Bekijk originele versie : Hoofddoek
Ik zit met een probleempje al een jaar namelijk. Ik draag nu best wel lang hoofddoek maar ik word helemaal gek en wil hem afdoen. Voel me er niet lekker bij en elkde dag heb ik weer die gedachten. Als het af en toe is, dan zou het niet erg zijn maar het is elke dag.
Maar ik ben bang, ik durf niet. Thuis is het niet zo'n big deal. Ze zeggen dat het niet leuk is en dat ik er over na moet denken en verder zelf weten.
Maar het is moeilijk en ik weet het niet.
Die stap is echt moelijk maar ik word gek elke dag weer!! ik wil me bezig houden met anderen dingen, ik kan er zelfs niet van slapen. Zo erg.
Graag ook reacties van mensen die dit herkennen en mensen die het hebben gedaan, die grote stap.
Thanks en oordeel niet aub!!!
ZAKENVROUW_07
12-10-2008, 13:53
Ik weet het niet hoor, ik draag hem nu 3 jaar en ik heb er nooit spijt van gekregen.
Sweet__love
12-10-2008, 13:59
Meid dit is de shaytaan die het je influisterd; je voelt je er niet goed in, het staat je niet, je vriendinnen dragen hem niet, je gaat geen baan vinden allemaal voorbeelden die de shaytaan je influisterd
Verdiep je meer in het geloof en je zult zien dat de liefde die daaruit voortvloeit de shaytaan zal weghouden waardoor je je weer prettig in hijaab zult voelen, geloof me ;)
Als je zulke gedachtes krijgt zeg dan ; A3oedoe billahi mina shaytani rajjeem
Ik hoop dat je het incha allah niet zult afdoen :)
Ik weet het niet hoor, ik draag hem nu 3 jaar en ik heb er nooit spijt van gekregen.
ja dat had ik ook maar nu is het echt erg geworden en ik denk er elkde dag over. Het is echt niet leuk. Ik wou dat het ook anders was.
Hmdl voor jou dat het goed gaat.
Lovely_23
12-10-2008, 14:16
Versterk je imam, denk eraan; waarom wou ik hem eerst wel en nu niet meer?
Insch'Allah zul je hem niet af doen!!
Meid dit is de shaytaan die het je influisterd; je voelt je er niet goed in, het staat je niet, je vriendinnen dragen hem niet, je gaat geen baan vinden allemaal voorbeelden die de shaytaan je influisterd
Verdiep je meer in het geloof en je zult zien dat de liefde die daaruit voortvloeit de shaytaan zal weghouden waardoor je je weer prettig in hijaab zult voelen, geloof me ;)
Als je zulke gedachtes krijgt zeg dan ; A3oedoe billahi mina shaytani rajjeem
Ik hoop dat je het incha allah niet zult afdoen :)
Dank je wel voor je reactie. InshAllah zal het wel goed komen. Het is moeilijk maar ik doe mijn best.
lela-habiba
12-10-2008, 14:18
meid ik heb het zelfde probleem ik draag hem ook lang en wil hem zo graag af doen maar ik ben bang !
TfijoestHoceima
12-10-2008, 14:20
ja dat had ik ook maar nu is het echt erg geworden en ik denk er elkde dag over. Het is echt niet leuk. Ik wou dat het ook anders was.
Hmdl voor jou dat het goed gaat.
Salaam oualaikum,
Lieve meid, dat hebben we allemaal. Er is niemand die kan zeggen; bij mij is shaytaan never nooit komen influisteren dat het geen goed idee is, en dat je nog jong bent, dat het je niet staat, dat je vriendinnen het niet dragen, dat je baas wellicht niet tevreden over je zal zijn!
Wat is de tevredenheid van Allah (swt) vergeleken met die van je ouders, vrienden, werkgevers, maatschappij.. en ga zo maar door.
Khalifoe almoeshrikien, wees het tegenovergestelde van de ongelovigen.
Wij moeten ons onderscheiden van de koefaar, en dat doen we stap voor stap inshAllah. Vandaag begin je met hoofddoek, mischien een jaar later draag je een ghimaar. Denk er maar over na.. hoe zou het zijn? De tevredenheid van Allah (swt) in je hart voelen...
Meer kennis opdoen. Dit zal ervoor zorgen dat je beter bestand wordt tegen de influisteringen van de shaytaan...
Om je te motiveren wil ik dat je dit filmpje bekijkt inshAllah:
http://www.youtube.com/watch?v=1i3F1BDjTf0&feature=related
Ghair inshAllah :goedzo:
Sweet__love
12-10-2008, 14:22
Salaam oualaikum,
Lieve meid, dat hebben we allemaal. Er is niemand die kan zeggen; bij mij is shaytaan never nooit komen influisteren dat het geen goed idee is, en dat je nog jong bent, dat het je niet staat, dat je vriendinnen het niet dragen, dat je baas wellicht niet tevreden over je zal zijn!
Wat is de tevredenheid van Allah (swt) vergeleken met die van je ouders, vrienden, werkgevers, maatschappij.. en ga zo maar door.
