Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk heb nu een eetziekte ofzo wat heb ik help me a u b



Pagina's : [1] 2

13-02-2004, 20:04
Hee mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...Ik wordt gek van mezelf echt kei gek van mezelf.Het gaat over eten.Ik heb dagen dat ik echt helemaal niets eet en dagen dat ik kei veel eet!En dan voornamelijk calorierijke voedsel.Dan wil ik graag afvallen eet ik heel de dag niets en dan savond kei veel ik wil het echt niet echt maar ik kan er niets aan doen echt niets aan doen.Al mijn geld gaat op aan eten ik wordt gek echt gek ik huil gewoon in bed weet het niet meer.Gisteren walgde ik zo erg van mezelf ik stak gewoon mijn vinger in mijn keel en gaf alles over nu wil ik dat ok doen maar heb kei erg last van m ijn keel en daarom durf ik het niet weer te doen.

Ik plan savonds al en op het werk wat ik straks moet kopen .Het liefst eet ik als ik alleen ben ik wordt helemaal gek krijg huilbuien en al ik weet niet meer wat ik moet doen en ik wordt duizelig van mezelf.Wat heb ik denken jullie maar als jllie denken da ik dun ofzo hebben jullie het mooi mis wat ik heb juist overgewicht...

MeNsEn HeLp Me!!!!

13-02-2004, 20:10


Probeer eten in porties over de hele dag te verdelen. Voor het eten een glas water drinken om je maag te vullen.
Als je de hele dag niks is het vrij zeker dat je aan het einde van de dag flinke eetbuien krijgt.
En wat natuurlijk ook heel belangrijk is veel beweging.

13-02-2004, 20:12
Heey lieverd stop onmiddelijk met je vinger in je keel te stoppen ik heb er geen verstand van ofzo maar het klinkt op een beginnende bouloumia ga langs de dokter en praat er met vriendinnen over en vergeet 1 ding niet je bent al mooi zoals je bent en knoop dat goed in je oren.
Ik wens je heel veel sterkte en als je erover wilt praten kan je me ook prive mailen kusjes

13-02-2004, 20:32
dank jullie wel voor jullie reacties...


Kijk ik wil ook op een gezonde manietr afslanken echt maar het wil gewoon niet lkken en nu zie ik dit dus als een uitweg maar ja heb erg last van mijn keel wil het niet maar ja ik kan niet rusten voordat ik dat heb gedaan mijn vinger in mijn keel duz ik weet t niet meer echt niet maar ik heb ook veel meegemaakt ik weet ook niet hoe het zover is gekomen maar ik kan het gewoon niet laten hoe graag ik het ook wil...

15-02-2004, 20:42



Citaat:
Origineel gepost door toprakkizi
Hee mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...Ik wordt gek van mezelf echt kei gek van mezelf.Het gaat over eten.Ik heb dagen dat ik echt helemaal niets eet en dagen dat ik kei veel eet!En dan voornamelijk calorierijke voedsel.Dan wil ik graag afvallen eet ik heel de dag niets en dan savond kei veel ik wil het echt niet echt maar ik kan er niets aan doen echt niets aan doen.Al mijn geld gaat op aan eten ik wordt gek echt gek ik huil gewoon in bed weet het niet meer.Gisteren walgde ik zo erg van mezelf ik stak gewoon mijn vinger in mijn keel en gaf alles over nu wil ik dat ok doen maar heb kei erg last van m ijn keel en daarom durf ik het niet weer te doen.

Ik plan savonds al en op het werk wat ik straks moet kopen .Het liefst eet ik als ik alleen ben ik wordt helemaal gek krijg huilbuien en al ik weet niet meer wat ik moet doen en ik wordt duizelig van mezelf.Wat heb ik denken jullie maar als jllie denken da ik dun ofzo hebben jullie het mooi mis wat ik heb juist overgewicht...

MeNsEn HeLp Me!!!!
Het is al een goede stap dat je je probleem erkent en het is ook dapper van je dat je het met anderen durft te delen, nu kun je de volgende maken door je problemen op te lossen.

