Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Arafat miljonair door Israeliers.

Pagina's : [1] 2 3

Scottie
13-02-2004, 19:31

Nou, al eerder berichtte ik over het fortuin van Arafat, aangevuld met de miljoenen van zijn vrouw, mevrouw Arafat te Parijs. Woonachtig in een voormalige villa in het chique Cartier Latin, de wijk waar voorheen de rijkere Franse joden woonden, spendeert zij enorme bedragen aan babykleertjes voor de baby Arafat en aan huishoudzilver. Onlangs werd mevrouw Arafat in de nog chiquere rue de Faubourg Saint Honore gesignaleerd in de betere antiekwinkels. Zij is geinteresseerd in het puntgave en de het meer exclusieve Empiremeubel. Ach, je moet wat, je man kan zich niet wassen en zijn nagelvijltjes zijn hem ook al ontfutseld, dan laat jij alvast gouden kranen aanbrengen in alle badkamers voor als hij zich in ballingschap begeeft na de aan hem toevertrouwde bevolking aan dood en verderf te hebben prijsgegeven. In dit rookgordijn, beste lezers, daar vliegen vast geen kinderarmpjes en ingewanden van slachtoffer is het rond ... Ik wijs onze speurneuzen erop dat de naam "Bloemendaal" heel goed een joodse achternaam kan zijn, van Bluhmenthal. Scottie, Mahonie. Rookgordijn rond fortuin Arafat van onze correspondent AD BLOEMENDAAL TEL AVIV - ''Premier Sharon is verantwoordelijk voor deze infame leugens. De crisis waarin hij zelf verkeert door de fraude-aantijgingen tegen hem en zijn zonen, is de achtergrond van de verhalen.'' Met die beschuldiging reageerde Suha Arafat gisteren op persberichten dat de Franse justitie de herkomst nagaat van negen miljoen euro, die tussen juli 2002 en juli 2003 vanuit Zwitserland op haar Franse bankrekeningen zijn overgemaakt. De veertigjarige vrouw van de Palestijnse president sprak met het in Londen verschijnende pan-Arabische dagblad Al-Hayat. Dat er geld is overgemaakt ontkende ze niet. ''Maar is het vreemd dat Arafat geld naar zijn vrouw in het buitenland stuurt? Tenslotte werk ik hier voor de Palestijnse zaak.'' Arafat en geld. Het is een onderwerp dat niet alleen de media, maar ook de Israëlische en westerse veiligheidsdiensten al heel lang fascineert. Misschien vooral omdat de Palestijnse leider de vele miljoenen dollars die hij beheert, duidelijk niet spendeert aan gouden bedden en paleizen. Als hij niet door Israël zou zijn gedwongen in een ruïne in Ramallah te wonen, zou Arafat nog steeds in zijn eenvoudige huis in Gaza-stad zitten. Hij gebruikt zijn vermogen - voorzover het niet is geïnvesteerd of opgepot - om loyaliteit en invloed te kopen. En om operaties uit te voeren die hij niet aan de grote klok wil hangen. Pas sinds kort wordt het hem moeilijker gemaakt. De donorlanden die het Palestijnse Bestuur financieel op de been houden en Salam Fayad, de kritische Palestijnse minister van Financiën, dringen steeds krachtiger aan op een doorzichtig financieel beleid. Over hoeveel geld kan Arafat beschikken? De schattingen lopen ver uiteen. In 1990 concludeerde de Amerikaanse inlichtingendienst dat Arafat en zijn Palestijnse Bevrijdingsorganisatie (PLO) een vermogen beheerden van tussen de acht en veertien miljard dollar. In augustus 2002 vertelde het hoofd van de Israëlische militaire inlichtingendienst dat Arafat over 1,3 miljard dollar beschikt. Dat is heel wat meer dan het bedrag dat Forbes Magazine vorig jaar onthulde: driehonderd miljoen. Vast staat dat de negen miljoen euro die Suha Arafat vanuit Zwitserland zou hebben ontvangen, niet meer is dan het topje van de geldberg. Naar verluidt maakt Arafat maandelijks honderdduizend dollar over naar zijn vrouw en zijn dochtertje Zahwa (8), in Parijs. Maar als de wildste verhalen kloppen komen ze met die toelage lang niet uit. De New York Daily News - geen bron om blind te vertrouwen - meldde vorig jaar dat Suha voor zichzelf en haar personeel een hele etage in het Parijse hotel Le Bristol had afgehuurd à raison van zestienduizend dollar per nacht. Volgens dezelfde krant is ze kort geleden verhuisd naar een luxe appartement elders in de stad. Dat zou kunnen verklaren waarom ze twee miljoen euro heeft gestort op de rekening van een binnenhuisarchitect, althans volgens het Franse weekblad Le Canard Enchaîné. De onthullingen in de Franse pers komen op een voor Arafat wel heel ongelukkig tijdstip, nu zijn Fatah-organisatie een diepe crisis doormaakt. En dan is er het nog lopende onderzoek door OLAF, de anti-fraudecommissie van de Europese Unie. Onder meer op grond van documenten die het Israëlische leger heeft gevonden in Arafats hoofdkwartier is de commissie kennelijk al tot de conclusie gekomen dat vele miljoenen euro's, bestemd voor humanitaire hulp, zijn terechtgekomen bij Fatahs Aksa-brigade en bij Hamas, twee organisaties die zelfmoordaanslagen uitvoeren in Israël. Een studie van het Internationale Monetaire Fonds (IMF) concludeerde vorig jaar dat de Palestijnse leider tussen 1995 en 2000 een bedrag van negenhonderd miljoen dollar spoorloos heeft laten verdwijnen. Het IMF concludeerde ook dat [b]Arafats kantoor een budget heeft van 74 miljoen dollar, waarvan de president 34 miljoen naar eigen goeddunken mag besteden. De negenhonderd miljoen zijn mogelijk via Zwitserland weggesluisd naar belastingparadijzen. Eind 2002 opende de Israëlische justitie een onderzoek naar de praktijken van twee Israëlische zakenlieden, die hand- en spandiensten zouden hebben verleend aan Arafats transacties. Een van de twee, Ozrad Lev, vertelde destijds het dagblad Maäriv dat hij in gewetensnood was geraakt, toen hij zich realiseerde dat het geld gebruikt kan zijn voor terreuraanslagen

