Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geboren en getogen als moslim

Pagina's : [1] 2 3

minga
12-02-2004, 09:49

Salaam oe geleikoem. Vragen jullie je ook nooit af dat je echt blij moet zijn dat je als een moslim geboren bent? ik dacht er laatst namelijk aan en ik ben er erg blij mee.... maar mijn vraag is aan jullie : Wie van jullie is niet tevreden dat hij/zij als moslim geboren is en waarom?..... :rolleyes:

MaRouaN
12-02-2004, 09:55
Origineel gepost door minga Salaam oe geleikoem. Vragen jullie je ook nooit af dat je echt blij moet zijn dat je als een moslim geboren bent? ik dacht er laatst namelijk aan en ik ben er erg blij mee.... maar mijn vraag is aan jullie : Wie van jullie is niet tevreden dat hij/zij als moslim geboren is en waarom?..... :rolleyes: Elhamdulileh nou is het niet zo dat ik de islam met een paplepel ingegoten heb gekregen. Ik heb zelf ook moeten lezen en leren over de islam totdat ik het voor mezelf zeker wist. Me vader bidde toen ik klein was nog niet me moeder wel maar haar kennis over de islam was ook niet zo heel groot. Ik vind het knapper van mensen die als NIET moslim zijn geboren en daarna toch Siraat Elmoestakiem (Het juiste pad) vinden. Maar op latere leeftijd ging me vader wel meer met me praten. Gelukkig had ik wel een opa die me ook van alles ging uitleggen. Maar het meeste is toch van mezelf gekomen. Elhamdulileh!

Studje
12-02-2004, 09:56
Hamdoelilah dat ik moslima ben.

sahira
12-02-2004, 10:57
Origineel gepost door minga Salaam oe geleikoem. Vragen jullie je ook nooit af dat je echt blij moet zijn dat je als een moslim geboren bent? ik dacht er laatst namelijk aan en ik ben er erg blij mee.... maar mijn vraag is aan jullie : Wie van jullie is niet tevreden dat hij/zij als moslim geboren is en waarom?..... :rolleyes: Zijn we niet allemaal als moslim geboren? Ik kom uit een christelijk gezin, en eerlijk...daar ben ik blij om. De stap om moslima te worden, leek (achteraf) een logische stap al denken velen van niet. Mijn kinderen zijn van geboorte moslim, daar zij een moslim-vader hebben, maar helaas praktizeerd hij het niet, en is het voor mij soms moeilijk om hen het bij te brengen. We zijn gescheiden en de kinderen pendelen tussen hem en mij. Dat betreur ik, want soms denk ik weleens dat het een grote fout is om de kinderen op deze manier op te voeden. Maar Insha Allah zullen ze de weg kiezen, die het juiste is. Het 'voordeel' dat ik later moslima ben geworden, is dat ik alles wat met de Islam te maken heeft, wil begrijpen. Zelf op onderzoek gaan, boeken lezen, het bidden niet alleen opdreunen maar ook begrijpen wat ik in het arabisch zeg..enz. Ik kan dan ook alleen maar zeggen: alhamdoelilah, ik ben moslima, ik ben tevreden met wie ik nu ben, ik ben bewuster gaan leven, en de Islam is een goede leidraad voor mij geworden. Mijn levenswijze is veranderd op een positieve manier en ik dank Allah dat ik niet de afgrond ben afgegleden en weer kan genieten van dit aardse leven.

Salama_4ever
12-02-2004, 12:00

Origineel gepost door goddeloos Religie als zelfpsychiatrisch helend voertuig.......het oude verhaal. Maar scheelt wel veel psychiaters, dat is weer het voordeel! Religie is een levenswijze....religie als zelfpsychiatrisch helend voertuig is jouw interpretatie...

