Bekijk originele versie : Geef me raad!
hannaneke
10-02-2004, 12:27
Salaam alaikum;
Wij waren 3 vriendinnen die erg aan elkaar waren gehecht, ikzelf (Zohra), Latifa en Malika. Altijd waren we samen en we konden op elkaar rekenen tot er door omstandigheden (iets tussen onze families) geen vriendschap meer kon zijn tussen mij (Zohra) en Latifa. Malika stond tussen 2 vuren, maar ze koos mijn kant en beloofde me om zelf geen contact op te nemen met Latifa, maar als Latifa aan haar deur zou staan dan kon ze haar moeilijk buiten laten staan zei ze tegen me. Ik vond dat ze gelijk had. En inderdaad, onlangs stond Latifa aan de deur van Malika en ze hebben gepraat. Nu heb ik de indruk dat Malika precies anders doet tegen mij en dat ze me niet alles verteld wat Latifa met haar heeft besproken (hetgeen ze trouwens ook had beloofd om te doen). Ik had in gedachten om de vriendschap te verbreken met Malika als ze in contact blijft komen met Latifa en als ze me niet alles verteld.
Is dit een juiste reactie? Ik weet het niet meer. Hoe zou jij reageren in dit geval??
Alvast bedankt.
ChOcOtOfFfF
10-02-2004, 13:14
Praat met elkaar meid! Laat een misverstand niet jullie vriendschap verpesten...
ik vind dat heel moeilijk te beoordelen aangezien je niet vermeldt waarom jullie geen contact meer hebben. er moet wel iets ernstigs zijn gebeurt om deze vriendschap te verbreken. Het is niet eerlijk om Malika te laten kiezen tussen jullie twee. Ze kan best met allebei vriendinnen blijven, dat is niet haar probleem, maar jullie probleem. probeer het uit te praten met latifa, zonde van de vriendschap. Als jullie dat allebei willen, dan moet het goed komen. Ik heb wel de indruk dat je wilt dat malika Kiest, niet doen! Je raakt haar straks ook kwijt en dan?
Sterkte!!!!!!
Lady_moi
11-02-2004, 00:17
Malika Is Onschuldig In Mijn Ogen Als Ik Zo U Verhaal Beetje Lees :rolleyes:
En Ja Ik Vind Ook Da Ge Het Recht Nie Hebt Om Op Haar Kwaad Te Zijn :jammer: Ze Kan Evengoed Voor Allebei Kiezen :) Trouwens Het Is JIJ EN LATIFA Die Ruzie Hebben :eek: En Nie Malika Zij Moet Nergens Voor Kiezen Het Is Niet Zij Da Ruzie Heeft. Das Mijn Mening Eh! :D Ma Nee Wollah Nie Boos Zijn Op Haar :kwaad: Het Is Moeilijk Om Tussen 2 Vriendinnen Te Kiezen :( Ge Moet Da Begrijpen. Mohim Jammer Da Een Vriendschap In Stukken Is Gegaan :verdriet: Blijf Gewoon Omgaan Met Haar En Haar Nie Laten Kiezen Want Zoiets Kun Je Nie Doen :wow: Iedereen Gaat Om Met Wie Hij Of Zij Wilt :zwaai:
Origineel gepost door hannaneke
Salaam alaikum;
Wij waren 3 vriendinnen die erg aan elkaar waren gehecht, ikzelf (Zohra), Latifa en Malika. Altijd waren we samen en we konden op elkaar rekenen tot er door omstandigheden (iets tussen onze families) geen vriendschap meer kon zijn tussen mij (Zohra) en Latifa. Malika stond tussen 2 vuren, maar ze koos mijn kant en beloofde me om zelf geen contact op te nemen met Latifa, maar als Latifa aan haar deur zou staan dan kon ze haar moeilijk buiten laten staan zei ze tegen me. Ik vond dat ze gelijk had. En inderdaad, onlangs stond Latifa aan de deur van Malika en ze hebben gepraat. Nu heb ik de indruk dat Malika precies anders doet tegen mij en dat ze me niet alles verteld wat Latifa met haar heeft besproken (hetgeen ze trouwens ook had beloofd om te doen). Ik had in gedachten om de vriendschap te verbreken met Malika als ze in contact blijft komen met Latifa en als ze me niet alles verteld.
Is dit een juiste reactie? Ik weet het niet meer. Hoe zou jij reageren in dit geval??
Alvast bedankt.
Jullie maken het heel erg moeilijk voor Malika. :jammer: meiskes denk niet alleen aan jezelf, dat meiske probeert jullie beide tevreden te houden. Je moet niet van haar verwachten dat ze jou dingen vertelt die ze bespreekt met je andere vriendin ( 7efdoe al2amana), je moet juist trots op haar zijn, zou je zelf willen dat ze dingen over jou vertelt aan dat andere meisje?... als je alleen om dit je vriendschapsrelatie wilt bendigen dan vind ik het een beetje raar, maar aan de andere kant is het beter voor Malika, want dan hoeft ze maar aan een kant te staan en niet steeds tussen twee partijen.
hannaneke
11-02-2004, 11:37
Ik ben zeer blij met de reacties tot hiertoe. Zo krijg ik daar een ander beeld over, want als je er middenin zit kun je niet meer helder denken.
Graag nog meer reacties.
Het is geen misverstand dat zich alleen afspeelt tussen Latifa en mij. Het heeft te maken met onze families. Mijn zus was getrouwd met de broer van Latifa en door hun trots en hoogmoed hebben ze mijn zus 'weg gepest' en zijn ze nu gescheiden. Malika vond ook dat hetgeen ze hebben gedaan niet kon en ze heeft mij dan die beloftes gedaan. Beloftes die ze in mijn ogen niet nakomt.
Begrijpen jullie me nu beter?
Sjemmelia
11-02-2004, 12:07
Salaam 3aleikoem,
Hé meid, ik begrijp hoe jij je moet voelen. Omdat malika nog steeds met haar omgaat voel jij je verraden. Maar dat is niet zo, want het is niet eerlijk om haar hier in te betrekken. Jij en Latifa zijn haar vriendinnen en nu willen jullie haar laten kiezen tussen jullie 2. En ze kan maar beter niks over haar gesprekken vertellen tussen haar en latifa, want door dat soort dingen "horen zeggen" komen juist nog meer problemen. Blijkbaar betekend latifa ook veel voor je anders zou je je niet zo gekwetst voelen. Waarom praten jullie 2 het niet uit, want jullie zijn vriendinnen en wat de rest van de families doen en zeggen zou geen betrekking op jullie vriendschap moeten hebben. Probeer bepaalde zaken gescheiden te houden, gooi niet de baby met het badwater weg.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, het leven is te kort om ruzie te maken en te haten.
sherine18
23-02-2004, 18:11
hallo hanneke,
jeetje wat erg en rot voor jou en je familie :( .
ik heb je verhaal heel goed gelezen en t moet erg moeilijk zijn.
maar zoals jij voor je zus hebt gekozen, heb je heel goed gehandelt (zou ik ook doen), en ja voor malika is het natuurlijk heel moeilijk, maar je kunt haar niet dwingen. natuurlijk het is je beste vriendin, maar je moet de keuze geheel aan haar overlaten. ze moet zelf beseffen waar ze mee bezig is.
lievie de beste vriendschappen gaan tegenwoordig kapot......als het niet anders kan tja, dan was het kennelijk voorbestemd.maar jij moet ook verder en je sociale kring uitbreiden hoe moeilijk het ook is... :(
tenminste dat zou ik gedaan hebben in zo`n situatie....
heel veel succes lievie,
sherine
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.