Bekijk volle/desktop versie : mailtje aan de NMO



Pagina's : [1] 2

13-10-2002, 12:43
ik heb dit mailtje aan de NMO gestuurd en vraag me af of jullie je hier in herkennen ??

Geachte redactie van de NMO,
Ik ben een bekeerling tot de Islam en wilde even reageren op de uitzendingen van vandaag en de trend die ik bespeur in uw uitzendingen van de laatste maanden. Ik vind de inhoud matig. Bijvoorbeeld dat geneuzel van vadaag (13 oktober)over de Arabische keuken, ons vlees is niet helal...wij verkopen wel alcohol...het lijkt meer op een of ander kookonderwerp op RTL 4. Of een aantal maanden geleden de uitzending over een of andere turkse student die geen Moslim meer is maaar meer spiritueel is.

Ik verwacht van een Moslimomroep een duidelijk tegengeluid. De media zijn over het algemeen bezig de Islam te stigmatiseren. Ik pik er 3 zaken uit in het nieuws van de afgelopen week>
groepsverkrachting door Turken verzonnen.
taxiovervallers blijken geen marokkkanen te zijn.
bedreigingen Hirschi Alli ter discussie.

Onderwerpen met een duidelijke anti-Islamitsche en anti-Marokkaanse ondertoon die door de overige media heel groot gemaakt worden maar later nauwelijks genuanceerd worden wanneer ze niet waar blijken te zijn.

Ik verwacht van een werkelijke Islamitische omroep een ander geluid...actuele zaken die anders belicht worden. Soms weet ik niet of ik naar de IKON of KRO kijk of naar de NMO. Weg met die onderwerpen over dichters en eten... ik heb geen behoefte aan die eeuwige dialoogverhalen maar wil een duidelijk standpunt over de hedendaagse actualiteit in Nederland. Daar is namelijk behoefte aan..bespreek maar practische onderwerpen zoals>
mag de Azan in Nederland en hoe moet een moskee dat aanpakken?
mag een bedrijf een meisje met een hoofddoek ontslaan of weigeren ???
feestdagen in de CAO.

Salahdin

wij zijn nauwelijks vertegenwoordigd in de media en als NMO hebben jullie een enorme verantwoordelijkheid...stop met geneuzel en neem een duidelijk standpunt in !!!

13-10-2002, 13:00


salahdin hij is

een goede mail zou ik zegggen...en nu mogen ze eindelijk een beetje gaan nadenken

13-10-2002, 13:08
dat onderwerp met Def geweldig ...echt iemand die ik graag wil zien
dank jewel hoor NMO.....en zo interessant dat hij ook turks kan koken.
dat is nou de islam in nederland...geweldig onderwerp ...ook zon echt intelectueel iemand

Salahdin

wel jammer NMO dat jullie die clip van schuddeh niet hebben laten zien..nou ja een foutje kan iedereen overkomen

13-10-2002, 13:29
Salaam,

Salahdin, je hebt echt gelijk!! soms slaan die onderwerpen echt nergens op!!! en zoals je al zei: zij moeten ons vertegenwoordigen... Ik ben het helemaal met je eens!!!

Ma3a Salama

13-10-2002, 13:49


Het is gewonn schandalig dat een omroep die zich als moslim-omroep profileert zulke schandalige, beledigende,kwetsende programmas durft te vertonen. In de tijd dat de christenen en joden hun propoganda machines vol op laten draaien (bijvoorbeeld rond om tien) zijn deze gasten bezig met het neer halen van de ISLAM.

13-10-2002, 17:21
dank jullie wel voor jullie steun !!!

13-10-2002, 20:40

Citaat:
Origineel gepost door aSunnyFriend
ik heb dit mailtje aan de NMO gestuurd en vraag me af of jullie je hier in herkennen ??

Geachte redactie van de NMO,
Ik ben een bekeerling tot de Islam en wilde even reageren op de uitzendingen van vandaag en de trend die ik bespeur in uw uitzendingen van de laatste maanden. Ik vind de inhoud matig. Bijvoorbeeld dat geneuzel van vadaag (13 oktober)over de Arabische keuken, ons vlees is niet helal...wij verkopen wel alcohol...het lijkt meer op een of ander kookonderwerp op RTL 4. Of een aantal maanden geleden de uitzending over een of andere turkse student die geen Moslim meer is maaar meer spiritueel is.

Ik verwacht van een Moslimomroep een duidelijk tegengeluid. De media zijn over het algemeen bezig de Islam te stigmatiseren. Ik pik er 3 zaken uit in het nieuws van de afgelopen week>
groepsverkrachting door Turken verzonnen.
taxiovervallers blijken geen marokkkanen te zijn.
bedreigingen Hirschi Alli ter discussie.

Onderwerpen met een duidelijke anti-Islamitsche en anti-Marokkaanse ondertoon die door de overige media heel groot gemaakt worden maar later nauwelijks genuanceerd worden wanneer ze niet waar blijken te zijn.