Denk er eens rustig over na wat de redenen zijn van je eetgedrag en je eetobsessie.

Ik denk uit je verhaal te lezen dat je met een emotioneel probleem te kampen hebt, ben je eenzaam? Of heb je juist een laag zelfbeeld? Zou het misschien komen door een depressie, vaak eten mensen te veel als troost, en achteraf voelen ze zich schuldig, en komen ze aan waardoor ze zich nog rotter gaan voelen, zo geraak je in een visieuze cirkel.

Dit gedrag moet je zien te doorbreken, ga wat meer dingen ondernemen, ga leuke dingen doen met vrienden, ga er wat vaker uit.

Ga zonodig met een proffesioneel iemand praten, deze mensen hebben vaker mensen om de tafel met dit soort problemen, en kunnen je nuttige adviesen geven.

Braken moet je nooit doen, dit is erg slecht voor je! Ik heb alvast wat tips voor je:

-Ga nooit boodschappen doen als je maag leeg is, je ogen zijn dan groter dan je maag.

-Haal nooit calorierijk voedsel in huis, dan kun je ook nooit in de verleiding te komen het te eten.

-Probeer meer fruit en groente te eten, kijk wat voor dingen je lekker vindt, maak wat je wilt, maar wees zuinig met boter en olie.

-Eet op vaste tijden, sla nooit je ontbijt over, probeer 1 1/2e liter water per dag te drinken.

-Eet bruinbrood ipv witbrood.

-Niet hongeren, door gezond en regelmatig te eten blijft je spijsvertering op gang.

-Stap over op magerdere producten waar je kunt.

-Beweeg meer.

-Doe iets aan je geestelijke problemen, mensa sana in corporo sano, een gezonde geest in een gezond lichaam.

15-02-2004, 22:18
Hoi meid,

Ik weet dat het heel moeilijk voor je is. Zoals jij alles beschrijft, denk ik dat je aan boulimia lijdt. Ik heb er veel over gelezen, en ik weet dat het allemaal tussen de oren zit. De mensen op dit forum kunnen wel allemaal zeggen van gebruik je hersenen enzo, maar dat is het nou juist. Boulimia is een psychische stoornis, waarbij(vooral vrouwen) vinden dat ze te dik zijn en dat ze moeten afvallen door zichzelf uit te hongeren. Maar doordat je jezelf verhongerd, ga je van lezelf walgen,je raakt in een depressie en dit zet zich juist om in een vreetbui. Boulimia is een ernstige aandoening, dus krop je probleme vooral niet op, maar probeer er met je naasten over te praten. Ik kan je nu wel allemaal tips gaan geven over de juiste manier van afvallen, maar ik weet dat je daar niets aan zal hebben. Het zou wel effectief zijn , als je je eraan zou houden, maar je hersenen zullen weigeren.
Als er in je omgeving niemand is met wie je kan praten, kun je me altijd mailen, realitygirl_85@hotmail.com.
Nou meid, denk erom, krop niets op, dat is de ziekte juist, maar laat alles naar buiten komen, en mail me
Sterkte,
Realitygirl

15-02-2004, 22:59
Ik ben het eens met realitygirl, je hebt inderdaad de symptonen van

boulimie, mijn nichtje heeft dit ook gehad, althans zij had een mix van

anorexia en boulimia. Maar ze had wel ongeveer dezelfde symptonen,

Neem eens een kijkje op de site http://www.sabn.nl

16-02-2004, 10:07
heel veel sterkte meid.....

16-02-2004, 11:20
het heeft geen nut om de hele dag niets te eten want je lichaam heeft toch wel voeding nodig dat heb je denk ik ook wel gemerkt aan dat je in de avond moet gaan eten
je kunt beter bepaalde eettijden vaststellen en het liefst met zo min mogelijk vet (veeeeel groente,fruit) en ondertussen een tussendoortje bijv. sultana) kan dan geen kwaad

nou suc-6 meid!
allah ye 3aouan!

