Bekijk originele versie : ***vraag over vasten***
dulce_lamia
11-10-2002, 19:01
Salaam mensen,
Ik heb even een advies nodig oftewel tips.
Rond 5 november begint de vastenmaand. Natuurlijk vast ieder moslim die daartoe in staat is. Dus als je op reis, ziek of als dame in je maandelijkse periode zit ben je vrijgesteld van het vasten om dit op een laater tijdstip in te halen.
Nu mijn vraag....
Ik heb op 11 november een belangrijke selectiedag.
Er zullen 23 kandidaten verschijnen en aan de hand van deze selectiedag word je aangenomen of afgewezen voor de functie.
Op deze dag vast ik dus.
Ik ben bang dat ik mij enorm slapjes voel en daardoor mijn totale voorkomen verknal. Ik moet namelijk deze dag alles uit de kast halen en ik moet er best ver voor rijden. Het duurt een ochtend en een middag en ik heb gesprekken en assesments Deze dag kan ik niet verzetten!
Weet iemand wat ik hier mee moet? Moet ik mij maar gewoon vermannen? Heeft iemand mischien tips voor me om die dag goed door te komen? Of mischien heeft iemand het ook vreeselijk druk en hier ervaring mee.
:eek: :eek: wil je dat aub herhalen.......ik zou voor vasten kiezen natuurlijk, zo erg is het niet ;)
dulce_lamia
11-10-2002, 19:29
Ja dat was ik ook zeker wel van plan, maar ik vraag me af of andere mensen soortgelijk iets heeft gehad, en hoe dat dan ging.....
OemAbdoellah
11-10-2002, 19:48
Assalamoe alaikoem wara7matallah
zuster..
Vertouw op Allah swt!
wasalam alaikoem
Uitgeblust
11-10-2002, 20:35
As Salaam Aleikoem
Vasten is heerlijk en maakt je sterk.
Je moet op HEM vertrouwen, alles is voorbestemt.
Vasten is niet de bedoeling dat je in je bed gaat liggen :( vrij neemt die maand of gaat slapen. Je moet het voelen. Begin vast met voorbereidingen, sla een maaltijd over of stel het uit, zo zul je kracht opbouwen en wennen aan het gevoel.
Wa Aleikoem as Salaam
dulce_lamia
11-10-2002, 20:36
Bedankt allemaal! ! ! Jullie hebben gelijk, ik maak me weer druk om de verkeerde dingen....
Alhamdoulillah wa-llahu Akbar!
Elkaar aansporen tot het goede voorzien van het juiste advies.
Heel goed allemaal!
Wa salaam
Ismael21
12-10-2002, 15:17
Origineel gepost door Uitgeblust
As Salaam Aleikoem
Vasten is niet de bedoeling dat je in je bed gaat liggen :( vrij neemt die maand of gaat slapen. Je moet het voelen. Begin vast met voorbereidingen, sla een maaltijd over of stel het uit, zo zul je kracht opbouwen en wennen aan het gevoel.
Wa Aleikoem as Salaam
Hahaha zijn er geen 'ramadan-trainingkampen' ;) :D
Nee je hebt gelijk dat je niet de hele dag in je bed moet gaan liggen, want dan heeft het vasten geen enkele betekenis....
Iedereen moet zich trouwens de avond voor ramadan wel voornemen om de volgende dag te gaan vasten, want anders 'telt het niet' ..... in verband met intentie
DESPERADA
12-10-2002, 15:46
As Salaam Aleikoem
Wa Aleikoem as Salaam
ThatS The SpiriT!!!!
GewOon VasteN, EN maaK dou3รก Allah SWT zal je inschAllah bij StaaN....!!!
Beste zuster,
Juist omdat je die belangrijke dag vast zal je nog meeer door ALLAH (swt) gesteund cq geholpen worden, dan normaal gesproken.
En de dag daarvoor bij het bidden om sterkte vragen, dan komt het inshallah wel goed.
Ik wens je alvast heel erg veel succes ;) , en laat ons weten hoe het gegaan is.
Gegroet
zina_maghrebia
12-10-2002, 16:23
As Salaam Aleikoem
Wa Aleikoem as Salaam
Salaam olaikom,
Ik ben het helemaal met je eens Masha allah
Walijkom salaam
Uitgeblust
12-10-2002, 17:59
Wa aleikoem as Salaam iedereen
Wat een lieve antwoorden allemaal, jullie zijn schatten.
Het heerlijke aan Ramadan vind ik dat mensen weer een beetje gedrag tonen hoe het allemaal hoort. Meisjes zich weer kleden, jongens zich beheersen.
Iedereen staat weer een beetje stil bij hetgeen ze eigenlijk wel weten :(
Een school is er helaas niet, maar een beetje training kan geen kwaad, ik ken mensen die wekelijks vasten, zelf schuif ik nu ook mijn maaltijden op, niet vanuit mezelf maar noodgedwongen en merk dat je aan het gevoel went, daarom ook die woorden.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de lieve woorden.
As Salaam aleikoem
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.