Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : klassen asisstente

Morro_Roosje
05-10-2008, 19:58

Hallo dames, Ik ben ooit begonnen met de Pabo, maar ben er onlangs mee gestopt. Ik heb mijn P wel in mijn bezit en was benieuwd hoe ik het beste kon gaan solliciteren naar een baan als klassen asisstente. Welke site ik het beste kan bezoeken en/of mensen tips voor mij hebben. Groet, Morro roosje:goedzo:

Rtelamartil
05-10-2008, 20:02
Monsterboard ideale site. je kan je cv daarop zetten en je zegt wat je zoekt en dan hoef je alleen maar af te wachten wie je belt! Je kan ook zelf daar wat zoeken. En je kan ook op nationalevacaturebank.nl zoeken Succes

Morro_Roosje
05-10-2008, 20:08
Monsterboard ideale site. je kan je cv daarop zetten en je zegt wat je zoekt en dan hoef je alleen maar af te wachten wie je belt! Je kan ook zelf daar wat zoeken. En je kan ook op nationalevacaturebank.nl zoeken Succes Dank je wel schat voor de tips! :kus:

White_Lily
05-10-2008, 20:29
Lieve meid, ik wil je niet ontmoedigen, maar de functie van klassenassistente zie je in de praktijk weinig terug. Het liefst bezuinigen de basisscholen daarop. Ookal wordt vanuit de regering geld vrijgemaakt voor het primaire onderwijs, de scholen zelf bepalen hoe ze dat geld besteden. Leraren hebben dagelijks veel te maken met een hoge werkdruk, een klassenassistent zorgt veel verlichting, maar kost in de ogen van de school ook geld. Dan maar een pabo-stagiaire. Gratis en ontneemt de leerkracht ook veel werk. Ik kan dit weten omdat ik zelf in het onderwijs zit. Ik kaart het voortdurend aan, maar geen gehoor. Wat je ook kan doen, is bij scholen langs gaan. Per school verschilt het natuurlijk, of ze een klassenassistent willen ja of nee. Succes!

Morro_Roosje
05-10-2008, 20:46

Lieve meid, ik wil je niet ontmoedigen, maar de functie van klassenassistente zie je in de praktijk weinig terug. Het liefst bezuinigen de basisscholen daarop. Ookal wordt vanuit de regering geld vrijgemaakt voor het primaire onderwijs, de scholen zelf bepalen hoe ze dat geld besteden. Leraren hebben dagelijks veel te maken met een hoge werkdruk, een klassenassistent zorgt veel verlichting, maar kost in de ogen van de school ook geld. Dan maar een pabo-stagiaire. Gratis en ontneemt de leerkracht ook veel werk. Ik kan dit weten omdat ik zelf in het onderwijs zit. Ik kaart het voortdurend aan, maar geen gehoor. Wat je ook kan doen, is bij scholen langs gaan. Per school verschilt het natuurlijk, of ze een klassenassistent willen ja of nee. Succes! Hoi hoi, Ik heb echt lang zitten nadenken om te stoppen met de Pabo. Ik dacht dat ik het wel leuk zou vinden en er gemakkelijk werk in te vinden zou zijn. Misschien is dat ook zo, maar dat weet ik niet, omdat ik de opleiding niet heb afgemaakt. Ik zit voor nu te kijken of er werk is als klassenasisste en daarna kan ik wel weer instromen. Soms is het moeilijk om de goede keus te maken, anyway dank je voor je advies.

White_Lily
05-10-2008, 21:47
Hoi hoi, Ik heb echt lang zitten nadenken om te stoppen met de Pabo. Ik dacht dat ik het wel leuk zou vinden en er gemakkelijk werk in te vinden zou zijn. Misschien is dat ook zo, maar dat weet ik niet, omdat ik de opleiding niet heb afgemaakt. Ik zit voor nu te kijken of er werk is als klassenasisste en daarna kan ik wel weer instromen. Soms is het moeilijk om de goede keus te maken, anyway dank je voor je advies. Waarom ga je niet direct instromen? Ipv een omweg als klassenassissente. Je hebt je P. Je zal vast je redenen hebben om te zijn gestopt maar het is en blijft zonde. In deze tijd (en toekomst) is een diploma een vereiste in alle branches. Mss dat je vrijstelling kan krijgen voor behaalde modules, maar maak het af. Geloof me, de tijd vliegt en de dag dat je je diploma in ontvangst mag nemen staat voor je t weet voor je neus. Je zal stage moeten lopen en op die manier kan je een indruk achterlaten bij de basisscholen waar je na het behalen van je diploma aan de slag kan. Er zijn basisscholen die, als ze je graag willen hebben, een afspraak met je maken. Je doet bijv je LIO en als je bijna bij de eindstreep bent, mag je alvast voor de klas staan MITS je op korte termijn (die je met hen hebt afgesproken) je diploma behaald en dat kunt aantonen. Met dat in het vooruitzicht groeit je doorzettingsvermogen en motivatie enorm! Nogmaals, doe het gewoon. Je zal er enorm veel baat bij hebben.