an3sdej
13-02-2004, 22:49
Als hij niet door Israël zou zijn gedwongen in een ruïne in Ramallah te wonen, zou Arafat nog steeds in zijn eenvoudige huis in Gaza-stad zitten. Zou hij Nederlands Calvinistische voorouders hebben?

Scottie
14-02-2004, 23:16
Nou, ik vind dit zo vreemd, als Sharon een scheet laat, is deze site dagenlang onbereikbaar. Dan vliegen de gaskampen en armen en ingewanden je om de oren. Als Sharon zich achter z'n eigen muur verschuilt omdat hij de belasting heeft opgelicht dan wordt Israel per kwartier uitgerookt. Als Arafat een van de grootste dieven blijkt, doet aan zelfverrijking, zijn bevolking aanzet tot collectieve zelfmoord en niks aan die mensen geeft, dan zie je geen mens hier. Dan zijn de Sharonhaters opeens blind en doof. Selectieve woede, verontwaardiging als persoonlijke emotie, niet meer als collectieve emotie. Het is gewoon te zot voor woorden, die rare moslims, heiliger en zuiverder dan het eerste papier van de Koran reageren wel op andermans vuiligheid maar een beetje kritisch kijken naar die ouwe terrorist, dat kunnen sommige fanatieke moslims niet. Zo schijnheilig, zo laf. Arafat krijgt twee processen: een voor het aanzetten tot collectieve zelfmoord en twee wegens oplichting. En komt hij naar Nederland dan volgt nummer drie, het zwaarste: wegens gierigheid naar zijn bevolking. 34 miljoen per jaar uit te geven. Aan zeep en scheermesjes kan het niet opgaan, geen stuiver voor een arme onderdaan. Scottie.