Ik verwacht van een werkelijke Islamitische omroep een ander geluid...actuele zaken die anders belicht worden. Soms weet ik niet of ik naar de IKON of KRO kijk of naar de NMO. Weg met die onderwerpen over dichters en eten... ik heb geen behoefte aan die eeuwige dialoogverhalen maar wil een duidelijk standpunt over de hedendaagse actualiteit in Nederland. Daar is namelijk behoefte aan..bespreek maar practische onderwerpen zoals>
mag de Azan in Nederland en hoe moet een moskee dat aanpakken?
mag een bedrijf een meisje met een hoofddoek ontslaan of weigeren ???
feestdagen in de CAO.

Salahdin

wij zijn nauwelijks vertegenwoordigd in de media en als NMO hebben jullie een enorme verantwoordelijkheid...stop met geneuzel en neem een duidelijk standpunt in !!!
]

ik ben het helemaal met jou eens sunnyfriend ..ik dacht dat ik 1 van de weinigen was die het ook opgemerkt had .

de uitzendingen van de NMO slaan inhoudelijk nergens op de laatste tijd , zijn de onderwerpem rond de islam nou zo schaars dat ze er geen één kunnen bedenken ??

ze zouden het bijv. kunnen hebben over de naderende ramadan en hoe mensen er zich op voorbereiden en er naar toe leven
i.p.v. zitten ze recalme te maken voor cafe/restaurants ..
schandalig , als dit nog zo doorzet dan mogen ze wat mij betreft ook NMO opdoeken

ohja goed initiatief van jou sunnufriend (salahdin )

14-10-2002, 09:11
Salaamo3alaikoem,

Wat heb ik mij toch geergerd met mijn vader over die zogenaamde moslimomroep, tfoeeeeeeeeeeeee

ik heb hun gister ook een mail gestuurd, want ze zij volgens mij een N vergeten bij hun programma benaminng en kunnen het beter de NNMO noemen Nederlandse Niet Moslim Omroep

Wat wij hier doen heeft geen nut!!! We moeten hun allemaal een mail sturen en iedereen een oproep doen om de ECHTE ISLAM naar voren te brengen in de programmering en niet reclame te maken voor een of ander restaurant dat ook nog alcohol en/of Haram eten serveert. Wat een schaamte...

En als ze het niet snel veranderen, mogen ze van mij ook alles stopzetten en hun uitzendrechten ontnomen worden. Waarom? omdat ze hiermee mensen laten dwalen...

Ma3asalaam

15-10-2002, 18:21
IK WACHT NOG STEEDS OP EEN REACTIE

16-10-2002, 18:19
EN IK WACHT NOG STEEDS

16-10-2002, 20:19
Kun je lang wachten want ze geven toch geen antwoord...

17-10-2002, 14:32
Salaam,

Jaja de NMO laat je nog versteld staan en vooral hun bewoordingen en terminologie. Dit is hun respons dat ik van hun heb ontvangen vanochtend:

Geachte Salim,

Hartelijk dank voor uw e-mailbericht van maandag 14 oktober 2002. Graag ga
ik hierop in.

Uw kritiek nemen wij uiterst serieus. Over een paar weken begint de Ramadan.
U zult dit ook duidelijk terug kunnen vinden in onze programmering. Indien
ik uw mailtje goed inschat, denk ik dat u zich meer met de komende
programma's kunt vinden.

Dat gezegd hebbende wil ik u toch erop wijzen dat de NMO met name beoogt de
diversiteit van de Nederlandse moslimgemeenschap over het voetlicht te
brengen via radio en televisie. U kunt dit nauwgezet nalezen in onze
beleidsvisie. Deze beleidsvisie treft u aan op onze website onder de button
Over de NMO.

Wij zijn overigens geen moskeeorganisatie en hebben een zeer brede achterban
(zowel geografische als etnisch). Daarnaast wil de NMO niet met het
belerende vingertje aankomen. Desalniettemin nemen wij uw kanttekeningen ter harte en zullen dit meenemen
bij het eerstvolgende redactieoverleg.

Ik vertrouw u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,
Nederlandse Moslim Omroep

Amal Maach
Secretariaat

Nou nu maar hopen dat woorden worden omgezet in daden

Ma3asalaaam

17-10-2002, 17:01


Salahdin,

Ben het volledig met je eens. Waar slaat het nou op om onderwerpen als Deff Rhymz (of hoe hij ook mag heten) te vertonen.

Thala fe rasek,

Maghrebi

17-10-2002, 17:43
DIT IS HET MAILTJE VAN DE NMO....MET VERKEERDE VOORNAAM

Geachte Jamal,

Hartelijk dank voor uw e-mailbericht van zondag 13 oktober 2002. Graag ga ik
hierop in.

Uw kritiek nemen wij uiterst serieus. Wij zijn vanaf oktober begonnen om
meer achtergronden bij het nieuws te geven waar het moslims en de islam in
Nederland betreft. Het zal nog wel even duren voordat dit goed op de rails
ligt en wij zaken als groepsverkrachting en de bedreigingen van mevrouw
Ayaan Hirsi Ali kunnen verslaan.

De NMO beoogt met name de diversiteit van de Nederlandse moslimgemeenschap
over het voetlicht te brengen via radio en televisie. U kunt dit nauwgezet
nalezen in onze beleidsvisie. Deze beleidsvisie treft u aan op onze website
onder de button Over de NMO.


Ik vertrouw u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Moslim Omroep

Amal Maach
Secretariaat

19-10-2002, 18:48
we wachten de volgende uitzending maar eens af !!

Pagina's : [1] 2