Bekijk originele versie : Wie heeft er weleens een gemengde bruiloft meegemaakt?
Assalaamoe haleikoem,
Wie heeft er weleens een gemengde bruiloft meegemaakt?
Dan bedoel ik niet van mannen en vrouwen bij elkaar, maar van verschillende afkomsten. Hoe was dat? Ging het tradiotioneel?
Hoe moet je een gemengde bruiloft allemaal regelen?
Mag en kun je bijv. als Nederlandse of Belgische vrouw ook op z'n Marokkaans trouwen?
Ben best benieuwd. Dus informatie graag. :)
Wa haleikoem assalaam. .
C_OUJDIA
09-02-2004, 13:05
Dat verliep net als andere bruiloften.
Geheel traditionele marokkaanse bruiloft.De niet-marokkaanse gasten hadden zich aangepast aan de marokkaanse en keken hun ogen uit.
Er was niks speciaals voor de gasten neergezet of gedaan.
En waarom zou het niet kunnen om als niet-Marokkaanse een traditionele Marokkaanse bruiloft te houden.
faizatunisia
09-02-2004, 14:41
Salaam ja ik heb het meegemaakt ja, een vriendin van me trouwde en haar man is Marokkaan en zij is Nederlandse. De bruiloft was niet geheel Marokkaans. Ze hadden het heel goed gedaan. Er was een dj die ook westerse muziek draaide en de tweede helft van de avond had een arabisch tintje. De gemengde gasten hadden het zeer naar hun zin, en dansten met elkaar. De Nederlanders droegen geen Marokkaanse kleding en de marokkanen wel. Was zeer geslaagd. Voor eventuele verdere vragen stuur me een pm tje
ChOcOtOfFfF
28-02-2004, 17:24
Origineel gepost door 007_letizia
Bedankt voor je reactie C_OUJDA.
Ik weet niet; misschien vind de Marokkaanse kant het niet leuk als er een niet-Marokkaanse zo traditioneel trouwt ;). Wat leuk dat het geheel Marokkaans was. Gingen de niet-Marokkaanse gasten ook dansen? (sidi mansour ya baba :stout: ) En had die vrouw ook echt verschillende jurken aan? :D Lijkt me echt leuk om zo te trouwen inshallah. Dus neggafa's maken ook de niet-Marokkaanse vrouwen op; op zo'n bruiloft.
En een vraag met betrekking rond de hand vragen. Hoe wordt dat dan gedaan bij een gemengde stel? Komt dan ook heel zijn gezin op bezoek? Of wordt heel dat -om de hand vragen- gedoe dan niet gedaan?
Nog meer mensen ervaringen?
Reacties zijn altijd welkom. ;)
Ja hoor waarom zou dat niet kunnen?
Marokkanen vinden dat alleen maar leuk als een Nederlandse of Belgische ook op deze manier trouwt. Voor de neggafa maakt hiet niet uit als ze maar dr geld krijgt:hihi:
Over de hand vragen: Ik ken een Nederlandse moslima en die haar man is gewoon bij haar ouders thuis gekomen om toestemming te vragen om te trouwen. Zonder suiker enz. ze hebben de bruidschat met zijn 2-en afgesproken omdat de ouders van haar dit misschien gek zouden vinden.
:zwaai:
oem_ismael
02-03-2004, 16:55
Salaam oe Aleykoem
het hoeft niet marokkaans of nederlands
maar islamtische dat is het belangrijkste de rest is bij zaak en muziek is haram dus dat moet je zeker niet doen!!
oem_ismael
13-03-2004, 23:00
champangen subban Allah!! echt erg zeg ik neem aan dat dit geen moslims waren.?????
ik heb een bruiloft van een marokkaanse en een indonesier
het was heel leuk een mix bruiloft!
marokkaanse band en negaffa
eten was een marokkaanse cateraar maar heeft wel rekening gehouden met niet marokanen
gelukkig waren zij ook moslim dus was dat geen probleem
bij indonesiers is het dan ook traditie om langs te gaan met gevulde eieren dit hebben ze dus ook gedaan was erg leuk en lekker.
verder het muziek er was een marokkaanse band en als deze stopte speelde een indonesische dj verder
kortom het was swingen geblazen
echt heel leuk iedereen danste.
missn
ik heb het ook wel eens meegemaakt. De bruidegom was marokaans en de bruid was nerderlands. Alles ging in het marokaans, zelfs de famillie van de bruid trok marokaanse kleding aan. Alleen waren er later problemen over het geloof. En nu zijn ze niet gelukkig meer. Haar schoonmoeder ziet haar kleindochter niet meer. Dus is het niet zo handig om met een partner te trouwen met een ander geloof.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.