Bekijk originele versie : wie heeft verstand van appartementen kopen?
Misss_ikram
12-10-2008, 14:16
salaam
is er iemand die mij de juiste info kan geven over wat je moet doen en hebben kwa papieren als je een appartement wilt kopen in marokko en of het via een makelaar gaat of via de bank want ik hoor versillende info...
mivrouw_saliha
12-10-2008, 14:57
salaam alikum
in marokko is het heel simpel als je bijv een appertement hebt gekocht in aanbouw dan is is er een andere procedure maar wat ook zo simpel is.
je koopt een appertement in plan ( dus nog niet opgeleverd). dan betaal je in meeste gevallen 50% van de aankoopbedrag en krijg een je 1 document waar een staat dat jullie zijn overeengekomen dat je de appertement koopt. die document krijg je van hem wat hij gvewoon standaard in zijn pc heeft is niks intersant. na dat de appertement is opgeleverd dan bellen ze jou op om de de andere 50% te komen betalen en dan liggen de papieren van de apprtement klaar bij de notaris enje betaalt bij hem de rest en dan kan je sluetel op halen en in wonen en de papieren bij notaris kan je de titre op halen na 2 maanden of je kan het laten bij de kadaster de meeste laten em daar liggen.
en als je een kant en klare appertement koop dan ga je gewoon na de notaris en die regelt daar binnen een dag alles.
het is zo simpel het si bijna zoals naar marjane gaan en een pak rijst kopen.
marokko is simpel :--)
en Allah weet het beste
mar0kkaantje
12-10-2008, 18:11
salaam alikum
in marokko is het heel simpel als je bijv een appertement hebt gekocht in aanbouw dan is is er een andere procedure maar wat ook zo simpel is.
je koopt een appertement in plan ( dus nog niet opgeleverd). dan betaal je in meeste gevallen 50% van de aankoopbedrag en krijg een je 1 document waar een staat dat jullie zijn overeengekomen dat je de appertement koopt. die document krijg je van hem wat hij gvewoon standaard in zijn pc heeft is niks intersant. na dat de appertement is opgeleverd dan bellen ze jou op om de de andere 50% te komen betalen en dan liggen de papieren van de apprtement klaar bij de notaris enje betaalt bij hem de rest en dan kan je sluetel op halen en in wonen en de papieren bij notaris kan je de titre op halen na 2 maanden of je kan het laten bij de kadaster de meeste laten em daar liggen.
en als je een kant en klare appertement koop dan ga je gewoon na de notaris en die regelt daar binnen een dag alles.
het is zo simpel het si bijna zoals naar marjane gaan en een pak rijst kopen.
marokko is simpel :--)
en Allah weet het beste
Totdat je belazerd wordt... :lol:
mivrouw_saliha
12-10-2008, 20:35
Totdat je belazerd wordt... :lol:
hahahaha wat zijn we nu weer grappig. weetj ewat het met jou is . zeg me maar als ik het verkeerd heb.
jij lijkt me iemand die zegt dat alles in nederland zo heilig en dat je eigen land alles zo verrot is ( eigenlijk een soort verader hypocriet).
ik woon in marokko alhamdolilah en de kans dat j ebelazerd wordt in nederland in dit soort zaken is vele malen groter dan in marokko!!!!
maar ja you love holland your hart is holland stay in holland.
salaam
is er iemand die mij de juiste info kan geven over wat je moet doen en hebben kwa papieren als je een appartement wilt kopen in marokko en of het via een makelaar gaat of via de bank want ik hoor versillende info...
makelaars :hihi:
Hoi Meid,
Kijk eens op www.diorlux.nl
Daar staat alles in over huizen kopen etc.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.