Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom , scheinheiligheid.

LZN
11-10-2002, 13:12

Ahlan, Had een vraagie Waarom is het tegenwoordig in de MODE om een doek te dragen?? De meeste die ik zie dragen ene hoofdoekje PUUR vanwege de vrijheid. ken een meid die puur een doekje trekt zodat ze naar de film mag, met doek vaker naar buiten etc..... Ze MAg in principe alles Dus Is een hoofddoekje bedoeld om haar juist te beschermen of om haar meer vrijehed te gunnen op alle gebieden? En waarom lijken ze so op elkaar? allemaaaal 2 a 3 ringen, 2 doekne aan, strakke zwarte broekje, een zwarte regenjas etccccccc... Wil niemadn aaavallen wil alleen jullie meningen en antwoorden daarop. hebben jullie dat ook gemerkt met de hoofddoekMODE.? Het hoofddoek is puur bedoeld voor je geloof en niet om het als excuus te gebruiken!!! groetjes ..........

Kimaatje
11-10-2002, 23:44
Leef en laat leven, ze hebben er alleen hun eigen mee :rolleyes:

SweetRose
11-10-2002, 23:50
Heb je eigen mening...ik draag er nog geen...en het is niet omdat het in de mode is dat ik dat persé ga aan doen omdat de anderen dat ook doen...een hoofddoek dragen...doe je meestal uit vrije wil..(als je nog niet getrouwd ben hé) maar het dragen omdat het in is...pfff sorry...kweet ni wa zeggen........:rolleyes: xxx

Nounousa
12-10-2002, 00:00
Jah maja, dat krijg je altijd dat als het eenmaal mode is dat ook echt iedereen het gaat volgen.... Daarom is het naar mijn weten (inshallah, allahoehelim) niet halal om de mode te volgen????

Kahina
12-10-2002, 12:36

Ik liep laatst op het centraal station en ik zag een meisje met een hoofddoek nog erg jong rond de 16. Ze stond gewoon midden op het centraal te zoenen met een jongen. Nu weet ik niet of het haar verloofde was, maar het zag er behoorlijk scheinlig uit. Ik was op dat moment met twee vriendinnen die plaatste de opmerking:" je mag je hoofddoekje wel afdoen" Ik zag dat het meisje helemaal weg kleurde. En hoeveel meisjes die een hoofddoek dragen en die gewoon rustig met een sigaretje lopen. Kijk ze moeten het zelf weten en ik heb niet het recht om te oordelen over hun. Maar ze zijn niet eerlijk met zichzelf. Allah zit niet in een hoofddoek het zit in je hart. liefs Kahina

-Reda-
12-10-2002, 12:45
Origineel gepost door Kahina Ik liep laatst op het centraal station en ik zag een meisje met een hoofddoek nog erg jong rond de 16. Ze stond gewoon midden op het centraal te zoenen met een jongen. Nu weet ik niet of het haar verloofde was, maar het zag er behoorlijk scheinlig uit. Ik was op dat moment met twee vriendinnen die plaatste de opmerking:" je mag je hoofddoekje wel afdoen" Ik zag dat het meisje helemaal weg kleurde. En hoeveel meisjes die een hoofddoek dragen en die gewoon rustig met een sigaretje lopen. Kijk ze moeten het zelf weten en ik heb niet het recht om te oordelen over hun. Maar ze zijn niet eerlijk met zichzelf. Allah zit niet in een hoofddoek het zit in je hart. liefs Kahina egt een vreemd beeld is dat...don't they call that a paradox???:rolleyes:

Kahina
12-10-2002, 12:58
We zeiden ook tegen dat meisje. Je mag je hoofddoekje wel af doen! En ik heb ook gezegd ik heb niet het recht om te oordelen over anderen.

Lady_moi
12-10-2002, 13:41
wa isda me jullie aan de hand?wat hebben jullie ermee te maken wat ze doen,bijna al mijn vriendinnen dragen een hoofdoek en ik zie nergens in wat ze fout doen,ale ja soms playen ze met de jongens enzo maar roken of kussen echt niet.we mogen ze niet allemaal zwart maken er zijn er gelukkig nog goeie bij .elmohim moge allah iederen op de juiste pad leiden wa salaam aleykoum :zwaai: