Bekijk originele versie : De hoofddoek
Dit onderwerp is al vaker behandeld denk ik, maar ik begin er toch over. Steeds meer meisjes dragen een hoofddoek voor jongens. En voor de mode. Onlangs las ik in de blad Revu een interview met meisjes die een hoofddoek dragen en de meesten antwoordden daarop omdat het in de mode is. Nou kan dit gelogen zijn door de Revu, maar als je om je heen kijkt zie je hoofddoekjes met een strakke spijkerbroek en strakke truitjes en ook meisjes die hoofddoek dragen met make up. Dit kan gewoon niet hoor.
Veel jongens vallen juist op meisjes die een hoofddoek dragen, terwijl een meisje 'm hoort te dragen om dit juist te vermijden. Ze moet haar schoonheid verbergen voor de man, maar nu is de hoofddoek juist aantrekkelijk geworden bij de mannen. Jongens spreken meisjes aan met een hoofddoek en die reageren er maar al te graag op. Schandalig gewoon!
Waar gaat dit toch heen, een hoofddoek is er om te dragen voor je geloof en niet om iets anders. Punt!.
media = satan !
ik val op een persoon op zich en niet op iemand met of zonder hoofddoek .
Zerhounia_style
12-02-2004, 16:04
De juiste manier van het dragen van een hoofddoek is dat je je haren, en nek niet mag zien..Heel veel doen het zo. En ik zeg er ook bij dat ik mijn hoofddoek combineer met mijn kleding..wat sommige mensen nergens op vinden slaan (meestal de mensen die er geen dragen). Ik droeg zes maanden geleden nog geen hoofddoek..ik droeg toen best strakke kleding.. en toen besloot ik een hoofddoek te gaan dragen en ook meteen besloot ik mijn kleding aan te passen en dat is allemaal heel goed en leuk...maar ik ben blijven combineren. Misschien als ik er insha allah straks klaar voor ben om niet meer te combineren enzo..Maar voor mij, en ook voor vele anderen, is het moeilijk om ineens de omslag te maken van niet hoofddoek dragen naar wel hoofddoek dragen op de Juiste Islamitische wijze. Ik probeer niet slim of heilig over te komen ofzo, maar dit is en blijft mijn mening. Ik wil er ook bij toevoegen, dat als wij in een Islamitische land woonden dat het veel makkelijker was om je hoofddoek niet te combineren enzo..(zie Saudie Arabie en Dubai enzo).
En wat je zei over die strakke spijkerbroeken enzo..tjah erover blijven roepen heeft toch geen zin, want in het verleden zijn er tientallen topics geopent over dit onderwerp en nog blijf je ze tegenkomen. Dus hierbij wil ik ook zeggen: heel lief enzo allemaal voor jullie zorgzaamheid over zulke meiden maar zij komen hun zelf nog wel tegen en zij krijgen nog wel spijt van hun gedrag (insha allah)
Abdel0095
12-02-2004, 16:46
Waarom moeten jullie meiden toch altijd zeiken over elkaar? Nou en, als die meiden op die manier hun hoofddoek dragen? Jij hebt daar toch helemaal niks mee te maken! Ik hoop niet dat jij zo'n meid bent, die helemaal geen hoofddoek draagt, want daar irriteer ik me dus dood aan. Zelf geen hoofddoek dragen, maar wel commentaar leveren op meiden die dat wel doen, in welke vorm dan ook!
Zorg jij er nou maar voor dat jij je aan alle regels houdt, ok! Uiteindelijk is er maar één, die over ons zal oordelen en nee, die persoon ben jij niet!!
groet
Abdel
lalla_mosibah
12-02-2004, 16:55
Origineel gepost door Abdel0095
Waarom moeten jullie meiden toch altijd zeiken over elkaar? Nou en, als die meiden op die manier hun hoofddoek dragen? Jij hebt daar toch helemaal niks mee te maken! Ik hoop niet dat jij zo'n meid bent, die helemaal geen hoofddoek draagt, want daar irriteer ik me dus dood aan. Zelf geen hoofddoek dragen, maar wel commentaar leveren op meiden die dat wel doen, in welke vorm dan ook!