Scottie
16-02-2004, 18:39
Nou, Sharon zou een schoft zijn en Yasser een held. Goe, misschien is Yasser een held, zij het een lelijke, zeker is hij een rijke held. Niemand die er wat van zegt. Het lijkt erop dat die Israel-en jodenhaters meten met twee maten. En dan vinden ze het vreemd dat ze niet serieus worden genomen? Scotttie, geblinddoekt.

guercifia
17-02-2004, 17:41

BLADIBLADIBLA! er is geen interesse voor je topic!!bye bye

Peej
17-02-2004, 17:46
Natuurlijk niet, na de val van Satan Hoessein blijkt weer een van de grote helden gewoon een boef te zijn. Iedereen schaamt zich rot.

Scottie
20-02-2004, 22:26
Nou, en die oude psychopaath is niet alleen een terrorist, hij ligt ook onder vuur. En niet het vuur van de Israeliers, nee, van zijn eigen achterban. Nou ja, "eigen". Eerder zij ik al dat dictators van het kaliber als Saddam en Arafat slechts een keer verkiezingen houden, als zij gekozen worden. Dit nieuws lezen Marokkanen die zichzelf verwarren met de geteisterde Palestijnen, niet graag. Een idool met luis, die past niet in het Marohuis. Scottie. Jeugd verzet zich tegen Versteende 'Fatahleiding' AD BLOEMENDAAL Parool, 19 februari 2004. TEL AVIV - Het gebeurde eerder deze maand in Gaza-stad. Vijf le-den van de Palestijnse veiligheidsdienst verschaften zich toe-gang tot het kantoor van generaal Razi Jibali, de plaatselijke politiecommandant. De protesten van het personeel en toege-snelde politieagenten negerend verkochten ze de generaal een pak slaag en drukten zijn hoofd in een toiletpot. Al schietend baanden ze zich daarna een weg naar buiten. In de kogelregen verloor een politieman het leven, tien anderen raakten gewond. Hel was het meest gewelddadige 'interne incident' dat zich de afgelopen maanden in de Pale-stijnse gebieden heeft voorge-daan. De achtergrond is niet altijd duidelijk, maar alles wijst in dezelfde richting: Jasser Arafats Fatah-organisatie wankelt op zijn grondvesten en het Palestijnse Bestuur, waarin Fatah de hoofdrol speelt, wankelt mee. Vanaf zijn ontstaan is Fatah het toneel van tegenstellingen. In de jaren zeventig en tachtig werden die met wapens uitgevochten in de Libanese vluchtelingenkampen. Het later aangetreden Palestijnse Bestuur in 'de autonome gebieden' heeft gezworen zoiets niet te laten gebeuren op de Westelijke Jordaanoever en in de Ga-zastrook. Maar wat er uiteinde-lijk van Fatah zal worden weet niemand. Pogingen van het versteende leiderschap om te voorkomen dat er vers bloed naar de top stroomt, zorgen voor steeds meer onrust. En schrikken financiële donoren af. Begin februari maakten vierhonderd Fatah-activisten in een brief hun vertrek uit de organisatie bekend. De jonge garde van Fatah keert zich vooral tegen het gebrek aan interne democratie. Sinds 1989 is er binnen deorga-nisatie geen verkiezing meer gehouden. Partijorganen worden beheerst door de groep rondom Arafat. Begin februari zou na vele jaren Fatah's Revolutionaire Raad bijeenkomen, maar op het laatste moment werd de vergadering 'om veiligheidsredenen' tot nader order uitgesteld. De Raad zou zich uitspreken over hervor- actieprogramma. Het uitstel had vooral te maken met angst voor een verdere aanscherping van de interne crisis.

Scottie
02-04-2004, 21:15
Nou, voor de vechtjasjes die wat geld van hun krantenwijk aan Arafat opsturen, hier lees je wat zijn hulpofficieren met je geld doen. Als jullie die vereerde leiders na de oprichting van een Palestijnse staat tegenkomen in Zuid-Amerika, in een villa met personeel, dan weten jullie wat ze met jullie geld hebben gedaan. Palestijnse Autoriteit pakt salariëring aan De Palestijnse Autoriteit heeft gisteren langverwachte financiële hervormingen doorgevoerd. De salarissen van de veiligheidsagenten worden sinds deze maand rechtstreeks op hun bankrekeningen gestort. Europese donors vroegen al jaren om die maatregel. De commandanten hebben zich lang met succes verzet. Ze gebruikten het oude systeem om loon in te houden bij ongehoorzaamheid. Veel leiders staken bovendien geld in eigen zak en vervalsten de loonlijsten. Een commandant had zevenduizend valse namen op zijn loonlijst staan. (AP)

