Bekijk originele versie : Redbull Schadelijk ??
Schadelijkheid Red Bull onderzocht
Het drankje Red Bull is mogelijk schadelijk voor de gezondheid.
Verbod in buitenland
Red Bull is onlangs in Frankrijk verboden. In Zweden en Denemarken gold al eerder een verbod op het drankje.
Bijwerkingen
In Red Bull zit cafeine en taurine. De stoffen hebben dezelfde bijwerkingen. Wie er te veel van binnenkrijgt, kan last krijgen van diarree, hoofdpijn, maagpijn en nervositeit.
Onderzoek
Het ministerie van Volksgezondheid in Nederland onderzoekt waarom Red Bull in Frankrijk is verboden. Er gelden daar andere regels voor de toegestane hoeveelheid cafeïne in levensmiddelen.
dit las ik onlangs...en nu weet ik toevallig dat veel marokanen dit drankje nuttigen...onder andere ik :hihi:
vandaar dat ik de laatste tijd vaak naar het toilet moet :hihi:
BintElmagreb
11-02-2004, 14:02
Asalaam ou 3alikom.
Wat lees ik nou.........? Redbull schadelijk voor de gezondheid...?
Ik weet dat cafeine oa. in koffie zit en dat taurine een stof is die ook in de moedermelk voor komt. (las ik op het Redbull blikje)
Nu heb ik het drankje pas ontdekt en het bevalt mij wel! :hihi: Nu moet ik doen alsof ik het drankje nog niet ontdekt heb.......
Ik hoop niet dat het ook in NL verboden zal worden, want in Frankrijk zijn ze bezig om zowat alles te verbieden... :jammer:
Kijk........... nu weet je waat al die bijwerkingen vandaan komen............. :goedzo:
Wasalaam.
:zwaai:
ahuahuha bentelmagreb...:hihi:
want in Frankrijk zijn ze bezig om zowat alles te verbieden...
:hihi:
Als je een hele emmer water leegdrinkt, ga je hartstikke dood.
Zullen we dat de Fransen vertellen en een weddenschapje afsluiten of ze wel of niet water gaan verbieden?
Rooie Vodka - Red bull da's pas een lekkere combinatie. Eh niet te veel redbull drinken want anders doe je 's nachts geen oog dicht (combineren met vodka-sinas).
AAAbracadaver
11-02-2004, 14:22
Origineel gepost door tonk
Als je een hele emmer water leegdrinkt, ga je hartstikke dood.
Zullen we dat de Fransen vertellen en een weddenschapje afsluiten of ze wel of niet water gaan verbieden?
Nou een emmer red je nog wel, vanaf een litertje of 12 wordt het riskant, je nieren kunnen het niet aan.
Verder is dat wel de eerste regel in de toxicologie, alles is giftig afhankelijk van de dosis.
AAAbracadaver
11-02-2004, 14:30
Origineel gepost door minga
zo dokter :hihi:
Nee, biochemicus. Qua studie dan want ik ben gelukkig een andere richting in geslagen.
Maar dit soort zaken blijft je wel bij, het verhaal wat we toen te horen kregen om de stelling te onderschrijven ging over een vrouw die iets licht giftigs had binnen gekregen en van de docter de raad kreeg om veel water te drinken. In paniek dronk ze zoveel water dat haar nieren er de brui aan gaven en ze overleed.
wajow :( dat moet je maar overkomen...god wat erg
AAAbracadaver
11-02-2004, 15:09
Origineel gepost door minga
wajow :( dat moet je maar overkomen...god wat erg
Inderdaad, maar het is een uitzondering natuurlijk.
Even terug naar de vraag of redbull gevaarlijk is. In principe niet gevaarlijker dan een kop koffie maar het feit dat het een frisdrank is nodigt uit om er meer van te drinken dan dat je met koffie doet. Ook het mixen met alcohol speelt mee, de alcohol onderdrukt het jachtige gevoel wat je krijgt en maakt dat je er nog meer van op kan.
Voor een hartpatient kan een blikje of 4 dus weleens fataal zijn maar een normaal gezond mens moet er weinig schade van ondervinden.
Nassimatje
11-02-2004, 15:21
Ik hoop zo graag dat ze het gaat verbieden, want het is zooooooo duur man :confused: en ik ben er aan verslaafd gewoon.
Ik ben echt blij dat ik dit bericht lees, want nu weet ik waarom ik altijd hoofdpijn heb, nadat ik Red Bull heb gedronken.
Dank je wel, je hebt mijn leven gered :D
geen dank :hihi:
In principe niet gevaarlijker dan een kop koffie maar het feit dat het een frisdrank is nodigt uit om er meer van te drinken dan dat je met koffie doet.
ben ik niet mee eens want, ik ken mensen die drinken liters koffie...dus dan moeten ze ook koffie gaan verbieden!!! vind ik
AlHoceima_Leila
11-02-2004, 15:30
Gelukkig drink ik het niet
ik vind het te sterk :maf2:
hhhhhhh alle taliban strijdsters moeten die godendrank drinken...:hihi:
dan krijg je vleugelsss
hahahaha :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.