Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom zo weinig?

LZN
09-02-2004, 07:59

Demonstratie pro-hoofddoek in Antwerpen BRUSSEL (ANP) - In Antwerpen hebben zondagmiddag zo'n vierhonderd moslimvrouwen gedemonstreerd tegen een voorstel om het dragen van de hoofddoek te verbieden. Er hebben zich geen incidenten voorgedaan. In België woedt, in navolging van Frankrijk, een discussie over de gezichtssluiers van vrouwen. Minister Dewael (Binnenlandse Zaken) wil het dragen van de hoofddoek verbieden voor ambtenaren en voor leerlingen op openbare scholen. Nog niet lang geleden was er een betoging tegen het verbod op de hoofddoek in Frankrijk met amper 500 deelnemers, nu in Belgie krijgt men niet meer dan 400 deelnemers bij elkaar. Triest..

an3sdej
09-02-2004, 08:01
Weinig aanhangers dus voor die fanaten.

AlHoceima_Leila
09-02-2004, 11:06
Zo weinig

roebla
09-02-2004, 11:36
Origineel gepost door an3sdej Weinig aanhangers dus voor die fanaten. Als je voor je eigen rechten opkomt ben je een Fanaat ? niet meer dan een fascistische gedachte

SabroenDjamiel
09-02-2004, 12:26

Misschien omdat we nu ondertussen weten dat da soort demonstraties geen enkel nut hebben?....Hoe vaak zijn mensen nie wiste demonstreren, zonder resultaat?....De demonstraties van tegenwoordig hebben geen zin.....

Jupiter
09-02-2004, 12:39
Origineel gepost door Nawera Misschien omdat we nu ondertussen weten dat da soort demonstraties geen enkel nut hebben?....Hoe vaak zijn mensen nie wiste demonstreren, zonder resultaat?....De demonstraties van tegenwoordig hebben geen zin..... Demonstreren moet je in de zomer doen. Dan heb je het niet koud en kun je het combineren met een dagje uit in die stad. Maar de echte reden van de lage opkomst is dat het waarschijnlijk niet leeft bij de vrouwen waarover het gaat. Het hoofddoek-onderwerp leeft alleen bij niet-moslims, beleidsmakers, ambtenaren, politici en sommige forum-leden hier die er maar niet genoeg van kunnen krijgen.

SabroenDjamiel
09-02-2004, 13:43
Origineel gepost door Jupiter Demonstreren moet je in de zomer doen. Dan heb je het niet koud en kun je het combineren met een dagje uit in die stad. Maar de echte reden van de lage opkomst is dat het waarschijnlijk niet leeft bij de vrouwen waarover het gaat. Het hoofddoek-onderwerp leeft alleen bij niet-moslims, beleidsmakers, ambtenaren, politici en sommige forum-leden hier die er maar niet genoeg van kunnen krijgen. Weet je, ook al was het bij mij in de straat zou ik nog niet meedoen.....Wat bereiken we ermee?.....Niks!....Degene die, die wetten willen invoeren krijgen toch hun zin!....Maar uiteindelijk zullen ze erachter komen dat ze de moslimvrouw onderdrukken en haar indentiteit afnemen, met als gevolg ze zullen niet mee doen in de maatschappij, wat weer averechts zal werken!....De "integratie" zal hierdoor helemaal mislukken.....

WomenInBlack
09-02-2004, 15:02
Om te gaan werken MOEST ik me hoofddoek ook uitdoen en ik werk dan zogezegd niet in de prive-sector maar voor stedelijk onderwijs.... Mijn collega die Islam geeft mag wel haar hoofddoek aanhouden dus na heeeel lang discusieren en eigenlijk smeken mag ik em ophouden... Vanaf het moment dat me dit door een wet wordt verboden stop ik me werken ga ik thuis de onderdrukte islamitische huisvrouw spelen maar dan wel MET hoofddoek want dit is het enige dat ze gaan bereiken door m te vebieden ..... by the way door op straat wa te gaan staan roepen bereik je niets vandaar da ik ook nie ben geweest... enige manier is van zodra ze de wet invoeren (wat lang nog nie is) en je wilt je hoofddoek ophouden gewoon thuisblijven want daar kunnen ze je hoofddoek niet verbieden en dan zulle we eens zien of dat zo die zogenaamde integratie bevorderd :belgie: groetjes :belgie:

AAAbracadaver
10-02-2004, 12:02
Misschien zijn een hoop vrouwen stiekem wel blij met de voorgenomen wet. Misschien zijn er op dit forum naast al die fantastische vrijgevochten zelfstandige moslimas die alles wat hun opgedragen wordt, toch doen uit "vrije" wil heel wat anderen die die doek liever niet dragen. En misschien kan je uit de lage opkomst bij dit protest concluderen dat die wet zo gek nog niet is...

an3sdej
10-02-2004, 12:07
Waarschijnlijk wel Abra.....

cheba_nador
10-02-2004, 13:22
wat nou protest, het kan ze niets schelen al zouden alle vrouwen op de wereld protesteren ze doen waar ze zin in hebben. het doet me denken aan vorig jaar met irak hoeveel mensen, hoeveel landen hebben geprotesteerd tegen de oorlog, en voorzover ik weet heeft die oorlog toch plaats gevonden. als je weet dat het geen zin heeft dan neem je de moeite niet eens meer, dus ik begrijp het wel

an3sdej
10-02-2004, 13:34
'Sluierwet' in het Franse parlement *************************************** PARIJS De Franse premier Raffarin lijkt vandaag verzekerd van een meerderheid in het Franse parlement vóór zijn omstreden 'sluierwet'.Die wet verbiedt het dragen van opvallende religieuze symbolen op openbare scholen,zoals hoofddoeken,keppeltjes en kruisen. Raffarin heeft de Assemblee een aantal beloften gedaan om steun te verwerven voor de wet.Zo moet een school eerst het gesprek aangaan met mensen die op school religieuze symbolen blijven dragen,voordat er sancties volgen. In Frankrijk is veel gedemonstreerd tegen de wet,die echter door driekwart van de Fransen wordt gesteund. ***************************************

Peej
10-02-2004, 18:18
Thuis hoef je die hoofddoek toch niet te dragen? En op straat mag je hem gewoon om doen, dus je hoeft echt niet binnen te gaan zitten.