Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Afgewezen Wegens Mijn Hoofddoek

yasmina_laila
11-02-2004, 22:26

Hallo allemaal Ik zit met het volgende ik ben op zoek naar werk en heb al veel gesprekken gehad, maar ik word elke keer afgewezen. Mijn vraag is komt dat nou echt door mijn hoofddoek? Ik heb goeie diploma s en goeie ervaringen en spreek 3 talen(NL,DUITS,ENGELS) en mijn eigen taal natuurlijk. Maar tot nu toe ben ik nergens aangenomen. WAT VINDEN JULLIE MOET IK ME DE VOLGENDE KEER ZONDER HOOFDDOEK VOORSTELLEN? HEB IK DAN MEER KANS OF NIET? WAT VINDEN JULLIE, GRAAG REACTIE S. Groetjes iemand die waanhopig op zoek is naar werk.

ghizlen
11-02-2004, 22:51
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee he meisie, ik draag ook sinds chi 4 maanden een hoofddoek en moet eerlijk zeggen dat je merkt dat mensen je anders gaan zien, ze doen alsof je stom bent en gaan overdreven articuleren!!!! maar heb er totaal geen spijt van ondanks ik weet dat ik een opleiding heb gekozen wat een mannen wereld is en vrouwen met mantelpakjes, maar totdan zie ik wel. alleen meisie please je moet die weigeringen echt als een test zien, hoe hoog ben jij verbonden met je geloof. ben je standvastig of laat je je snel overgeven aan je zwaktes. jij bent een gelovige alhamdoulilah dus je gelooft ook in de makatib iwa zeg ik je een ding. tuurlijk doe er moeite voor ga er niet bij zitten w8en totdat je een werk thuisgestuurd krijgt :p maar laat de mede mens meer zien vanjezelf dan dat je gewend bent. op een sollicitatie moet jij hun kunnen overtuigen waarom ze jou moeten nemen (met hoofddoek) en niet die 100 anderen. hoop inchallah snel te horen op dit forum dat je een baan hebt gevonden, en geloof me wat er voor je bestemd is blijft voor jou niemand die het van je afkan pakken. alleen vergeet niet er moeite voor te doen salamou 3alaikom meisie ghizlen :zwaai:

appie8418
11-02-2004, 22:58
Bedankt meid voor je reactie je zegt dat ik ze moet overtuigen dat ze mij moeten nemen met een hoofddoekje. kan je mij misschien een paar tips geven? Ik heb lang geen sollicitatie meer gedaan en weet eigenlijk niet hoe ik ze goed moet overtuigen om mij te nemen. ik doe wel mijn best niet daar van maar zo te zien is dat niet genoeg. Thanks groetjes

ghizlen
11-02-2004, 23:39
# het kan de imago van het bedrijf een positieve geven, doordat de buitenstaanders een beeld hebben van het bedrijf dat het een kans geeft aan allochtonen of het bedrijf zich richt op professionaliteit en geen achtergrond. # met specialtiteiten bedoel ik , jij weet waar jij goed in bent laat dat ook blijken. wees allert, probeer je in t ebeelden op wat zij willen hebben. probeer creatief te zijn. ik weet niet wat voor studierichting je hebt gekozen, maar wij hebben in onze opleiding echt moeten leren hoe je je moet overbrengen naar het bedrijf toe. jij probeert wat te verkopen en dat is jouw arbeid, jij moet ze dus overtuigen waarom ze jou moeten verkiezen voor al die anderen...... hoop snel van je te horen

yasmina.
12-02-2004, 08:56

meid volgens mij ligt het niet aan je hoofddoek...... tuurlijk er zijn bedrijven die liever iemand aannemen zonder hoofddoek, denk vooral aan functies als receptioniste... waar je het "visitekaartje" van het bedrijf moet zijn..... Maar er zijn ook tal van bedrijven die meer letten op iemands kwaliteiten/ervaringen dan iemands uiterlijk. HEt is in deze periode gewoon echt rot om aan een baan te komen. Ik heb toen ik ben ontslagen van mijn werk (doordat het bijna failliet ging) zeker 4/5 maanden gezocht. Tal van sollicitaties gehad.... ik droeg toen GEEN hoofddoek.... en werd keer op keer afgewezen. Aan mijn cv lag het niet...... ik hoorde er van uitzendbureaus alleen maar positieve reacties over.... als ik toen een hoofddoek had gedragen had ik zeker gedacht dat het aan mijn hoofddoek had gelegen... maar dat was dus niet zo.... Intussen hed ik eindelijk iets gevonden en ben ook een hoofddoek gaan dragen. Nu heb ik vorige week gehoord dat mijn contract niet verlengd kan worden..... ik kon natuurlijk weer "de schuld geven" aan mijn hoofddoek, maar de dir. heeft me een ander contract aangeboden voor minder uur. Hij heeft zo weinig opdrachten binnen dat hij niet de zekerheid heeft om me een vast contract te bieden.... dus aan mijn hoofddoek ligt het niet.... meid, het is zo simpel om de reden van de afwijzingen te geven aan je hoofddoek...... het ligt ook zo voor de hand. Ik heb nog geen sollicitatie gehad met hoofddoek... ben ook benieuwd wat reacties van bijv. uitzendbureaus zijn als je daar naar binnen gaat met hoofddoek met de vraag of ze iets voor je hebben.... het is meestal gewoon een beetje onzekerheid dat je doet denken dat het je hoofddoek is waarom je nog niets hebt gevonden... maar troost je.... er zijn echt veeeeel mensen op zoek naar een baan ... het aanbod is alleen niet zo groot. Probeer zo zeker en vol zelfvertrouwen mogelijk naar je sollicitatie te gaan... en voor de rest heb ik alleen nog te zeggen dat het el mekteb is..... Als je ergens afgewezen bent, bedenk dan dat allah niet heeft gewild dat je daar zou werken en dat hij misschien iets veel beters voor je in petto heeft insa-allah..... groetjes Yasmina*

