Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : het leven na een bevalling?

jamal
02-10-2008, 20:16

:confused: salam broeders en zusters Om te beginnen wil ik niet dat jullie een negatief beeld van me krijgen of vormen. Ik zit nl met enkele vragen die ik aan niemand kan stellen omdat ik nogal een verlege man ben? mijn vrouw is nog maal onlangs bevallen en ik weet dat ze bijna 40 dagen niet mag bidden of gemeenschap met me hebben. Maar ze heeft enkel wat geelachtige slijm verlies? mijn vragen? 1) mag ze bidden ook al heeft ze dat geelachtige slijmverlies? 2) mag ze gemeenschap met me hebben ook al heeft ze dat geelachtige slijm verlies? 3)wanneer is ze eigenlijk terug vruchtbaar, hoe kan ik dat berekenen? Insha-allah krijg ik eerlijke en serieuze antwoorden? shoekran alvast broeders en zusters

al_za3iema
02-10-2008, 21:47
broeder ik weet niet,maar ik up met je mee!

Limmie
02-10-2008, 22:14
:confused: salam broeders en zusters Om te beginnen wil ik niet dat jullie een negatief beeld van me krijgen of vormen. Ik zit nl met enkele vragen die ik aan niemand kan stellen omdat ik nogal een verlege man ben? mijn vrouw is nog maal onlangs bevallen en ik weet dat ze bijna 40 dagen niet mag bidden of gemeenschap met me hebben. Maar ze heeft enkel wat geelachtige slijm verlies? mijn vragen? 1) mag ze bidden ook al heeft ze dat geelachtige slijmverlies? 2) mag ze gemeenschap met me hebben ook al heeft ze dat geelachtige slijm verlies? 3)wanneer is ze eigenlijk terug vruchtbaar, hoe kan ik dat berekenen? Insha-allah krijg ik eerlijke en serieuze antwoorden? shoekran alvast broeders en zusters Salem, Hieronder een betrouwbare link met allerlei fatwa's over de reinheid van vrouwen na menstruatie en post-natale bloedingen. Hier vindt je vast en zeker antwoorden op je eerste twee vragen. Jouw vraag over de vruchtbaarheid snap ik niet zo goed. Bedoel je wanneer ze weer ovuleert? Je moet weten dat de cyclus op de eerste dag van de menstruatie begint en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat zij weer ongesteld moet worden. Jouw vrouw kan dat dus gewoon zelf uitrekenen. http://www.islam-qa.com/en/cat/260

dpdp
03-10-2008, 10:41
Salem, Hieronder een betrouwbare link met allerlei fatwa's over de reinheid van vrouwen na menstruatie en post-natale bloedingen. Hier vindt je vast en zeker antwoorden op je eerste twee vragen. Jouw vraag over de vruchtbaarheid snap ik niet zo goed. Bedoel je wanneer ze weer ovuleert? Je moet weten dat de cyclus op de eerste dag van de menstruatie begint en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat zij weer ongesteld moet worden. Jouw vrouw kan dat dus gewoon zelf uitrekenen. http://www.islam-qa.com/en/cat/260 dat van het cyclus geldt niet als de zuster borstvoeding geeft. tijdens borstvoeding heeft het lichaam een soort van natuurlijke anticonceptie. dus je vrouw is dan beschermd tegen een tweede zwangerschap. het is een van de systemen die allah swt heeft ingebouwd in de mens. maar dit systeem is niet honderd procent. dus het is niet zo dat je vrouw helemaal niet zwanger kan raken. dat kan wel.

Limmie
03-10-2008, 11:33

dat van het cyclus geldt niet als de zuster borstvoeding geeft. tijdens borstvoeding heeft het lichaam een soort van natuurlijke anticonceptie. dus je vrouw is dan beschermd tegen een tweede zwangerschap. het is een van de systemen die allah swt heeft ingebouwd in de mens. maar dit systeem is niet honderd procent. dus het is niet zo dat je vrouw helemaal niet zwanger kan raken. dat kan wel. Sub7anAllah! Je weet het als man beter dan mij als vrouw:D. Ik geloof je meteen hoor, ik hou me daar nog niet echt mee bezig vandaar. Het is idd niet helemaal 100 % uit te sluiten. Ik ken in mijn omgeving twee gevallen waar twee broers/zussen 9 tot 11 maanden van elkaar verschillen, ondanks borstvoeding.

Syriana
03-10-2008, 11:53
dat van het cyclus geldt niet als de zuster borstvoeding geeft. tijdens borstvoeding heeft het lichaam een soort van natuurlijke anticonceptie. dus je vrouw is dan beschermd tegen een tweede zwangerschap. het is een van de systemen die allah swt heeft ingebouwd in de mens. maar dit systeem is niet honderd procent. dus het is niet zo dat je vrouw helemaal niet zwanger kan raken. dat kan wel. Nou van de dokter heb ik juist gehoord dat als je borstvoeding geeft, je juist vruchtbaar bent! je moet dan zelfs een extra sterke pil slikken, wil je niet meteen zwanger worden

Syriana
03-10-2008, 11:55
je mag alleen niet bidden en seks hebben als je bloed verliest. dus als je afscheiding hebt, mag het wel. je afscheiding kan namelijk erg veranderen als je zwanger/bevallen bent. Dit komt door de maximale toename van hormonen die je lichaam aanmaakt.

Orochimaru
03-10-2008, 12:21
geen flauw idee bro

faatx
03-10-2008, 16:31
Nou van de dokter heb ik juist gehoord dat als je borstvoeding geeft, je juist vruchtbaar bent! je moet dan zelfs een extra sterke pil slikken, wil je niet meteen zwanger worden ja dat is mijn ook verteld tijdens borstvoeding moet je juist een ander soort pil gebruiken het heet de cerazet pil oftewel mini pil wil je niet zwanger raken en je moet het op de juiste tijd stip nemen elke keer anders is het niet meer zo betrouwbaar:(

JETLI
03-10-2008, 16:40
dat van het cyclus geldt niet als de zuster borstvoeding geeft. tijdens borstvoeding heeft het lichaam een soort van natuurlijke anticonceptie. dus je vrouw is dan beschermd tegen een tweede zwangerschap. het is een van de systemen die allah swt heeft ingebouwd in de mens. maar dit systeem is niet honderd procent. dus het is niet zo dat je vrouw helemaal niet zwanger kan raken. dat kan wel. Dit is niet correct, broerder. Borstvoeding heeft geen natuurlijke anticonceptie. Een vrouw kan gewoon zwanger worden.

jamal
04-10-2008, 20:38
Shoekran Broeders En Zusters Voor Jullie Reacties; Wat Ik Bedoel Over Vruchtbaarheid; Ze Heeft Ongeveer 30 Dagen Bloedverlies Gehad N Sinds Dien Enkel Een Geelachtige Verlies; Mijn Vraag Is Wanneer Begint Nu Haar Eerste Menstruatie Cyclus