Bekijk originele versie : ik draag vol overtuiging mijn hoofddoek
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
Ik vraag me werkeijk af waar het naartoe gaat met deze maatschappij. Ik ben een beetje aan het surfen op internet en overal zie ik discussies over islam, mensen zien ons aan voor moslimratten en achterlijke boeren die z.s.m. een enkeltje naar verweggistan moeten krijgen. Ik ben zeker voor vrijheid van meningsuiting, maar tot op zekere hoogte. Ik respecteer een ieder ander met een eigen mening en ik verwacht dan ook respect terug. De islam wordt hedendaags geassocieerd met allerlei afschuwelijke misdaden zoals terrorisme en onderdrukking. Ik moet me altijd en overal verantwoorden voor mijn hoofddoek en voor zaken die niets met de islam te maken hebben. Ik heb er geen problemen mee om jou te vertellen waarom ik een hoofddoek draag, maar ik wil niet steeds aangesproken worden op misdaden van 'moslims', ik ben daar niet verantwoordelijk voor. Dingen zoals eerwraak en vrouwenbesnijdenis worden vanuit de bronnen van de Islam afgekeurd. Ik ben dat gezeik over onderdrukking zo zat. Ja, ik ben opgegroeid en opgevoed met Islam, maar op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je een eigen weggetje kiest en je eigen keuzes gaat maken. Ik heb ervoor gekozen om een hoofddoek te dragen en ik sta daar wel 200% achter, want iedereen mag weten dat ik een goede moslima wil zijn. Ik zie mijn hoofddoek niet als belemmering in mijn emancipatie maar de mensen om mij heen, mensen die mij vertellen dat iik niet kan werken met een hoofddoek. Het feit dat ik me hier durf neer te zetten als een hoofddoekdragende moslimvrouw is voor mij al een vorm van emancipatie. Dit is wie ik ben, mijn identiteit en dat laat ik niet van me afpakken. Het is iets tussen mij en God en daar hoeft niemand tussenin te komen, niet jij, niet een imaam niemand niet. Als ik mijn geloof niet kan uitoefenen, wat heeft het dan voor zin om te zeggen dat ik een geloof heb? Het feit dat er nu zo'n heisa over gemaakt wordt, maakt mij alleen dat ik er nog meer achter sta want wie zijn zij om te bepalen hoe ik er uit moet zien. je hoort in een kort rokje te lopen, je haren los te schudden en afstand te doen van je geloof om geintegreerd te zijn. Zolang ik mijn hoofddoek ophoud ben ik onderdrukt, (volgens sommigen) Ik weet niet wat mensen verstaan onder emancipatie, maar voor mij is het het volwaardig functioneren in deze samenleving en je eigen keuzes kunnen maken. Op dit moment studeer ik, beheers ik de Nederlandse taal (misschien wel beter als heel veel Nl bij elkaar) heb ik daarnaast een bijbaantje, doe vrijwilligerswerk en heb een positief toekomstperspectief, ik functioneer dus volwaardig in deze samenleving. Ik probeer een mooie mix te maken van de Nederlandse en de Marokkaanse cultuur. Het probleem is dat heel veel mensen uitspraken doen over de Islam zonder er kennis over te beschikken. Als je de Islam wilt beoordelen moet je dat ergens op baseren en niet op wat je om je heen ziet: Moslims die alleen bij naam Moslim zijn. Islam is gebaseerd op de Koran en Soenna. En als je de Islam dus wilt bekritiseren doe dat dan op grond van de Koran en niet op de moslim zelf. Lieve mensen we hoeven het niet eens te zijn met elkaar, we hebben allemaal onze eigen opvattingen en principes over het leven, maar heb respect voor elkaar.
“Dat huis van het hiernamaals (al-Djennah), Wij zullen het toeschrijven aan diegenen die niet hoogmoedig zijn, noch op de aarde onheil stichten (fasaad). En het goede einde is voor de moettaqoen (rechtschapen en vrome mensen met taqwa).” (soerat al Qasas:83)
AAAbracadaver
13-02-2004, 14:29
Origineel gepost door waiema
Als je de Islam wilt beoordelen moet je dat ergens op baseren en niet op wat je om je heen ziet: Moslims die alleen bij naam Moslim zijn. Islam is gebaseerd op de Koran en Soenna. En als je de Islam dus wilt bekritiseren doe dat dan op grond van de Koran en niet op de moslim zelf.
