Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 356 palestijnen stappen uit fatah

Peej
08-02-2004, 14:10

Op dit forum heb ik al vaker beweert dat het Israëlisch Palestijnse conflict nog altijd beheerst wordt door groepjes oude (extreme) haviken die te zeer hun stempel op het conflict willen drukken. Mensen die eigenlijk geen vrede willen omdat in geval van vrede hun enige reden van bestaan zou verdwijnen. Dit geld voor de oude vastgeroeste politici aan Palestijnse en Israëlische kant. Is het onderstaande nieuwsbericht daar misschien een bevestiging van? 356 Palestijnen stappen uit Fatah Per brief hebben 356 leden van de Fatah-partij van de Palestijnse leider Arafat laten weten uit de partij te stappen. Zij hekelen de interne verdeeldheid en de corruptie en vinden dat het ontbreekt aan democratie. Er zitten geen prominente leden in de groep. Het gaat met name om jonge partij-leden. De brief illustreert de machtsstrijd tussen de jonge en de oude generatie binnen Fatah. De brief zal het gezag van president Arafat niet ondermijnen. Het tast wel zijn machtspositie binnen de partij aan. Ook wordt gevreesd dat de militante Hamas-beweging nu machtiger wordt. BRON: NOS nieuws (http://www.omroep.nl/nos/pub/ticker/pregen/17202.html) Wordt het misschien geen tijd dat die oude tirannen (aan beide kanten van het strijdperk) die steeds weer jonge mensen het slagveld opsturen plaats maken voor een jongere, vredelievende generatie. Zodat jonge Israëlisch en jonge Palestijnen samen de vrede kunnen stichten?

Scottie
08-02-2004, 15:00
Nou, heel goed. Maar er komt toch helemaal geen Palestina meer? Ik las ergens in het Parool dat ook de Palestijnse leiders zich nu gaan inzetten zodat de Palestijnen in de nieuwe unilaterale staat Israel ook burberrechten krijgen. Scottie.

appie666
08-02-2004, 15:32
Origineel gepost door Scottie Nou, heel goed. Maar er komt toch helemaal geen Palestina meer? Ik las ergens in het Parool dat ook de Palestijnse leiders zich nu gaan inzetten zodat de Palestijnen in de nieuwe unilaterale staat Israel ook burberrechten krijgen. Scottie. Dan zal er nooit VREDE zijn voor de burgers voor Israel, en dan zullen ze, waar ze ook staan, angst hebben voor aanslagen! Denk je dat Hamas hier genoegen mee zou nemen?

Peej
08-02-2004, 16:23
Nee, Hamas zal daar geen genoegen mee nemen zolang ook Hamas bestuurd wordt door oude idioten die vastzitten een spiraal van geweld en die hun machtspositie te danken hebben aan geweld. Daar zijn we precies weer aan de basis van deze topic. Ook de oude mannen van Hamas zouden nu dus maar eens moeten opstappen.

hafiberber
08-02-2004, 16:32

maar scottie, als de palestijnen burgerrechten krijgen dan zou dat volgens extreem-rechtse joden het einde van israel betekenen?omdat nou eenmaal een minderheid een meerderheid niet kan regeren alleen met geweld en onderdrukking dus dan begin je weer vooraf aan.

Peej
08-02-2004, 16:37
Inderdaad Hafiberber, precies wat je zegt, de EXTREEM-rechtse joden. Het zijn verdomme aan allebei de kanten steeds weer de extremisten die het voort alle andere verzieken. En we moeten wel inzien dat die extremisten wel in de minderheid zijn. Maar gezien het feit dat de brutalen de halve wereld hebben onderdrukken ze wel het vredelievende deel van de bevolking aan beide zijden.

hafiberber
08-02-2004, 16:43
peej, stem je met mij eens dat die extremisten aan beide zijden moeten worden gehuisvest samen in een ommuurde nederzetting in de woestijn? dan komt er denk ik wel vrede ,kunnen de mensen daar wonen zonder dat hun huizen door f-16 word gebombardeerd en kunnen ze reizen in bussen en gewoon aankomen op plaats van bestemming i.p.v. te worden opgeblazen.maar helaas denk ik dat de extreem-rechtse joden toch vanuit washington en londen andere instructies krijgen vind je niet?

Peej
08-02-2004, 16:48
Ik ben bang van wel voor wat betreft de steun die israël van Amerika krijgt. Zet zoals de extreme Palestijnen gesteund worden door rijke extremisten van Arabische zijde. De steun van Satan Hoessein is nu drooggevallen. Maar reken maar dat er nog genoeg oliedollars richting Hamas gaan. Ik denk dat het zeker een stuk zou helpen als de Amerikanen hun steun aan Israël zouden verminderen. Maar los van alle politieke adders die er onder het gras zitten. geweld zal dit probleem nooit oplossen. Geweld lost namelijk ooit iets op.

SabroenDjamiel
08-02-2004, 17:07
Origineel gepost door Peej Wordt het misschien geen tijd dat die oude tirannen (aan beide kanten van het strijdperk) die steeds weer jonge mensen het slagveld opsturen plaats maken voor een jongere, vredelievende generatie. Zodat jonge Israëlisch en jonge Palestijnen samen de vrede kunnen stichten? *Zucht* :( ....Dat zou geweldig zijn, maar geloof jij erin?....Ik niet, jong of oud, de strijd zal blijven voortbestaan.....