een kadootje.
Misschien ligt er een kaartje morgen bij jou in de bus ;)
haha Sahira zou leuk zijn..
Alleen geen flauw idee van wie:confused:
Alhoewel.. :jammer:
*zucht* ;)
haha Sahira zou leuk zijn..
Alleen geen flauw idee van wie:confused:
Alhoewel.. :jammer:
*zucht* ;)
You'll never know.. ;)
Of heb je er zelf ééntje verstuurd?
Mijn dochter die vermoedt dat ze een kaartje krijgt morgen, het arme kind, straks ligt er niets in de bus. Ik heb haar maar verteld dat als iemand haar leuk vind, het gewoon moet zeggen en niet via een anoniem kaartje, maar ja..kids he?
Sahira, soms denk je weleens dat bepaalde begrippen aan mode onderhevig zijn. maar bindingsangst is een realiteit hoor.
Kinderen die veel aanacht krijgen in de negatieve zin, dus weinig psitieve stimulatie, waar weinig warmte maar veel correctie plaats vind, hebben een verhogde kans.
Daar ontwikkelt zich dan vaak een negatief zelfbeeld, vanwaaruit dan een moeilijke levensweg uit ontstaat.
Vaak wordt dit dan benadrukt in een syndroom, een borderline syndroom. Een grote realiteit. Deze mensen zijn hun hele leven aan het zoeken naar realisatie van het eigen ik. En geloven nauwelijks dat er mensen zijn die van hen houden, zeer triest.
En niet om te veroordelen, dit komt veel voor in streng gelovoge gezinnen. Dus bij orthodosxe christenen en bij moslims uit de orthoodoxe groep.
an3sdej Kan kloppen, maar ken genoeg mensen die 'streng' gelovig zijn. Of het nou moslims of Christen zijn, het hoef niet zo te zijn. Ik denk juist eerder(als ik het over moslims heb. Over ander geloven durf ik geen uitspraak te doen) Dat die daar geen problemen mee hebben. Dan heb ik het ook over de correcte Islam. Die zit boordevol liefde..
Sahira hoop dat ze iets zal krijgen arme meid:) Anders geef jij haar een lief Moedervalentijnskaart;)
Origineel gepost door an3sdej
Sahira, soms denk je weleens dat bepaalde begrippen aan mode onderhevig zijn. maar bindingsangst is een realiteit hoor.
Kinderen die veel aanacht krijgen in de negatieve zin, dus weinig psitieve stimulatie, waar weinig warmte maar veel correctie plaats vind, hebben een verhogde kans.
Daar ontwikkelt zich dan vaak een negatief zelfbeeld, vanwaaruit dan een moeilijke levensweg uit ontstaat.
Vaak wordt dit dan benadrukt in een syndroom, een borderline syndroom. Een grote realiteit. Deze mensen zijn hun hele leven aan het zoeken naar realisatie van het eigen ik. En geloven nauwelijks dat er mensen zijn die van hen houden, zeer triest.
En niet om te veroordelen, dit komt veel voor in streng gelovoge gezinnen. Dus bij orthodosxe christenen en bij moslims uit de orthoodoxo groep.
Je hoeft je geen zorgen te maken om mijn dochter of zonen, dat doe ik wel, maar ik begrijp wat je bedoeld.
Alhamdoelilah, ik geef mijn kids genoeg aandacht, soms weleens teveel volgens hen. Ik zeg ze dagelijks hoeveel ik wel niet van ze houd, zelfs als ze het bloed onder mijn mooie nagels halen. Dat vind ik erg belangrijk, ze moeten weten dat ze altijd bij me terecht kunnen en me van alles kunnen vragen.
Je wilt me toch niet vertellen dat in moslimgezinnen of andere orthodoxe gezinnen borderline vaker voor komt? Dat lijkt me nl. een beetje overdreven, ik ben vanuit mijn werk bekend met o.a. bordeline of andere gedragsstoornissen en gek genoeg zijn het allemaal autochtone nederlanders die deze ziekte hebben. Triest is het zeker, deze mensen zijn erg moeilijk te peilen, zij hebben zeker bindingsangst al zou ik het liever hechtingsangst willen noemen.
an3sdej Kan kloppen, maar ken genoeg mensen die 'streng' gelovig zijn. Of het nou moslims of Christen zijn, het hoef niet zo te zijn. Ik denk juist eerder(als ik het over moslims heb. Over ander geloven durf ik geen uitspraak te doen) Dat die daar geen problemen mee hebben. Dan heb ik het ook over de correcte Islam. Die zit boordevol liefde..
Sahira hoop dat ze iets zal krijgen arme meid:) Anders geef jij haar een lief Moedervalentijnskaart;)
Ik heb een hele mooie ballon voor haar, uiteraard een hartje, en die zal ik voor haar opblazen...ik zie het gezichtje al voor me.. :verliefd: De liefde die ik voor haar voel, is met geen honderd hartjesballonen te vergelijken... :)
Sahira, kunnen wij als mensen niet heel dicht bij elkaar komen? Mijn zoons hebben weinig last van dit soort fenomenen, /Ik des te meer, Maar ik groeide dan ook op in de zeventiger jaren, toen e]waren deze begrippen nog niet uitgevonden.
Draag jij een hijaab Sahira?
Origineel gepost door an3sdej
Sahira, kunnen wij als mensen niet heel dicht bij elkaar komen? Mijn zoons hebben weinig last van dit soort fenomenen, /Ik des te meer, Maar ik groeide dan ook op in de zeventiger jaren, toen e]waren deze begrippen nog niet uitgevonden.
Draag jij een hijaab Sahira?
Zolang iemand een armlengte afstand neemt, kan men erg dicht bij mij komen, ik heb daar geen moeite mee. Alhamdoelilah, wees blij dat je zoons daar geen last van hebben, bordeline hebben is geen pretje en ik wens het niemand toe, bovendien is het voor de omgeving (familie etc) van een borderliner ook geen pretje. Vaak heeft een borderliner het meeste last van zichzelf, snel geirriteerd en wil alles 'snel en direct' om maar twee zaken te noemen hoe dat zich uit.
Heb jij borderline of heb je last van bindingsangst, dat is me nu even niet duidelijk. Ze kunnen nl. beide met elkaar te maken hebben, het valt niet voor niets onder het kopje "gedragsstoornis".
Ik draag geen hijaab, maar wat heeft dat er hier mee te maken? Ik draag een hijaab tijdens het gebed, en als ik naar de moskee ga, wanneer ik met andere moslima's ben pas ik me aan, en draag de hijaab. De hijaab is een persoonlijke kwestie, de keuze om het niet altijd te dragen is aan mij, wie het wel dagelijks wil dragen moet daar ook vrij in zijn.
Mijn innerlijke hijaab is voor mij veel belangrijker.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.