17-02-2004, 19:10
Saa meid , ik begrijp je volkomen ... ook ik kocht altijd wel iets van mars tot doritos , van negerzoenen tot haribo snoep ...

Maar 1 ding heb ik nooit gedaan m n zelfvertrouwen vertrapt das het ergste wat je kan doen meid, juist dan ga je meer en meer eten ..

Wees blij zoals je bent , en je kan alleen afvallen als je heel wat dingen hebt door d8 voor jezelf ..

Ben nu ook begonnen aan dieten zaama heb het nu week volgehouden netjes he , en eerlijk gezegd soms heb ik wel behoefte om net langs de winkel te gaan , weet je wat ik dan doe ???

Gewoon keihardd de muziek aan doen , en alles vergeten ,m bilah helpt althans voor mij .. Je moet constant met iets bezig zijn dan vergeet je et eten echt ... En 1 ding is heel belangrijk afvallen gebeurt niet in 1 dag dat is iets wat ik helder heb gemaakt voor mezelf en wat mij nu heel erg stimuleert om verder te gaan met dieten en sporten ..

Ik voetbal nu 2 keer per week (is toevallig gewoon m n favoriete sport wat ik ook aardig kan) En fitness af en toe , maar daar haak ik vanaf dus heb ged8 om een loopband te kopen of een staand fiets lekker keiharde muziek en hup aan et werkk ...

Mouhiem als je een steuntje ofzo nodig hebt let me know maar aubbb heb niet zo n minwaarde van je eigen kom op zeg , je bent gewoon zoals je bent wees daar blij en trot s op ..

Ik zeg altijd ik wil afvallen voor m n gezondheid niet voor een lekekr figuur (heheheheh maar is wel lekker meegenomen eerlijk isj eerlijk )

Yalla thalay frasek en hou je poten uit je mond die zijn voor andere dingen beschikbaar ahmara

17-02-2004, 20:08
Ik raad je aan om hulp te zoeken. Ik weet dat de stap naar hulp zoeken groot is, maar bij een dietist kunnen ze je helpen om een goed en gezond eetpatroon te krijgen. Ook kunnen ze misschien de oorzaak achterhalen waarom jij dit eetgedrag hebt. Misschien is er wel geen ernstig probleem, maar je weet maar nooit.

In ieder geval succes en veel sterkte.

17-02-2004, 22:40
Ga een dokter opzoeken.. ik hoop dat hij/zij je verder kan helpen.. mej koun 3ie el gair insha allah

18-02-2004, 01:03


meid, je moet echt naar een dokter..... want het is niet alleen het eten bij jou, tis echt een groot probleem. eten is echt een obsessie voor je, ook als je niet eet. je bent er constant mee bezig.

een vriendin van mij heeft dit ook gehad, ze naar de dokter geweest en die heeft haar doorgestuurd. ze is blij dat ze dat heeft gedaan.

succes

20-02-2004, 19:41
Hee mmense bedankt voor jullie reacties sorry dat ik nu pas reageer maar had problemen met de pc realitygirl en soul searching thanks dat jullie meeleven maar ik wilde jullie een email sturen maar het lukte niet!ik zou het fijn vinden als jullie mij een email sturen zodat ik dan wat terug kan sturen .Maar op dit moment gaat het klote eerst ging het een paar dagen goed het leek alsof ik er vanaf was maar vandaag ben ik weer alleen thuis en dan begint het weer en geloof me het ligt niet aan het eetpatroon het zit gewoon in me en ik kan er niet hoe graag ik het wil er van af komen...maar ik kan niet nu lang online blijven reacties zijn welkom en ik schrijf meteen wat terug xxx

22-02-2004, 17:29
Asalaam mo3leikom wa Rahmatullahi wa Baraaktuh

Heeeel veeeeel sterkte ogti,

Wasalaam mo3leikom wa Rahmatullahi wa Baraaktuh

Pagina's : [1] 2