Met andere woorden vraag je mij dus mijn mening niet op de praktijk te baseren maar op de theorie. Het doet een beetje naief aan om zo de verantwoordelijkheid te verschuiven.
Misschien wordt het tijd dat moslims zich eens gaan afvragen of die theorie van ze wel zo zalig makend is, als hij aanleiding geeft tot zulke misstanden in de praktijk.
Ik geloof niet dat je uit vrije wil je hoofddoek draagt
je wordt onderdrukt dat weet ik zeker
er staat nu iemand achter je met een Walter P5 (pistool) te dwingen jou dit te schrijven
Of ben je misschien een jongen die zich voordoet als een moslimmeisje
Nee Nee een meisje met hoofddoek kan niet zulke teksten schrijven
ze komt niet eens verder dan de letter C van het alfabet
Ow ja er staat ook nergens in de Koran dat een hoofddoek verplicht is er zijn tal van wetenschappers die het hebben onderzocht
Ik ken ze niet bij naam ik heb zelf de Koran ook nooit gelezen
Maar ik geloof de Telegraaf
misstomatisch
13-02-2004, 14:31
Origineel gepost door Abracadaver
Met andere woorden vraag je mij dus mijn mening niet op de praktijk te baseren maar op de theorie. Het doet een beetje naief aan om zo de verantwoordelijkheid te verschuiven.
Misschien wordt het tijd dat moslims zich eens gaan afvragen of die theorie van ze wel zo zalig makend is, als hij aanleiding geeft tot zulke misstanden in de praktijk.
ATTENTIE ATTENTIE ABRA IS WEER VAN DE PARTIJ! ATTENTIE ATTENTIE :D :D :D :hoera: :hoera: :hoera:
Precies roebla, je moet geloven wat je wil geloven, als je de Telegraaf wilt geloven doe dat, maar laat mij in mijn waarde...
roebla, ben met een holander getrouwd du nix pistool ik draag de hoofddoek omdat ik t wil
AAAbracadaver
13-02-2004, 14:36
Origineel gepost door misstomatisch
ATTENTIE ATTENTIE ABRA IS WEER VAN DE PARTIJ! ATTENTIE ATTENTIE :D :D :D :hoera: :hoera: :hoera:
Mijn eigen cheerleader. :Iluvu:
gimme a A
gimme a B
gimme a R
gimme a A
what does that spell ??? :confused:
Nou, Mijn God, het lijkt hier wel de Albert Cuyp, overal dezelfde stal met dezelfde hoofddoeken.
Dat jij je hoofddoek niet als een belemmering ziet, dat is juist zo erg. Heb je hem wel goed omgeknoopt ...? Nederlanders zien die doek als uiting van een geloof als een ongevraagde, ongewenste en niet-respectvolle wijze van inmenging in onze seculiere samenleving.
Hier een link: "Geen doek, wel carriere".
Scottie.
misstomatisch
13-02-2004, 14:40
Origineel gepost door Scottie
Nou, Mijn God, het lijkt hier wel de Albert Cuyp, overal dezelfde stal met dezelfde hoofddoeken.
HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH
AMSTERDAM hebben we dus al binnen. ;)
Kortom ongelovigen willen niet geconfronteerd worden met het voor hun MISSCHIEN bestaan van god
ze willen de vraag liever ontwijken
En het is voor hen ook een kwelling om te zien dat een Moslima vol overtuiging in god gelooft zowel in theorie als Praktijk (lees: hoofddoek)
misstomatisch
13-02-2004, 14:41
Mijn eigen cheerleader. :Iluvu:
gimme a A
gimme a B
gimme a R
gimme a A
what does that spell ??? :confused:
Ik vind het gewoon fijn dat je er weer bent ;) .
scottie, ik heb ook een carriere. kom is langs dan kan ik je gebit nakijken.
Origineel gepost door a3ir
scottie, ik heb ook een carriere. kom is langs dan kan ik je gebit nakijken.
Tandarts ?
Ik heb een gaatje in mn kies !
Wat zeg ik GAT :(
hoeveel gaat het kosten ?
Ten eertse zijn de misstanden zelf door jullie (echte nederlanders) als die bestaan veroorzaakt.? Dan vraag ik me af he hoe zit het dan met de theorie van de TORA
want daar staat ook in dat een vrouw haar moet bedeken en een pruik moet dragen??????????? Als we ons daar eens druk over gingen maken dan zullen er waarschijnlijk ook misverstanden over zijn. maar zo ver willen wij niet gaan dat laten we liever over aan jullie ( de kruis en davidstervaarders). :zwaai:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.