Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie kan mij de financielie krisis uitleggen

Moezika
01-10-2008, 11:23

wllh word er helemaal gek van...wat is er aan de hand !!! krant,tv,radio iedereen heeft t over !!!

_atlasi_
01-10-2008, 12:37
waar moet ik beginnen..

Martill
01-10-2008, 12:45
Bush had in 2006 aangekondigd dat gezinnen die het minder hadden ook in staat moeten zijn om een huis te kopen. De banken zagen het wel zitten, en boden de zogenaamde subprime-hypotheken aan. De sub-prime hypotheek is een hypotheek vorm voor die personen die bij een gewone bank geen lening kan krijgen, omdat er geen vast inkomen is of een andere reden. Het behoort zelfs tot de mogelijkheden een sub-prime hypotheek te kunnen afsluiten, wanneer er helemaal geen inkomen is. Het is een hypotheekvorm waarbij in de eerste paar jaar een lage rente wordt betaald, maar uiteraard over de gehele looptijd wordt er meer rente betaald dan bij een andere hypotheekvorm. Gezinnen konden op een gegeven moment het niet meer opbrengen om de vaste rentekosten te betalen, waardoor banken noodgedwongen waren om die huizen te verkopen. Het verkopen van die huizen viel ook niet echt mee, want er ontstond toen een overschot aan huizen waardoor banken die huizen niet konden verkopen en dus konden ze fluiten naar hun geld.

Martill
01-10-2008, 12:46
Banken lenen onderling ook geld uit, maar dat verhaal laat ik buiten beschouwing voor de verduidelijking van het probleem. :-)

Moezika
01-10-2008, 12:56

Bush had in 2006 aangekondigd dat gezinnen die het minder hadden ook in staat moeten zijn om een huis te kopen. De banken zagen het wel zitten, en boden de zogenaamde subprime-hypotheken aan. De sub-prime hypotheek is een hypotheek vorm voor die personen die bij een gewone bank geen lening kan krijgen, omdat er geen vast inkomen is of een andere reden. Het behoort zelfs tot de mogelijkheden een sub-prime hypotheek te kunnen afsluiten, wanneer er helemaal geen inkomen is. Het is een hypotheekvorm waarbij in de eerste paar jaar een lage rente wordt betaald, maar uiteraard over de gehele looptijd wordt er meer rente betaald dan bij een andere hypotheekvorm. Gezinnen konden op een gegeven moment het niet meer opbrengen om de vaste rentekosten te betalen, waardoor banken noodgedwongen waren om die huizen te verkopen. Het verkopen van die huizen viel ook niet echt mee, want er ontstond toen een overschot aan huizen waardoor banken die huizen niet konden verkopen en dus konden ze fluiten naar hun geld. hahaha nog nooit zo een domme plan gehoord, wie gaat nou geld lenen aan iemand die geen inkomen heeft.... hier zit een luchtje aan .....:hihi:

_atlasi_
01-10-2008, 12:57
maar de oorsprong bevindt zich eigenlijk al in 2001, namelijk 2 factoren die van belang zijn bij dit probleem teruglopende economie en stijgende rente! het een hangt samen met het andere, na 2001 sprake van recessie, maar banken bleven hypotheken aanbieden aan mensen die het eigenlijk niet konden betalen met de veronderstelling dat de economie wel weer zou aantrekken en de rentes dus zullen dalen en alles betaalbaar werd. Dit gebeurde niet, rentes stegen en men had meer lasten, wat resulteerde dat men hun huis niet konden betalen. Gevolg is dat de vraag/aanbod op de huizenmarkt nadelig werd voor de huisbezitters, huizen werden minder waard. En daarmee de hypotheken, de hypotheken worden op hun beurt ook weer belegd en doordat het zo slecht ging met de huizenmarkt zijn die hypotheken niets meer waard, waardoor de banken veel moesten afschrijven (extra kosten) op die hypotheken. Sommige van die banken zoveel dat ze eraan onder gaan! Hier boven de directe gevolgen, wat er nu gebeurt is dat bedrijven als make;aars, bouwbedrijven, etc ook de gevolgen hiervan gaan voelen, wat resulteert in een dalende economie in de gehele branche !! en dat is lelijk !! maar jah daarom zegt de islam geen RIBA!!!!!!!