mariametje
15-02-2004, 18:22
Ik kan je een ding zeggen, blijf in Allah swt geloven, Ik draag ook een hoofddoek en doe opleiding toerisme, ik moet nu stage lopen en insalllah gaat het goed. Jij ook veel succes.

CHINEESJE
15-02-2004, 23:28
IK HEB OOK AL VERSCHILLENDE SOLLICITATIES ACHTER DE RUG, EN IK MERK DAT IEDERE KEER ALS DE MENSEN BIJ HET DESBETREFFENDE BEDRIJF EEN MEID MET HOOFDDOEK VOOR HUN NEUS ZIEN, ZE TOCH WEL EVEN RAAR KIJKEN. BEN OOK IEDERE KEER ZONDER DUIDELIJKE REDEN AFGEWEZEN. BIJ 1 BEDRIJF ZEIDEN ZE DAT IK NIET HET "JUISTE TYPE" BEN. :rolleyes: ER IS ME ZELFS EEN KEER GEVRAAGD OF IK DE HOOFDDOEK AF ZOU DOEN ALS HET ME GEVRAAGD ZOU WORDEN, EN IK HEB STELLIG NEE GEZEGD. ALSOF MIJN HOOFDDOEK MIJN HERSENS AFKNELD, WAARDOOR IK NIET NAAR BEHOREN ZOU KUNNEN FUNCTIONEREN :rolleyes:

Fitrah
16-02-2004, 11:26
Ik wilde mij een keertje inschrijven bij de uitzendbureau. Ik vroeg of ze werk hadden in die en die sector.. Zegt dat vrouwtje tegen mij: Maar dat kan niet zomaar.Je moet gediplomeerd zijn. Ik zeg: ik ben ook gediplomeerd. Even was ze stil en toen vroeg ze of ik wel echt een diploma had..:jammer: Als je hijaab draagt dan kijken ze snel op je neer.. Om gek van te worden hé

alhoceimachaima
16-02-2004, 12:40
tfoeeeeeeee:verdriet: ken eenmeisje ging soliciteren met haar hoofdoek eerst zeiden ze oke maar je moe tje hoofdoek af heeft ze lekker opgehangen ophun heeft ze later eenbetere baan gevonde met haar hoofdoek op:)

mariametje
16-02-2004, 12:50
He meiden, Natuurlijk komt dit vaak voor, maar je moet geduld blijven hebben en jouw hoop in Allah niet kwijt raken. Ik draag zelf ook een hoofddoek en zit op het opleiding toerisme. Ik moest stage lopen en heb voor een kantoor gekozen en alhamdoelilah ben ik aangenomen. Ik weet dat ze er moeilijk doen,maar La tai2as mien ra7matie lah En draag jouw hoofddoek met trots. Veel succes nog allemaal meiden, en jarabie vinden jullie allemaal jullie plaats. Wa salaam :zwaai:

icram
16-02-2004, 12:57
volgens mij zijn er veel bedrijven die meisjes met hoofddoek afwijzen. Kijk maar naar banken. Zelfs de bekende grote banken die filialen hebben in islamitische landen. Ik heb zelf bij zo'n bank gewerkt, maar draag zelf geen hoofddoek. Heb mijn baas dus een keer gevraagt of hij iemand met hoofddoek aan zou nemen. Hij zou het wel willen, maar zou het niet doen. Ik vroeg waarom. Hij antwoorde dat zijn klanten het niet zouden pikken/begrijpen en dan zou hij ze kwijt zijn. Maar ik zou zeggen meiden met hoofddoeken. Gewoon door blijven sol. (MET HOOFDDOEK) er komt een dag dat je wel een baan zult vinden