Bekijk originele versie : Verbinding op mijn laptop.
-SUMMERCHICK.
27-09-2008, 13:50
Salaam
Ik heb vandaag een laptop aangeschaft en ik zou er graag verbinding op willen.
Alleen heb ik 0.0 % kennis hierover.
Ik weet dat er in mijn laptop een wireless lan card opzit ( niet dat ik weet wat dat betekent ) Maar hoe moet het nu verder?
Alvast bedankt voor jullie hulp :nijn:
op je laptop kun je zien dat er draadloze netwerken in de buurt zijn. zoek daartussen je eigen modem en maak verbinding. voer dan je wachtwoord in van je modem en je bent verbonden.
-SUMMERCHICK.
27-09-2008, 23:51
schakel je draadloos netwerk in en zoek dan naar je draadloze modem (als je die hebt) ofwel draadloze netwerken zal er dan rechtsbeneden komen te staan zodra je op je laptop Wireless Card aanzet.
zoek dan de modem die van jou is, selecteer die.. je zult mogelijk gevraagd worden een (WEP/WPA) key "wachtwoord" in te toetsen. (zie handleiding of achterkant van je modem sticker waar die "key" opstaat.
goodluck
Ik heb geen draadloos netwerk ofsoiets.
Maar ik heb gehoord dat je een router in je laptop kan steken en dat je dan verbinding hebt?
dan is het simpel, gewoon netwerkkabel gebruiken.
één uiteinde in je laptop en andere uiteinde in de modem en klaar.
xXxsammiexXx
06-10-2008, 22:40
Oke ik heb net een router gekocht ( met antenne ) maar ik krijg nog geen verbinding! moet ik de kabel die ik normaal in mijn modem (metkabel) heb in de router steken?
ps: dit is niet mijn account, maar van iemand anders.
Ik ben wel de TS!
Oke ik heb net een router gekocht ( met antenne ) maar ik krijg nog geen verbinding! moet ik de kabel die ik normaal in mijn modem (metkabel) heb in de router steken?
[/B]
zie eerdere reactie
-SUMMERCHICK.
07-10-2008, 17:22
in deze volgorde aansluiten: (zie link onder)
http://www.home-network-help.com/images/wireless-router-network.jpg
Ik vind nog steeds geen verbinding!
Zo doe ik het:
Ik haal eerst de modem ( dus gewoon die met kabel, van ziggo ) van de stroom.
Dan haal ik de netwerkkabel uit de pc ( niet de laptop maar de gewone pc ) en doe ik in de router( In de WANpoort). Dus de netwerkkabel ( die ik al sowieso had ) gaat nu van de modem naar de router. Op de modem knippert wel het lichtje WAN ( in de handleiding staat dat ik dan verbonden ben met een netwerk) maar als ik mijn laptop laat zoeken naar een netwerk vind ie niks!
het kan zijn dat jou naam van je modem verborgen is "onzichtbaar"
je kunt proberen die netwerk (dus naam van je router) zelf toe te voegen.
dus nieuw netwerkverbinding maken.. daar de naam van je router invullen "hoofdletters etc.. gevoellig" (misschien op achterkant van je router een sticker zit met die info erop) en daarna ook je WPA/WEP key in te voeren, om toegang te krijgen.
-SUMMERCHICK.
07-10-2008, 23:41
Op de achterkant van de router staat een stickertje met
Het MAC Address
Serial No.
FCC ID
Model No.
Wat is dan de netwerknaam en hoe kom je achter een WPA key? :nijn:
Larache86
08-10-2008, 00:46
Op de achterkant van de router staat een stickertje met
Het MAC Address
Serial No.
FCC ID
Model No.
Wat is dan de netwerknaam en hoe kom je achter een WPA key? :nijn:
plaats ff de merk van je modem en type er van.... + laptop XP of Vista ...
je netwerknaam en wpa die staan meestal wel in de handleiding van je router of op de onderkant (zie sticker)
Larache86
08-10-2008, 21:54
]MAC Address= dat is je netwerknaam van je router.[/B]
je WPA of WEP key... die moet of daar bij staan, anders in de handleiding van je router.
SSID is je netwerknaam :)
MAC Address= dat is je netwerknaam van je router.
je WPA of WEP key... die moet of daar bij staan, anders in de handleiding van je router.
MAC Address is identieke reeks getal/letters van een NIC...
Correct me if I am wrong :D
no need to :hihi:
werd mij beetje te veel afkortingen :D
maar goed dat jullie nog alert zijn.
Saffi dan is het goed :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.