Scottie
03-04-2004, 20:18
Nou, mensen, goed nieuws voor de liefhebbers van oorlogsmisdadigers: Arafat mag nog even verder sparen voor zijn oudedagsvoorziening, en voor die van de kleine Arafat. Amerika wil niet dat Sharon Yasser uit z'n douchecabine in Ramallah knalt. Het staat niet netjes, zo'n blote oude man op straat en het geeft te veel onrust in de wereld. Let even op dit citaat: De Palestijnse minister Saeb Erekat zei gisteren dat het alternatief voor Arafat 'chaos, anarchie en extremisme' zou zijn. Je vraagt je af of Arafat al niet dood is. Gelet op de situatie daar; chaos, anarchie en extremisme zou het me niet verbazen als die oude engerd zijn broer in Ramallah heeft neergezet en zelf in Parijs de eendjes voert. 'Handen af van Jasser Arafat' an onze redactie buitenland AMSTERDAM– De Verenigde Staten hebben de Israëlische premier Ariel Sjaron gewaarschuwd de Palestijnse leider Jasser Arafat niet te liquideren. Washington heeft zijn positie hierover 'zeer duidelijk' gemaakt, aldus Richard Armitage, onderminister van Buitenlandse Zaken. De verklaring van Armitage volgde op uitlatingen van Sjaron, gisteren in de Israëlische krant Haaretz. Gevraagd of Arafat of de Libanese Hezbollah-leider Hassan Nasrallah het lot van de geliquideerde sjeik Jassin zouden kunnen delen, antwoordde Sjaron: ''Ik zou geen van beiden aanraden zich al te veilig te voelen. Iedereen die een jood vermoordt of een Israëlische burger schaadt of mensen erop stuurt om joden te doden, is een getekend man.'' Sjaron heeft Arafat er regelmatig van beschuldigd verantwoordelijk te zijn voor de dood van Israëlische burgers bij terroristische aanslagen. In oktober besloot het Israëlische kabinet al Arafat in principe 'te verwijderen'. Dat dreigement, dat een mogelijke verbanning van de Palestijnse leider leek te behelzen, leverde Israël een stroom van internationale kritiek op. De 74-jarige Arafat weigert zijn bastion in Ramallah te verlaten en heeft meer dan eens laten weten dat hij 'het martelaarsschap' zou verwelkomen. Zijn populariteit onder de Palestijnen is, ondanks de wijd verspreide corruptie en de economische misère, zo groot, dat Sjaron tot dusver zijn dreigementen nooit heeft durven uitvoeren. De Palestijnse minister Saeb Erekat zei gisteren dat het alternatief voor Arafat 'chaos, anarchie en extremisme' zou zijn. De Israëlische politie is gisteravond het terrein van de al-Aksamoskee op de Tempelberg in Jeruzalem opgegaan. Dat gebeurde nadat Palestijnse jongeren vanaf de hoogte waar de moskee op staat, stenen hadden gegooid naar de Klaagmuur en joden die daar stonden te bidden. Agenten probeerden de menigte van honderden jonge mannen met traangas uit elkaar te drijven. Ook vuurde de politie verdovingsgranaten en rubberkogels af. Volgens hulpverleners ter plaatse raakten zeker zestig Palestijnen gewond. De ongeregeldheden begonnen na afloop van het vrijdaggebed. Na onderhandelingen tussen de politie en de beheerders van de moskee keerde de rust terug, waarna de menigte het terrein rustig verliet. De politie heeft tenminste vijftien Palestijnen opgepakt. Israël verbiedt Palestijnse mannen onder de 45 jaar vaak de Tempelberg te bezoeken om onlusten te voorkomen. Gisteren golden deze beperkingen niet. Ook joden wordt geregeld de toegang ontzegd tot het terrein, waar zich de resten bevinden van de laatste joodse tempel. In een verklaring stelde de Palestijnse Autoriteit dat het politieoptreden van gisteren aantoont dat Israël uit is op de vernietiging van de al-Aksa-moskee. Een woordvoerder van de militante Hamas liet zich in soortgelijke bewoordingen uit. De Tempelberg is voor zowel de joden als de moslims een heilige plaats. Een bezoek van Ariel Sjaron, toen nog oppositieleider, aan de Tempelberg vormde in september 2000 de directe aanleiding voor de tweede intifada. In verschillende incidenten op de Westelijke Jordaanover en in de Gazastrook, doodde het Israëlische leger gisteren drie Palestijnen.