tonk
12-02-2004, 12:00
Ik vervang het woordje 'moslim' even door 'christen', want dat is meer op mij van toepassing. Mijn ouders zijn christelijk en ik heb het altijd vervelend gevonden dat ze mij hebben laten dopen. Alsof ik als baby al wist of ik christen wou zijn! Bovendien is het zo dat als je in Nederland als kind automatisch de religie van je ouders krijgt in allerlei bestanden. Pas als je 18 bent kun je dat veranderen. Ik zou het logischer vinden als je tot de 18e 'niks' zou zijn, en dat je op die leeftijd dan beslist wat je (op dat moment) bent. Ik vond het allemaal nogal opdringerig, maar dat zal er ook mee te maken hebben dat ik atheistisch ben.

the_destiny
12-02-2004, 12:06
ben hamdoelillah ook als moslim geboren en getogen. Maar de vraag is is niet iedereen als moslim geboren??? hoe kan dat sommige mensen geen geloof hebben. OP wat val je terug als je het moeilijk hebt als ongelovige?? Daarom ben ik echt blij dat ik als moslim ben geboren en ook zo ben opgevoedt....

sahira
12-02-2004, 12:12
Origineel gepost door goddeloos Religie als zelfpsychiatrisch helend voertuig.......het oude verhaal. Maar scheelt wel veel psychiaters, dat is weer het voordeel! De psychiater heb ik ook gehad, dus je vergelijking gaat niet op.

minga
12-02-2004, 13:06
dat is zo want zodra iemand in echte nood is zie je ze allemaal ...bidden kaffer of moslim...

the_destiny
12-02-2004, 13:14
Origineel gepost door minga dat is zo want zodra iemand in echte nood is zie je ze allemaal ...bidden kaffer of moslim... juist ja...

The_Borg
12-02-2004, 13:22
Ik ben katholiek opgevoegd maar ben nu atheïst. Heb alle respect voor mensen die geloven. Op zich is het niet verkeerd. Jammer dat sommige mensen er misbruik van maken. Zowel christenen als moslims. Ik denk dan aan het geweld in Indonesië en Ambon. Gelovigen die elkaar afslachten. Moslims die christenen dwingen om zich te bekeren. A shame dat iets moois zo wordt verkracht. :jammer:

minga
12-02-2004, 13:30
dat is wel het minste voorbeeld.........vaak worden wij aangezien als terrositen....zoals in deze tijdperk...

islamicgirl3
12-02-2004, 14:54
Origineel gepost door minga Salaam oe geleikoem. Vragen jullie je ook nooit af dat je echt blij moet zijn dat je als een moslim geboren bent? ik dacht er laatst namelijk aan en ik ben er erg blij mee.... maar mijn vraag is aan jullie : Wie van jullie is niet tevreden dat hij/zij als moslim geboren is en waarom?..... :rolleyes: Salam Aleikom, IEDEREEN WORDT ALS MONOTHEIST GEBOREN, MAAR DE OPVOEDING VAN HET KIND MAAKT HET KIND KAFIR! wij komen allemaal van dezelfde god, dus is elk geboren kind een monotheist. Maar omdat de ouders geen moslim zijn, is het voor het kind niet vanzelfsprekend. Kinderen die sterven zullen niet naar de hel gaan, ongeacht het geloof dat ze hebben. Daarom gebruiken we het woord hij is bekeerd tot de islam, hij is namelijk teruggegaan naar zijn geloof... ma3a salama :zwaai:

islamicgirl3
12-02-2004, 14:58
Origineel gepost door minga dat is zo want zodra iemand in echte nood is zie je ze allemaal ...bidden kaffer of moslim... juist ja, maar dat staat ook in de koran. Zodra iemand hulp nodig heeft dan gaan ze allemaal massaal bidden, maar zodra ze hulp hebben gekregen, vergeten ze hun "god". Ik vind dit wel raar, ik bedoel aan de ene kant geloven ze in niets, maar ze bidden wel als ze hulp nodig hebben, leuker nog, ze zeggen, "als er een hogere macht bestaat, please help me.." Dus dat als maakt het zo grappig. maar zo makkelijk gaat dat niet, je kan niet en niet geloven, maar wel naar het paradijs gaan!

minga
12-02-2004, 15:06

klopt ik ben het met je eens dame :D toppie van je ;) ben je nog vrijgezel ? :P :hihi:

Pagina's : [1] 2 3