Bekijk originele versie : Jongeren in Nederland voorspellen een terugkeer van
Jongeren willen terugkeer van normen en waarden
Uitgegeven: 10 februari 2004 13:20
RIJSWIJK - Jongeren in Nederland voorspellen een terugkeer van de oude normen en waarden. Ze hebben genoeg van de aanhoudende stroom van geweld op straat, op school en in de wereld met oorlogen en terroristische aanslagen. Jongeren staan voor een maatschappij met meer liefde en minder geweld.
Deze conclusie trekken het scholierenmagazine Pauze en jongerencommunicatiebureau Young Works naar aanleiding van een onderzoek onder ruim vijfhonderd jongeren in de leeftijd van 14 tot 22 jaar.
En dan komt het toch nog goed in Nederland
hoop je,,,jongeren ja..die hebben nu nix te zeggen
Jongeren hebben de toekomst, of niet soms. Die kunnen nog wat van hun leven maken voor mij is dat toch al te laat
arabchrstn
11-02-2004, 14:12
Pas maar op Rnaj...
Die oude normen en waarden. Warme gezinnetjes bij het haardvuur. Werkende vader, zorgende moeder en lieve kinderen.
En homo's die nog ouderwets in de kast zaten.
Liever in de kast dan volgens de nieuwe normen en waarden geramd.... :(
Maar zou het echt zo zijn dat die kids van 22 terug willen naar de jaren 50-60, denk toch meer naar de jaren 70-80. of ligt dit ook alweer aan mijn leeftijd
En winkels die op zondag gesloten waren.
Toen ik nog jong en naïef was...
AAAbracadaver
11-02-2004, 14:26
Ja en toen was geluk nog heel gewoon....
arabchrstn
11-02-2004, 14:29
Toen een buut'nlaander, nog'n buut'nlaander was, en'n zwa'arte 'n zwa'arte...
Dit is niet weer 'terugwillen', maar nieuwe regels stellen.
Origineel gepost door rnaj
En dan komt het toch nog goed in Nederland
Terug naar welke normen en waarden?
wat dacht je van niet meer schieten op straat.
Origineel gepost door rnaj
wat dacht je van niet meer schieten op straat.
Waarom je dit aanhaalt is me onduidelijk, bij normen en waarden denk ik niet gelijk aan 'niet meer schieten op straat'.
Aan de milkshakebeker van de Mac op straat. Ongegeneerd een wippie maken in de trein. Niet even tegen de buschauffeur zeggen dat er nog iemand aan komt rennen. De kassière achteraf uitlachen als ze je teveel terug heeft gegeven. Computers op school waar geen muis bij zit. Met voetballen de tegenstander bespugen.
Er zijn 2 mogelijkheden:
- De 500 pauzelezers die de enquete hebben ingevuld zijn niet representatief voor de Nederlandse jongere.
- De 500 pauzelezers die de enquete hebben ingevuld zijn wèl representatief voor de Nederlandse jongere, maar het zijn niet de jongeren die zich hufterig gedragen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.