Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mag je drop eten in de vorm van een dier????

Pagina's : [1] 2 3

LZN
11-10-2002, 20:17

ik heb een vraag .......................... Het klinkt misschien raar maar mag je drop eten in de vorm van een dier?????? :eek:.

yasminne
11-10-2002, 20:55
Ik weet het echt niet, maar waarom niet!!!!!!!!!!! (be3da ik ben gek op katjes.) :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Ismael21
13-10-2002, 13:13
Nee volgens mij mag het niet......geen afbeeldingen in vorm van een levend wezen, want op de dag des oordeels word je dan gevraagd om het een ziel in te blazen.....en dat kun je niet. En Allah (swt) weet het het beste....

Dorita
13-10-2002, 14:46
Volgens mij mag je wel drop in dierenfiguur eten, ik zou niet weten waarom het niet mag, ik ben gek op drop en ik kijk niet eens naar de figuurtjes........Maar als een echt specefiek antwoord wil dan zul je naar een of andere cyber-imam moeten mailen xxx Dorita :zwaai:

Shakira85
13-10-2002, 16:43

Het mag wel!!!! Ismael21, wat je zegt is juist als je vb.kunstenaar bent en bepaalde voorwerpen maakt om tentoon te stellen.Daarom is dit beroep dan ook af te keuren. maar zulke snoepjes?????Waarom zou het niet mogen? xxxxx

Tofu-in-de-fik
13-10-2002, 18:10
Ja, natuurlijk mag dat, alleen geen vorm van een varkentje, dat is mag niet.... :D

Ismael21
13-10-2002, 21:32
Origineel gepost door Shakira85 Het mag wel!!!! Ismael21, wat je zegt is juist als je vb.kunstenaar bent en bepaalde voorwerpen maakt om tentoon te stellen.Daarom is dit beroep dan ook af te keuren. maar zulke snoepjes?????Waarom zou het niet mogen? xxxxx Als een kunstenaar bepaalde voorwerpen niet mag maken om tentoon te stellen dan mag een dropmaker dat toch ook niet :D

valenteijn
13-10-2002, 22:19
nee ik heb gelzen dat je helemaal geen drop of pepermunt mag eten. heb het gelezen op walidin groetjes

ZiLaaL
13-10-2002, 22:23
Om ff aan te haken op Ismael21: IS het dan verboden om te tekenen bijvoorbeeld? Geen abstracte zaken, maar bijvoorbeeld mensen... Stel ik heb een aantal mode-tekeningen gemaakt... is dat fout? Of een poster met 2 vrouwen erop, die dansen... :( ouf... ik denk dat ik het antwoord al weet... Maar ik denk eigenlijk dat het mag, zolang je ze maar niet aanbidt (wat ook geldt voor foto's maken). En Allah (Swt) weet het beste.

Ismael21
13-10-2002, 22:26
Ik heb ooit ergens gelezen dat alle afbeeldingen (van levende wezens) verboden zijn maar kan daar nu geen bewijs van geven...insallah later misschien

Ismael21
14-10-2002, 11:20
:D Hahaha wat zouden we moeten zonder het archief.......

