Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Is adoptie Haram??

LZN
11-10-2002, 22:36

Assalamoe alaikoem wara7matallah Een tijdje geleden zag ik op tv een programma over de islam. Daar hoorde ik dat het adopteren van een kind haram is. Er werd verder niks over uitgelegd (of ik heb het gemist). Maar is dat eigenlijk wel zo? Het is toch juist goed als je een ouderloos kind opvangt. (of ben ik nou gek :confused: ) Of bedoelen ze dat je het kind niet in de waan mag laten dat jij zijn of haar echte moeder of vader bent?? Weet jij het, ik hoor het graag. Ma salama.

Rashied
11-10-2002, 22:43
Origineel gepost door Smiera Assalamoe alaikoem wara7matallah Een tijdje geleden zag ik op tv een programma over de islam. Daar hoorde ik dat het adopteren van een kind haram is. Er werd verder niks over uitgelegd (of ik heb het gemist). Maar is dat eigenlijk wel zo? Het is toch juist goed als je een ouderloos kind opvangt. (of ben ik nou gek :confused: ) Of bedoelen ze dat je het kind niet in de waan mag laten dat jij zijn of haar echte moeder of vader bent?? Weet jij het, ik hoor het graag. Ma salama Walaikoem selaam, Adoptie is niet harem dat weet ik bijna zeker, maar niet 100% ik heb helaas geen begeleidende informatie voor jou :( Ik ga het navragen. waselaam rachied

sahira
11-10-2002, 22:52
Origineel gepost door Smiera Assalamoe alaikoem wara7matallah Een tijdje geleden zag ik op tv een programma over de islam. Daar hoorde ik dat het adopteren van een kind haram is. Er werd verder niks over uitgelegd (of ik heb het gemist). Maar is dat eigenlijk wel zo? Het is toch juist goed als je een ouderloos kind opvangt. (of ben ik nou gek :confused: ) Of bedoelen ze dat je het kind niet in de waan mag laten dat jij zijn of haar echte moeder of vader bent?? Weet jij het, ik hoor het graag. Ma salama Salaam alaikuum...adoptie is niet haram in de Islam...het is zelfs een goede daad als je een weeskind verzorgt en opvoed...alleen mag het kind niet de achternaam krijgen van de adoptie ouders...dit is een groot probleem als je in ned. een kind adopteert als moslim..er is een tekort aan islamitische pleeggezinnen..deels omdat men denkt dat het haram zou zijn... beslama...Sahira.. :zwaai:

hilke
11-10-2002, 22:54
Mijn vriend's vader adopteerde een kind omdat zijn toenmalige vrouw geen kinderen kon krijgen. Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste dingen dat je in een mensenleven kan doen als je geen kinderen kan krijgen!!!!!daaag groetjes Hilke

jimpie
11-10-2002, 23:01

Mijn tante heeft ook een kind geadopteerd...hij noemt haar mama en heeft haar achternaam....de omgeving is hier tegen..Ze hadden toch liever gezien dat ze het kind ging opvoeden zonder dat zij hem als haar echte zoon zag...Ze zeggen dat dat Haram is

Uitgeblust
12-10-2002, 20:00
As Salaam Aleikoem Wr Wb Nee Adoptie is NIET haram Wel een toevoeging dat een adoptie kind NOOIT de rechten heeft of aanspraak kan maken op ervenis of verdeling van familie eigendommen. Het is zoals door Oujdia4-ever al gezegd "een goede daad" je voed en kleed een arm, hulpeloos persoon Wa Aleikoem as Salaam

doc25
19-10-2002, 04:26
samengevat: je mag een wees opvoeden, grootbrengen en verzorgen. Maar je mag hem je naam niet geven, maar zijn eigen naam. En hij heeft het recht (en jij de plicht) om te weten dat jij niet zijn biologische vader/moeder bent. N.B. de profeet is niet geadopteerd maar grootgebracht en verzorgd door zijn opa en later zijn oom.