Moezika
01-10-2008, 13:06
ik denk gewoon dat er teveel is uitgegeven ....en niet of slcht naar de toekomst is gekeken....

primastore
01-10-2008, 13:22
Amerika is aan het kapot gaan, en dat zalwel zijn doordat er zoveel haat is tegen de islaam! Allah zal daarvoor straffen.

Gypsymeid
01-10-2008, 14:30
Maar ik hoorde dat ze nu al mensen hier in Nl adviseren om hn groot kapitaal te verdelen over verschillende banken, maximaal €20.000 tot € 30.000 per bank.

Martill
01-10-2008, 14:30
maar de oorsprong bevindt zich eigenlijk al in 2001, namelijk 2 factoren die van belang zijn bij dit probleem teruglopende economie en stijgende rente! het een hangt samen met het andere, na 2001 sprake van recessie, maar banken bleven hypotheken aanbieden aan mensen die het eigenlijk niet konden betalen met de veronderstelling dat de economie wel weer zou aantrekken en de rentes dus zullen dalen en alles betaalbaar werd. Dit gebeurde niet, rentes stegen en men had meer lasten, wat resulteerde dat men hun huis niet konden betalen. Gevolg is dat de vraag/aanbod op de huizenmarkt nadelig werd voor de huisbezitters, huizen werden minder waard. En daarmee de hypotheken, de hypotheken worden op hun beurt ook weer belegd en doordat het zo slecht ging met de huizenmarkt zijn die hypotheken niets meer waard, waardoor de banken veel moesten afschrijven (extra kosten) op die hypotheken. Sommige van die banken zoveel dat ze eraan onder gaan! Hier boven de directe gevolgen, wat er nu gebeurt is dat bedrijven als make;aars, bouwbedrijven, etc ook de gevolgen hiervan gaan voelen, wat resulteert in een dalende economie in de gehele branche !! en dat is lelijk !! maar jah daarom zegt de islam geen RIBA!!!!!!! ben het wel met je eens, alleen vind ik dat Bush in dit geval een doorslagenvende factor was in zn geheel.

Martill
01-10-2008, 14:33
Maar ik hoorde dat ze nu al mensen hier in Nl adviseren om hn groot kapitaal te verdelen over verschillende banken, maximaal €20.000 tot € 30.000 per bank. in nederland hebben gelukkig toezicht op de banken en in vs niet. in nederland zullen nooit zulke vormen van hypotheken aangebode worden door banken. Anyway wat betreft je verhaal over je spaargeld.. Iedereeen die een spaarrek heeft is verzekerd tot een bedrag van 20.000 met een max van 38.000. Dit betaald de Nederlandse Bank gegarandeerd uit, in geval van dat banken failliet gaan.

Gypsymeid
01-10-2008, 14:36
in nederland hebben gelukkig toezicht op de banken en in vs niet. in nederland zullen nooit zulke vormen van hypotheken aangebode worden door banken. Anyway wat betreft je verhaal over je spaargeld.. Iedereeen die een spaarrek heeft is verzekerd tot een bedrag van 20.000 met een max van 38.000. Dit betaald de Nederlandse Bank gegarandeerd uit, in geval van dat banken failliet gaan. Ok dus eigenlijk €38.000 euro, ik heb niet helemaal goed opgelet dan. Ik neem zelf die waarschuwingen nog niet echt serieus.

Martill
01-10-2008, 14:38
Ok dus eigenlijk €38.000 euro, ik heb niet helemaal goed opgelet dan. Ik neem zelf die waarschuwingen nog niet echt serieus. Ja is ook nergens voor nodig. In nederland hebben we een goed financieel systeem..

Che_Guevera
01-10-2008, 15:55
Koop er diamanten van bloeddiamanten,.. schijnt dat ze opschiphol wordenm door vervoerd.. als je ze dan een een jood in antwepren verkoopt wanneer je even krap zit heb je zo 2000 procent winst