SabroenDjamiel
03-04-2004, 20:51
Origineel gepost door Scottie Het lijkt erop dat die Israel-en jodenhaters meten met twee maten. En dan vinden ze het vreemd dat ze niet serieus worden genomen? Scotttie, geblinddoekt. Wat kan 't iemand nou schelen hoe Arafat aan zn geld komt of hij dit samen met zn vrouw spendeert?.....Alle Arabische staatshoofden zijn corrupt, dus je vertelt eigenlijk niks nieuws.....Dat velen moslims loyaliteit tonen aan de Palestijnse bevolking die gemarteld en afgemaakt wordt door de zionbeesten, wil nog nie zeggen dat Arafat gesteund wordt, maar blijkbaar lees je graag alleen datgene wat je graag wilt lezen.....Arafat wordt gevoed door de zionbeesten, vandaar dat ze met hem 't "kat en muis" spel spelen, ze weten dondersgoed dat ze hem nie kunnen afmaken, alhoewel ze dat wel kunnen, maar dan weten ze dat het gedaan is met alle joden waar dan ook ter wereld, groeperingen als Hamas zullen dan aan de macht komen, en daar heeft Israel meer vrees voor dan de matige PLO van Arafat.......Maar nu blijkt dat ook het zwijn Sharon ( inchallah belandt hij binnenkort in een gaskamer die speciaal voor 'm is gereserveerd, niks oorlogstribunaal, maar gelijk vergassen die handel samen met die andere zionbeesten) een corrupt stinkvarken is die maar alleen aan zichzelf denkt, en waarom zou Sharon daarin verschillen van Arafat?.......

Scottie
03-04-2004, 21:20
Nou, wat kun je schelden zeg, hemel nog an toe, waar heb jij op school gezeten ... Waarom type je alsof de batterijen van je pc bijna leeg zijn? Geen alinea's, geen hoofdletters en veels te veel puntjes. Ben je bang dat je je tekst vergeet als je het er niet in een keer uitbraakt? Hamas wordt uitgeschakeld, hoop dat tenminste voor de Palestijnen. Hoop dat die terroristen worden afgevoerd, die zitten alleen maar te wachten tot ze na de oprichting van Palestina verder kunnen gaan met moorden. Niet de Israeliers maar hun "politieke tegenstanders". Terwijl de Palestijnen alleen maar broederlijk naast de Israeliers willen wonen en leven. Ik denk, als ik dat zo schrijf, dat veel Nederlanders geen enkel moreel bezwaar zien als wij aan alle Palestijnen gastvrijheid bieden en de Marokkanen vragen om voor die arme mensen hun land een beetje aan te vegen en op te bouwen.

Scottie
03-04-2004, 21:56
Nou, iemand die alleen maat stukjes neerzet in de trant van "homootje pesten" hoeft van mij ook niets te verwachten. Dat ik jou teleurstel "makes my day". Daarnaast, riddertje, is Nawera heel goed in staat zelf te reageren, goed, op haar manier, maar toch. Nooit liet ze merken dat ze naast de gedwongen hoofddoek ook een gedwongen mening moest verkondigen. Nawera is een trotse moslima, zij draagt een hoofddoek om zich te beschermen tegen mannen, met name moslimmannen. Dat jij voor haar opkomt zegt veel over jouw machogedrag, niets over Nawera haar antwoordkwaliteiten. Overleg jij nou maar eerst je geloofsbrieven, laat jij nu maar eens zien waar je voor staat, wat je vindt, wat je standpunten zijn. Want voor een nieuwkomer heb je wel een erg aanmatigende mening. Ben je van een Marokkaanse afkomst of zo ... ? Voorlopig hou ik het erop dat je door Melillense bent ingehuurd terwijl hij een opfriscursus Islamfanatisme doet. Voor jou geldt "Veel geblaat, weinig wol ..."?

