Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : What would you do

Pagina's : [1] 2

chainreaction
11-02-2004, 13:09

Ik had laatst een discussie(heb ik wel vaker)met mn neef We hadden namelijk het erover dat als je getrouwd bent en een van de partners geen kind zou kunnen krijgen.Als je vrouw bijv geen kind kan krijgen heb je als man recht op een andere, maar ik geloof niet dat als je echht van je vrouw houd dat je een andere wil of kan nemen (en wat als de man onvruchtbaar is) Wat zouden jullie doen als jullie partners niet kunnen voortplanten

che3bia
11-02-2004, 13:34
Ik heb het er ook een aantal keer met mijn verloofde over gehad, simpel weg omdat ik zoiezo serieus over adoptie aan het denken ben. En ik geloof ook niet dat je je vrouw/ man (van wie je zielsveel houdt) in de steek gaat laten om iets waar ze niets aan kunnen doen. (zowel dan is het nooit echte liefde geweest) Ik bedoel maar er is een andere oplossing: Adoptie dus. Er zijn zoooo ongeloofelijk veel weeskindjes in marokko (en de rest v/d wereld) Die je in je gezin kan opnemen als je eigen kind, en haar/ hem een goede toekomst bieden. Dat is een mega grote EL azer! greetings

tonk
11-02-2004, 13:36
Heb je als man recht op een andere?! Pardon?? Waar slaat dat nu weer op?

saida16
11-02-2004, 13:36
uhm ja ligt eraan, als ik geen kinderen kan krijgen is het niet zo erg. maar als hij het niet zou kunnen weet ik het niet, kinderen krijgen is ook wel belangrijk, je hebt dan wel het rrecht om van hem te scheiden, maar ja misschien dan ook wel weeskinderen opvangen wa Allaahoe 'alim lijkt me trouwens wel echt erg hoor geen kinderen kunnen krijgen alhamdoulillaah 'ala koellie hal

saida16
11-02-2004, 13:39

Origineel gepost door tonk Heb je als man recht op een andere?! Pardon?? Waar slaat dat nu weer op? een man heeft recht op max. vier vrouwen. en het krijgen van een kind is een recht voor iedereen, dus als je partner je dat niet kan geven heb je het recht om te scheiden wa Allaahoe 'alim. een man kan dus gewoon een vrouw erbij nemen, maar ja als vrouw kan je er geen man bij nemen, dus als je dan toch via de natuurlijke weg kinderen wil krijgen dan moet je scheiden en hertrouwen.

tonk
11-02-2004, 13:41
Origineel gepost door saida16 een man heeft recht op max. vier vrouwen. en het krijgen van een kind is een recht voor iedereen, dus als je partner je dat niet kan geven heb je het recht om te scheiden wa Allaahoe 'alim. een man kan dus gewoon een vrouw erbij nemen, maar ja als vrouw kan je er geen man bij nemen, dus als je dan toch via de natuurlijke weg kinderen wil krijgen dan moet je scheiden en hertrouwen. Gadver. Sorry hoor, maar zo'n redenering vind ik nou echt erg.

chainreaction
11-02-2004, 13:53
We don't make up the rules Maar ik denkniet dat iemand dat doet hoor en als vrouw heb je ook weeer het recht om van je man te scheiden als het aan hem ligt

saida16
11-02-2004, 14:42
Origineel gepost door tonk [QUOTE]Gadver. wat is er gadver, is er iets vies ofzo?? Sorry hoor, hoeft tegen mij geen sorry te zeggen oeghty, misschien is het uit onwetendheid, maar een man mag vier vrouwen lees maar. en indien jullie vrezen (de vrouwen van) de wezen niet rechtvaardig te behandelen, trouwt dan met de vrouwen (niet de vrouwen van de wezen) die jullie aanstaan, twee, drie of vier. en als jullie vrezen hen niet rechtvaardig (te kunnen) verzorgen, dan een, of wat aan jullie slavinnen bezitten dat is de beste om niet onrechtvaardig te zijn. (Qor'aan an-Nisa ayaah 3) ik hoop dat je insha'Allaah over het Woord van Allaah Sobhanahoe wa Ta'ala geen gadver zegt maar zo'n redenering vind ik nou echt erg. is niet mijn redenering he? van de islaam, wa Allaahoe 'alim, en nogmaals, daar zeg je toch geen gadver over?

saida16
11-02-2004, 14:44
Origineel gepost door chainreaction We don't make up the rules Maar ik denkniet dat iemand dat doet hoor en als vrouw heb je ook weeer het recht om van je man te scheiden als het aan hem ligt wat denk je dat niemand zal doen? meerdere vrouwen nemen? zoja waarom niet?

11ira
11-02-2004, 14:48
Als ik van mijn man zou houden zou ik adoptie overwegen. Mocht het zo onwaarschijnlijk zijn dat het huwelijk gedwongen is of dat ik niet van mijn man hou... nou ja: EEn uitstekende reden om te scheiden :D

chainreaction
11-02-2004, 14:55
Origineel gepost door saida16 wat denk je dat niemand zal doen? meerdere vrouwen nemen? zoja waarom niet? Vroeger werden er gewoon vrouwen verkracht als ze niet getrouwd waren daarom was het ook goed als een man meerder vrouwen had en een voorwaarde bij meeerdere vrouwenis dat je ze gelijk behandelt en niet de een meer voorkeur geeft en dit is dus echt niet mogelijk dat je van je vrouwen evenveel houd en het is niet nodig

Tijn
11-02-2004, 15:00
Origineel gepost door saida16 wat denk je dat niemand zal doen? meerdere vrouwen nemen? zoja waarom niet? ....Misschien omdat dit voor de Nederlandse wet verboden is en Allah de Moslims oproept zich aan de lokale wetten te houden ;)

Tijn
11-02-2004, 15:04
Origineel gepost door chainreaction Vroeger werden er gewoon vrouwen verkracht als ze niet getrouwd waren daarom was het ook goed als een man meerder vrouwen had en een voorwaarde bij meeerdere vrouwenis dat je ze gelijk behandelt en niet de een meer voorkeur geeft en dit is dus echt niet mogelijk dat je van je vrouwen evenveel houd en het is niet nodig Als een voorwaarde niet mogelijk is, waarom deze dan wel stellen? ps kdenk ook dat gelijke behandeling/voorkeur niet mogelijk is.

chainreaction
11-02-2004, 15:05
Origineel gepost door Tijn ....Misschien omdat dit voor de Nederlandse wet verboden is en Allah de Moslims oproept zich aan de lokale wetten te houden ;) en als we het alleen over nl hebben dat er ook nog bij ;)

chainreaction
11-02-2004, 15:07

Origineel gepost door Tijn Als een voorwaarde niet mogelijk is, waarom deze dan wel stellen? ps kdenk ook dat gelijke behandeling/voorkeur niet mogelijk is. ik heb de voorwaarde niet gesteld maar ik denk dat ie is gemaakt voor gierige mannen die denken 4 vrouwen aha leuk ...

Pagina's : [1] 2