Wij moeten ons onderscheiden van de koefaar, en dat doen we stap voor stap inshAllah. Vandaag begin je met hoofddoek, mischien een jaar later draag je een ghimaar. Denk er maar over na.. hoe zou het zijn? De tevredenheid van Allah (swt) in je hart voelen...
Meer kennis opdoen. Dit zal ervoor zorgen dat je beter bestand wordt tegen de influisteringen van de shaytaan...
Kon het zelf niet mooier verwoorden
Baraka Allahoe fiek :goedzo:
TfijoestHoceima
12-10-2008, 14:24
Denk aan waar jullie zullen eindigen lieve dames...
Ons uiteindelijke bestemming is het graf... en dan keren wij terug naar Allah (swt)
Wat ga je straks zeggen als je voor Hem staat?
"Oh Allah, de shaytaan die zei dat ik het niet moest dragen"
De shaytaan zal antwoorden met: 'Ana barïoen minkoem'
Oftewel: 'Ik sta niet in voor jullie' < Mij betreft geen ene blaam..
Lieve zusters, de shaytaan is vervloekt door Allah (swt)...
Jullie willen toch niet zijn volgelingen zijn?
Versterk je imam, denk eraan; waarom wou ik hem eerst wel en nu niet meer?
Insch'Allah zul je hem niet af doen!!
Toen ik het droeg was ik veel met mensen die echt best wel extreem waren en ik was het er eerst niet mee eens. Ben eigenlijk overgehaald en ik had er vrede mee. Ik droeg het gewoon zonder problemen. Maar later ben ik toch gaan twijfelen en dit word steeds erger, dat ik gewoon een rot gevoel heb. Dit knaagt aan mij. Ik wil van dit gevoel af.
Salaam oualaikum,
Jazaki Allah gairan. Ik zal het bekijken, nu meteen. Dank je wel nogmaals. Moge Allah swt je belonen voor het goede inshAllah.
Ik zit met een probleempje al een jaar namelijk. Ik draag nu best wel lang hoofddoek maar ik word helemaal gek en wil hem afdoen. Voel me er niet lekker bij en elkde dag heb ik weer die gedachten. Als het af en toe is, dan zou het niet erg zijn maar het is elke dag.
Maar ik ben bang, ik durf niet. Thuis is het niet zo'n big deal. Ze zeggen dat het niet leuk is en dat ik er over na moet denken en verder zelf weten.
Maar het is moeilijk en ik weet het niet.
Die stap is echt moelijk maar ik word gek elke dag weer!! ik wil me bezig houden met anderen dingen, ik kan er zelfs niet van slapen. Zo erg.
Graag ook reacties van mensen die dit herkennen en mensen die het hebben gedaan, die grote stap.
Thanks en oordeel niet aub!!!
Je voelt je niet fijn bij het dragen van je hoofddoek, hoe komt dat? Waarom heb je de keuze gemaakt om een hoofddoek te dragen? En waarom heb je de stap nog niet genomen om het af te doen? Schijnbaar ben je toch bang voor Allah Sub7anna Wa Ta`ala, of heb ik het mis?
Ik kan begrijpen dat de verleiding om het af te doen groot is, maar weet dat dat niets anders is dan misleiding en bedrog. Laat je door niets en niemand mislijden! Ware geluk schuilt slechts in het na leven van de wetten van Allah Sub7anna Wa Ta`ala.
meid ik heb het zelfde probleem ik draag hem ook lang en wil hem zo graag af doen maar ik ben bang !
Ja erg is dat.
Ik heb een bepaalde angst. Soms denk ik ik ga m af doen en ik zie het wel. Misschien dat ik me dan bewust ga worden ofzo. Moge allah swt ons leiden.
Maar wat denk jij allemaal en hoe lang draag je m?
Je voelt je niet fijn bij het dragen van je hoofddoek, hoe komt dat? Waarom heb je de keuze gemaakt om een hoofddoek te dragen? En waarom heb je de stap nog niet genomen om het af te doen? Schijnbaar ben je toch bang voor Allah Sub7anna Wa Ta`ala, of heb ik het mis?
Ik kan begrijpen dat de verleiding om het af te doen groot is, maar weet dat dat niets anders is dan misleiding en bedrog. Laat je door niets en niemand mislijden! Ware geluk schuilt slechts in het na leven van de wetten van Allah Sub7anna Wa Ta`ala.
ja dat is het. Ik voel een bepaalde angst, als ik op het punt ben dat ik denk nu ga ik m afdoen. Ik weet wel waar ik het voor doe en ik ben een moslima maar toch! Ik bid hmdl dat doe ik al vanaf jongs af aan, ook toen ik geen hoofddoek droeg. Ik vast, ik lees koran enz.. Ik doe niets ergs ofso. Tuurlijk maken we fouten maar het is niet dat ik ontspoord ben hmdl. Verre van dat.
En toch ben ik onrustig van binnen en denk ik er dagelijks aan.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.