Uitgeblust
14-10-2002, 12:20
In de Naam van Allah, de Erbarmer de Meest Barmhartige. De regel met betrekking tot het maken van plaatjes van een levend wezen, of het nou een mens of dier is, is dat het haraam is. Het maakt niet uit of het plaatje drie-demensionaal, gefotografeerd, getekend op papier, muren, kleren etc.. is, omdat in saheeh overleveringen wordt vermeld dat het niet toegestaan is om een levend wezen af te beelden. De overleveringen vermelden tevens dat degenen die dit toch doen een zware straf boven het hoofd hangt, omdat zulke afbeeldingen kunnen leiden tot shirk. Mensen kunnen namelijk met respect voor deze afbeeldingen staan, zich vernederend gedragen tegenover hen, zich trekken tot hen en ze vereren op een manier die alleen Allah de Verhevene toekomt. Het tekenen van levende wezens is ook verboden omdat het een soort van concurreren tegen Allah de Verhevene zijn creatie is en omdat er verleidingen bestaan in het tekenen van bepaalde soorten afbeeldingen, zoals plaatjes van actrices, naakte en zogenaamde mooie vrouwen. Tussen de overleveringen die vermelden dat het maken van zulke afbeeldingen haraam zijn, zit ook de hadeeth van Ibn 'Abaas (moge Allah tevreden met hem zijn), hij zei: Ik hoorde de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) zeggen: "Degene die een afbeelding maakt in deze wereld, zal gevraagd worden om er leven in te blazen op de Dag Der Opstanding en dit zal hij nooit kunnen." Hij (Ibn 'Abbaas) vertelde ook dat de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het hellevuur zijn en elke afbeelding die hij gemaakt heeft zal tot hem verschijnen en zal hem laten lijden in de Hel." Ibn Abbaas (moge Allah hem genadig zijn) heeft ook gezegd: "Als je per se een afbeelding wilt maken, beeld dan bomen en andere dingen af die geen ziel hebben." (overgeleverd door Al-Boekhari en Moeslim) De algemene mening van de overleveringen is dat het absoluut verboden is om afbeeldingen te maken van iets dat een ziel heeft. In Fataawa al-Lajnah al-Daa'imah, 1/456-457 heeft shaykh Ibn 'Othaymeen (moge Allah hem genadig zijn) gezegd over plaatjes: "Het maken van afbeeldingen voor dit doel is haraam en is niet toegestaan. Het maken van plaatjes ter gedenking is haraam, omdat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "De engelen betreden een huis niet waarin een afbeelding zit." (overgeleverd door al-Boekhaari, Bid' al-Khalq, 2986) en alles wat de engelen niet betreden heeft bevat niets goeds." (Uit Fataawa Manaar al-Islam, 3/759) En Allah weet het het beste. Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com ------------------------------------------------------ De islam is een volledige en perfecte levenswijze, waarbij de kleinste dingen besproken worden. Het is niet toegestaan om foto's aan de muren te hangen of af te beelden op schalen en kopjes, etc. De moslim dient afstand te nemen van alles wat niet toegestaan is. Allah weet het beste. Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com -------------------------------------------------------- Met betrekking tot drop of allelei andere afbeeldingen dienen we afstand te nemen van alles dat afbeeldingen draagt van iets dat een ziel heeft. Dat zijn de geschriften, sorry. Realiteit in deze landen ontkom je niet meer aan afbeeldingen, waar worden ze niet op gebruikt. Je kan bijna geen producten meer kopen of er is wel een afbeelding op te vinden :( Je kan dan extremistisch worden en buiten je huis overal de afbeeldingen ervan verwijderen, want stel je voor. Als ik naar foto's kijk van de Kaabah worden zelfs daar afbeeldingen op getoont en zou ik dat ook niet meer n huis mogen hebben :( Is een teddybeer dan bv een leven wezen, zijn catoons levende wezens en ga zo maar door. Een duidelijk antwoord is denkelijk in deze tijd niet meer te krijgen, JA HET IS VERBODEN terwijl alles tegenwoordig wel afbeeldingen draagt, we moeten ook kunnen leven. As Salaam Aleikoem

Uitgeblust
14-10-2002, 12:36
Origineel gepost door FarD Djazaak allahoe gairan Uitgeblust, was nog op zoek maar moest pagina voor pagina bekijken aangezien ik niet zeker wist of deze teksten van jou kwamen... :) As Salaam Aleikoem GRAAG gedaan FarD en anderen. Toch moeten we kunnen leven ben ik van mening. Pak net beleg voor mijn brood, je kent ze wel die heerlijke Marokkaanse Salami, HALAL, ook daar staat een afbeelding op van een koe om duidelijk te maken dat het vlees is of zo. Zou alles eraf moeten halen en in plastic verpakken daar het Haram is afbeeldingen in huis te hebben. We leven in een andere tijd en denk dan maar vaak zolang ik het niet aanbid of verboden gedachtes bij heb zal ik er mee moeten leven :( Wa Aleikoem as Salaam

Uitgeblust
14-10-2002, 13:35
Origineel gepost door butterfly1983 Dus e mag ook niet schilderen??? Bijvoorbeeld portretten schilderen... Salaam NEE, dat mag dus niet. Ik heb hier een keer met mensen over zitten praten en ook van hun geleerd, dat je het niet ineens moet doen. We zijn als het ware verslaafd aan bepaalde dingen en zoiets vergt tijd. Probber andere dingen te schilderen, stapje voor stapje keer je terug naar het reine, zoals HIJ het wil. Wa Aleikoem as Salaam

Ismael21
14-10-2002, 13:45

Origineel gepost door FarD Salaam alaikoem, Dat is inderdaad heel moeilijk, zouden we alleen al boeken die we thuis hebben met afbeeldingen erop, sokken, kleding, voedsel (zoals jij net aangeeft bijv. de salami plakjes) etc. het huis uit moeten doen... Dat is bijna onmogelijk. Zoals je zegt leven we nu in een andere tijd, een tijd waarin afbeeldingen niet meer weg zijn te denken, het enige wat we kunnen doen is zelf geen afbeeldingen maken, of in huis proberen te halen (zoals schilderijen en beeldjes) Alhoewel wij die wel thuis hebben... :( Ook in mijn eigen kamer, heb ze al weggehaald maar heb bijv. wel foto's hangen ... Zou dat dan eigenlijk ook niet mogen?? (Denk dat ik het antwoord zelf wel kan raden) Ik heb vroeger heel veel getekend, van jongs af aan tot mijn 18de volgens mij... Zeiden mijn ouders wel dat het niet mag, en waarom maar betekende dat toen nog weinig voor mij. Moge Allah (swt) mij daarvoor vergeven... :( Alaikoem salaam, Het lijkt me beter om die foto's weg te halen :( ...... hoe moeilijk het ook is....

Pagina's : [1] 2 3