Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat houdt ut aanpassen voor jullie in??

Pagina's : [1] 2

littlegirl
12-02-2004, 20:10

Salaam Mensen Ik heb een vraag aan jullie.. voor ONS als allochtonen k moet een werkstuk maken over de multiculturele samenleving en dan hebben we als hoofdvraag moet iedereen zich aanpassen aan die samenleving.. mijn vraag hierbij is wat verstaan jullie onder aanpassen van de autochtonen op de allochtonen? op welke manier moeten ze zich aanpassen of moeten de allochtonen zich meer gaan aanpassen?? let me know!! alvast bedankt en k zal jullie argumenten zeker gebruiken op de presentatie!! dikke knuffel Saida

tatouzient
12-02-2004, 20:46
voor jullie als allochtone? wa ben jij dan? :rolleyes: Tatou.

MiffrouwLoubna
12-02-2004, 20:48
ben geen allochtoon!!!

Lady_moi
12-02-2004, 20:49
Inderdaad :rolleyes: Origineel gepost door tatouzient voor jullie als allochtone? wa ben jij dan? :rolleyes: Tatou.

MiffrouwLoubna
12-02-2004, 20:50

Aanpassing komt van 2 kanten, ik denk dat er ook niet teveel naar gekeken moet worden. Als het woord aanpassing/ integratie niet zou bestaan, zou het heel wat vreedzamer zijn op dit aardbolletje!!!

tatouzient
12-02-2004, 20:51
Origineel gepost door Lady_moi Inderdaad :rolleyes: :jammer: maar jah... Tatou.

littlegirl
12-02-2004, 20:58
ik ben ook allochtoon ma wil graag jullie mening hierover weten.. wajoow hoe erg vraag je eens iets serieus krijg je geen serieuze reactie erop...:( k heb jullie mening echt nodig vooral aangezien k de enige allochtoon ben in mijn klas en moet k worden ondersteund worden...

tatouzient
12-02-2004, 21:27
Origineel gepost door littlegirl ik ben ook allochtoon ma wil graag jullie mening hierover weten.. wajoow hoe erg vraag je eens iets serieus krijg je geen serieuze reactie erop...:( k heb jullie mening echt nodig vooral aangezien k de enige allochtoon ben in mijn klas en moet k worden ondersteund worden... tis de manier hoe je je boodschap overbrengt ;) Origineel gepost door littlegirl Salaam Mensen Ik heb een vraag aan jullie.. voor jullie als allochtonen k moet een werkstuk maken over de multiculturele samenleving en dan hebben we als hoofdvraag moet iedereen zich aanpassen aan die samenleving.. mijn vraag hierbij is wat verstaan jullie onder aanpassen van de autochtonen op de allochtonen? op welke manier moeten ze zich aanpassen of moeten de allochtonen zich meer gaan aanpassen?? let me know!! alvast bedankt en k zal jullie argumenten zeker gebruiken op de presentatie!! dikke knuffel Saida

Chatefemqemamu
12-02-2004, 22:02
ik pas me totaal niet aan en daar kom ik openlijk voor uit... ze kunnen de pot op! heb m'n Nl-natio toch al dus fak it.

ChOcOtOfFfF
12-02-2004, 22:10
Origineel gepost door Chatefemqemamu ik pas me totaal niet aan en daar kom ik openlijk voor uit... ze kunnen de pot op! heb m'n Nl-natio toch al dus fak it. ok das duidelijk:hihi:

camiliaa
12-02-2004, 23:20
aanpassen komt van 2 kanten, maar aangezien iedereen te eigenwijs is lukt aanpassen dus nooit.. denken jullie dat het nl'ers wat interesseert dat je geen baan hebt, en thuis zit weg te rotten..allochtonen zijn een mooie zondebok.. iemand moet de eerste stap zetten 9eigenwijs of niet) dus dat betekent: 1>>taal leren (zeker de belangrijkste voor degenen die het nog niet kunnen) 2>> rechtssysteem en wetten, wat kan en wat kan niet.. 3>>hoe zit de nl'se cultuur in elkaar ik weet dat veel zullen reageren van bullshit, waarom zouden allochtonen dat moeten doen??!!! om 1 simpele reden, als allochtoon ben je van plan om waarschijnlijk de rest van je leven in NL door te brengen, dit is en blijft een gastland, ook al ben je 2e generatie en hier geboren, je wordt altijd aangekeken als allochtoon, wat als denigrerend overkomt..voor je eigen bestwil, moet je kunnen participeren in de NL'se samenleving...maar aanpassen is NIET overnemen van de normen en waardenpartoon.. aanpassen= werk hebben, nederlands kunnen praten, en kennis hebben van de nl'se maatschappij

younesel18
12-02-2004, 23:21
Ze moeten accepteren dat ik niet drink. Ik drink niet dat noem ik aanpassen..

Liyana
13-02-2004, 02:21
samenleven met verschillende culturen en religies ( want t woord allochtoon en autochtoon komt niet in mijn woordenboek voor ) betekent elkaar respecteren, samen aanpassen ( dus twee richtingsverkeer ) en in vrede naast elkaar samenleven.

zairi
13-02-2004, 07:53
waarom aanpassen waarom passen de autochtonen niet op ons aan nou mooi niet ik ben wie ik ben ik leef hoe ik leef is er iemand niet tevreden dan hebben ze mooi pech

littlegirl
13-02-2004, 10:35

als je vind dat de autochtonen zich op ons moeten aanpassen op welke manier moeten ze dat dan doen?? mee reacties pleaze

Pagina's : [1] 2