Zorg jij er nou maar voor dat jij je aan alle regels houdt, ok! Uiteindelijk is er maar één, die over ons zal oordelen en nee, die persoon ben jij niet!!
groet
Abdel
He Has Spoken!!!! :hoera:
Let Me Gess!!!...Only God Can Judge Us!!!!!
laat iedereen leven hoe die wilt leven je hoeft niet te oordelen over een ander als iemand zich gelukkig voelt zonder een hoofdoek mooi zo toch allemaal zelf weten let maar alleen op jezelf want niemand is perfect
LoVeLy_HaNaN
12-02-2004, 17:03
Ewa jah,
Origineel gepost door JennyLofan
Ik oordeel over niemand mensen. Ik wil deze meiden er alleen op aanwijzen dat het gewoon niet kan. En voor jullie jongens die op meiden vallen die een hoofddoek dragen, jullie moesten je schamen!
waarom moet ik me schamen zijn meisjes in hoofdoekjes niet aantrekkelijk hebben die niet recht op een man wat een rare uitspraak zeg
LoVeLy_HaNaN
12-02-2004, 17:13
Ewa jah, ik vind dat een meisje een hoofddoek moet dragen, om haar geloof, omdat ze veel van Allah (swt) houdt. En als ze een hoofddoek draagt omdat ze aandacht wilt van de jongens, moet ze zich ckers schamen. Je misbruikt dang de hoofddoek!!!
Maar jah, er zijn jammer genoeg wel meisjes die dat doen..:jammer:
lalla_mosibah
12-02-2004, 17:14
Origineel gepost door zairi
waarom moet ik me schamen zijn meisjes in hoofdoekjes niet aantrekkelijk hebben die niet recht op een man wat een rare uitspraak zeg
ben ik volkomen met je eens...die hebben toch ook recht op een man..ook recht om verliefd te worden..
omdat ze een hoofddoek dragen betkend niet meteen dat ze geen hart hebben!!!..
Mijn mening!!!
Origineel gepost door lalla_mosibah
ben ik volkomen met je eens...die hebben toch ook recht op een man..ook recht om verliefd te worden..
omdat ze een hoofddoek dragen betkend niet meteen dat ze geen hart hebben!!!..
Mijn mening!!!
ja toch lalla_mossiba mensen maken uitspraken en weten niet eens wat ze zeggen
LoVeLy_HaNaN
12-02-2004, 17:17
Volgens mij bedoelt ze het anders en dat weet je wel denk ik...
Maar jah, als een meisje een hoofddoek draagt en korte strakke kleding draagt, wat heeft de hoofddoek dang voor nut? Maar jah, als een meisje een hoofddoek draagt voor Abdel, Jan, Rachid of wie dang ook, omdat ht in de mode is, is ht egt triest..
Origineel gepost door LoVeLy_HaNaN
Maar jah, als een meisje een hoofddoek draagt en korte strakke kleding draagt, wat heeft de hoofddoek dang voor nut? Maar jah, als een meisje een hoofddoek draagt voor Abdel, Jan, Rachid of wie dang ook, omdat ht in de mode is, is ht egt triest..
maar dat is dan toch hun probleem als hun zich gelukkig voelen moeten ze het zelf weten weet je wat het is ik hou niet zo van om op mensen te letten wat ze verkeerd of niet verkeerd doen mijn leven is al moeilijk genoeg en dan moet ik me nog bezig gaan houden et anderen dat kan niet is onmogelijk
lalla_mosibah
12-02-2004, 17:22
Origineel gepost door LoVeLy_HaNaN
Vind het wel dom dat ze het om verkeerde redenen dragen..
Wanneer ik mijzelf bedek, maak ik het onmogelijk voor mensen om mij te beoordelen op de manier waarop ik eruit zie. Ik kan niet in een categorie geplaatst worden op grond van mijn aantrekkelijkheid of een tekort daaraan. Vergelijk dit eens met de tegenwoordige samenleving. We beoordelen elkaar constant op grond van onze kleding, sieraden, haar en make-up. Is het wel volgens de laatste mode, is de make-up wel volgens de laatste trends? Hele boeken, tijdschriften en tv programma's worden er gewijd aan het juiste uiterlijk, de juiste proporties, de juiste kleur, vorm, maat. We worden doodgegooid met oproepen om af te vallen, om die platte buik te hebben, om zoveel mogelijk huid de laten zien. En waarvoor eigenlijk? Om een keurende blik te 'mogen' ontvagen? Om een complimentje of glimlach te scoren? Hoe zielig is het, om daarvan afhankelijk te zijn voor het zelfvertrouwen?
LoVeLy_HaNaN
12-02-2004, 17:23
maar dat is dan toch hun probleem als hun zich gelukkig voelen moeten ze het zelf weten weet je wat het is ik hou niet zo van om op mensen te letten wat ze verkeerd of niet verkeerd doen mijn leven is al moeilijk genoeg en dan moet ik me nog bezig gaan houden en anderen dat kan niet is onmogelijk
Ewa je hebt wel gelijk, ieder moet op zichzelf lette..we kunne wel so en so zeggen, maar er is maar 1 iemand die tenslotte over hun zal beoordelen..Allah(swt)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.