SabroenDjamiel
03-04-2004, 21:58
Origineel gepost door Scottie Waarom type je alsof de batterijen van je pc bijna leeg zijn? Geen alinea's, geen hoofdletters en veels te veel puntjes. Ben je bang dat je je tekst vergeet als je het er niet in een keer uitbraakt? Mmmwahahah, sukkel probeer nou toch eens inhoudelijk te reageren, i.p.v. steeds te zeuren over alinea's en hoofdletters....Ik type zoals ik wil en als jij problemen hebt met mijn schrijfstijl dan heb jij een probleem en nie ik.....Als je ergens geen duidelijke respons op kunt geven, dan merk ik dat jij direct de schrijfstijl van forumleden gaat bekritiseren, we zitten hier nie bij 10 voor taal hoor..... Dus reageer inhoudelijk of houdt je ouwe kromme vingers af van da toetsenbord!...... :zwaai: p.s. da schelden hebben jullie mij aangeleerd, want damnn jullie boeren kunnen toch goed schelden, dus heb die gewoonte maar van jullie overgenomen, integratie noemen ze da, ja toch?.....

Scottie
03-04-2004, 22:08
Nou, mijn vingers zijn krom, maar niet zo krom als jouw zinnen. Om die kronkels en bloedstollingen in je hersenpan maar niet te benadrukken. Inhoudelijk? Maar ik geef je gelijk, ik vind ook dat Sharon weg moet. En ik hoop dat de Israeliers dat ook vinden. En ik ben ook voor een Palestijnse staat en ook ik gun de Palestijnen vrede en welvaart. En een proces dat ze ook in Zuid-Afrika hebben, de naam ontschiet me nu even, een soort "Wiedergutmachung". Oh ja, nationale verzoening. Jij kunt gewoon niet tegen onthullingen over die Arafat, die je nog steeds als een bevrijder en held lijkt te zien. Terwijl die man zijn achtertuin niet op orde kan houden en een speelbal is geworden van krachten waar hij helemaal geen vat meer op heeft. En van zo'n windbuil moeten vredelievende onderhandelingen worden verwacht? Ik zeg je een ding: Arafat heeft meer te vrezen van zijn eigen milities dan van de Israeliers, zeker nu Amerika heeft gezegd dat Israel van alles mag doen tegen Arafat behalve hem naar zijn god bombarderen! Het zou alleen wat makkelijker zijn als je van je teksten geen dierenboerderij of abbatoir zou maken. Als jij schrijft moet ik eerst de ruitenwissers aanzetten om al het joden-, Amerikanen en zwijnenbloed van mijn ruit te wissen en tegen de tijd dat mijn ramen schoon zijn zijn wel al weer 4 aanslagen verder. Met alle respect.

SabroenDjamiel
03-04-2004, 22:11

Origineel gepost door Scottie Daarnaast, riddertje, is Nawera heel goed in staat zelf te reageren, goed, op haar manier, maar toch. Nooit liet ze merken dat ze naast de gedwongen hoofddoek ook een gedwongen mening moest verkondigen. Nawera is een trotse moslima, zij draagt een hoofddoek om zich te beschermen tegen mannen, met name moslimmannen. Dat jij voor haar opkomt zegt veel over jouw machogedrag, niets over Nawera haar antwoordkwaliteiten. Mijn naam hoef je nie te vermelden in jouw posting, sukkel....Niemand komt voor mij op, ben zelf oud en wijs genoeg om voor mezelf op te komen....Iedereen is vrij om iets te posten, laten we 't daar maar op houden.....En ja je hebt in 1 ding gelijk ben alhamdoellilah een trotse moslima en draag mijn hijaab met veel vreugde.....En ik draag mijn hijaab niet om mezelf te beschermen tegen moslimmannen, maar eerder om me te beschermen tegen kuffarmannen, zeg maar jouw soort, die de waarde van een vrouw onderschatten en zich gedragen als dieren in de jungle :rolleyes: .....

Pagina's : [1] 2 3