Bekijk originele versie : zoziya / ondertrouw
sennatjuh
02-10-2008, 12:41
[Hey hey lieve mensen,
Ik heb een vraag, en hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Mijn aanstaande is langs geweest bij mijn ouders om mijn hand te vragen.
Nu wilt hij zoziya (in ondertrouw), Ikzelf heb een dubbele nationaliteit (marokaans en nederlands, en hij de marokaanse/ met verblijfskaart van nederland terwijl hij al heel lang woont en nooit de nederlandse paspoort heeft aangevraagd) maar de vraag is nu:
Moet je eerst bij de nederlandse gemeente zijn en dan bij de marokaanse consulaat of andersom. Is er iets bijzonders wat verschilt door de nationaliteiten of is het hetzelfde?
Wie kan mij helpen met deze vraag?
Alvast bedankt":sjans:]
moslimaatoen
02-10-2008, 12:45
Salaam
OMDAT jij een nl paspoort hebt moet je eerst voor de nederlandse wet trouwen en dan met het nl trouwboekje naar de consulaat
je moet na in ondertrouw ook gewoon trouwen
hoop dat je voldoende weet
wasalaam
sennatjuh
02-10-2008, 12:47
Salaam
OMDAT jij een nl paspoort hebt moet je eerst voor de nederlandse wet trouwen en dan met het nl trouwboekje naar de consulaat
je moet na in ondertrouw ook gewoon trouwen
hoop dat je voldoende weet
wasalaam
Ja we willen in februari trouwen. dus heel zeker eerst voor de nederlandse wet en daarna de marokaanse
:goedzo:
dank je wel
moslimaatoen
02-10-2008, 13:03
Ja we willen in februari trouwen. dus heel zeker eerst voor de nederlandse wet en daarna de marokaanse
:goedzo:
dank je wel
ja heel zker zuster, heb ik ook gedaan
je moet eerst in het stadskantoor in odertrouw gaan, dingen ondertekenen etc
dan in het stadhuis trouwen...voor de nl wet
daarna naar consultaat
graag gedaan zuster, moge allah je huwelijk zegenene
[Hey hey lieve mensen,
Ik heb een vraag, en hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Mijn aanstaande is langs geweest bij mijn ouders om mijn hand te vragen.
Nu wilt hij zoziya (in ondertrouw), Ikzelf heb een dubbele nationaliteit (marokaans en nederlands, en hij de marokaanse/ met verblijfskaart van nederland terwijl hij al heel lang woont en nooit de nederlandse paspoort heeft aangevraagd) maar de vraag is nu:
Moet je eerst bij de nederlandse gemeente zijn en dan bij de marokaanse consulaat of andersom. Is er iets bijzonders wat verschilt door de nationaliteiten of is het hetzelfde?
Wie kan mij helpen met deze vraag?
Alvast bedankt":sjans:] Eerst via de Nederlandse wet en met dat bewijs kan je trouwen bij de marokkaanse consulaat.
sennatjuh
02-10-2008, 13:38
Dank je wel... :sjans:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.