Bekijk originele versie : Slaaptekort
Hallo,
Ik voel me de laatste twee jaar zo moe, en elke avond als ik me zo moe voel en denk heerlijk te zullen slapen, kan ik maar niet in slaap vallen. Ik heb de laatste jaren zo weinig slaap gehad en ik weet niet wat ik moet doen om in slaap te komen. Ik pieker namelijk 's avonds. Ik denk dan na over wat komen gaat, of over wat er gebeurd is in mijn leven. Over de stomste dingen ga ik nadenken; wat ik die dag heb gedaan. En het ergste is dat het vanzelf gaat. Ik probeer schaapjes te tellen..:(..... maar niks helpt. Drink weleens thee voor het slapen gaan maar ook dat helpt niet. Ik heb gevraagd om slaappillen aan mijn ouders, maar ze vonden dat geen goed plan en daar mag ik niet meer over beginnen. Ik slaap per nacht zo weinig, en de volgende dag kan ik dat niet meer opstaan. Ik kan dan heel de dag door blijven slapen maar uiteraard gaat dat niet want er is school enz.
Wie heeft dit probleem ook? En wie weet wat ik aan dit slaapprobleem kan doen? Zou zo graag weer eens heerlijk op tijd willen slapen zodat ik me de volgende dag weer lekker fit en gezond voel. .
Origineel gepost door 007_letizia
Hallo,
Ik voel me de laatste twee jaar zo moe, en elke avond als ik me zo moe voel en denk heerlijk te zullen slapen, kan ik maar niet in slaap vallen. Ik heb de laatste jaren zo weinig slaap gehad en ik weet niet wat ik moet doen om in slaap te komen. Ik pieker namelijk 's avonds. Ik denk dan na over wat komen gaat, of over wat er gebeurd is in mijn leven. Over de stomste dingen ga ik nadenken; wat ik die dag heb gedaan. En het ergste is dat het vanzelf gaat. Ik probeer schaapjes te tellen..:(..... maar niks helpt. Drink weleens thee voor het slapen gaan maar ook dat helpt niet. Ik heb gevraagd om slaappillen aan mijn ouders, maar ze vonden dat geen goed plan en daar mag ik niet meer over beginnen. Ik slaap per nacht zo weinig, en de volgende dag kan ik dat niet meer opstaan. Ik kan dan heel de dag door blijven slapen maar uiteraard gaat dat niet want er is school enz.
Wie heeft dit probleem ook? En wie weet wat ik aan dit slaapprobleem kan doen? Zou zo graag weer eens heerlijk op tijd willen slapen zodat ik me de volgende dag weer lekker fit en gezond voel.
Probeer een avond niet te slapen.. Gewoon de hele nacht wakker blijven...
De volgende dag zul je 's avonds bekaf zijn en in slaap vallen...
Sterkte ;)
maghrebgirl20
10-02-2004, 19:46
ik zou naar de dokter gaan, zullen wel genoeg mensen zijn met dit probleem
Lady_moi
10-02-2004, 20:40
Ik Val Ook Heel Moeilijk In Slaap Omdat Ik Ook Veel Pieker :o
Maar Ik Heb Gehoord Dat Als Je Voedingsmiddellen Eet Waarin Vitamines Zitten Voor Het Slapengaan Dat Je Dan Ook Moeilijk In Slaap Valt :eek:
En Probeer Relaxed Te Zijn :cool: Als Je Gaat Slapen En Nie Zo Gespannen :jammer:
PS: Voor Die Wallen Schijfen Komkommers Op Je Oog Doen :D
Helpt Echt!!
:zwaai:
Niet meer piekeren, eet veel fruit daar krijg je veel energie van, door die energie voel je je gedwongen om dingen te doen waardoor je actief blijft, aan het eind van de dag ben je bekaf.
CrazyInLove
11-02-2004, 08:32
Ik heb dat probleem ook, maar ik weet ook niet hoe ik ermee moet omgaan. IK kan nooit goed slapen, ik slaap altijd heel laat, en als ik slaap dan voel ik me niet goed en word zooo moeilijk wakker. Zoals nu, ik ben weer te laat om naar mijn les te gaan, dat ik al geen zin meer heb om te gaan... Dus ik blijf gewoon lekker thuis. Maar ja ik ga nu maar even rustig ontbijten zeker;.. beeeeeeeeeslama
ik heb ook lange tijd slecht geslapen, omdat ik veel lag te piekeren. Tegenwoordig heb ik een goed boek, stripboeken en tijdschriften op mijn nachtkastje. Van lezen krijg ik vanzelf slaap. Heb je dit al geprobeerd. slaap ze!
groetjes Icram
ChOcOtOfFfF
11-02-2004, 15:16
Het klinkt misschien stom maar stel een piekeruurtje in, maar wel voor 9 uur s`avonds. Na dat uurtje jezelf er toe dwingen om er mee te kappen. Als je `s avonds om 23 uur nog gaat piekeren dan slaapt je verstand maar blijven je emoties wakker dus lijkt alles 2 keer zo erg dan als je dat gewoon overdag doet. En dan slaap je dus zeker niet....
Wa Allahu A`lem
Succes en gair Insha Allah
Sou
lailaelmou
11-02-2004, 15:25
Kamilethee schijnt rustgevend te zijn .... Misschien moet je dat eens proberen voor het slapen gaan.
Laila
maghrebgirl20
12-02-2004, 02:26
slaaptekort heb ik nou ook, k moet echt eens eerder gaan slapen :maf:
chelhaouia_79
12-02-2004, 09:42
Dag Letizia
Het is inderdaad een groot probleem als je niet of niet goed kunt slapen!! Ik zou je aanraden om ieder dag een halfuurtje tot een uurtje te gaan sporten in de avond! Ik weet niet hoe je dag eruit ziet maar probeer een goede schema voor jezelf te maken (bijvoorbeeld de uren dat je op school zit en dan als je thuiskomt wat je allemaal moet doen voor school + een beetje ontspanning met vrienden en dan je sportuurtje ) !!! en wat ik je ZEKERRRR aanraad op het einde van de dag is een warme lavendelbad van 25 minuten(je kan een grote pot lavendel kopen in een kruidenwinkel of het Kruidvat ofzo) ! Lavendel heeft een ontspannende en vermoeiende werking !!! Probeer je gezicht NIET in te smeren voor je gaat slapen want het maakt je fris EN bijgevolg wakker !!! En wat je ook beslist te doen het is belangrijk je vast te houden aan een bepaald patroon (je kunt niet één dag iets proberen en als het niet lukt dan opgeven - ik zou zeker iets twee weken de tijd geven)) En niet piekeren meid, dat is nergens voor nodig !!
Hou ons op de hoogte ;-)
groetjes
esmaatjuuh
14-02-2004, 16:39
Vraag Aan je Huisarts Of Je SlaapPillen Kan Krijgen
Slaappillen zijn niet goed voor je. :o
Daar word je :stoned: van
Origineel gepost door Lampjuh
Slaappillen zijn niet goed voor je. :o
Daar word je :stoned: van
Maar je kan dan wel slapen.. Als men er maar niet te veel en te vaak wat van inneemt...
miste je trouwens al hierzo :o
Origineel gepost door minora
Maar je kan dan wel slapen.. Als men er maar niet te veel en te vaak wat van inneemt...
miste je trouwens al hierzo :o
Ja ik ben een hele dag niet geweest ;) Nooit voor gekomen dat ik meer dan 24 uur afwezig was :o
Ik miste je ook :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.