Bekijk originele versie : Nederlandse moslims een eenheid?
Ik lees hier op het forum wel eens dat wij Nederlanders geen eenheid vormen en de Moslims wel. En dat die eenheid in de toekomst het succes wordt van de moslims in Nederland.
Hoe moet ik onderstaand bericht van teletekst dan interpreteren, waarin staat dat het CMO (Contactorgaan Moslims Nederland) nog geen subsidie krijgt omdat het niet alle moslims, maar slechts een klein groepje Soennieten vertegenwoordigt.
De Shiiëten, de Alevieten, de ahmadiyya en nog een groepje overige soennieten schijnt binnen de CMO buiten de boot te vallen. Mooie eenheid als je een groot deel van je eigen mensen laat stikken. Verder lijken ook vrouwen en jongeren buiten de boot te vallen.
Minister Verdonk (Integratie en Vreemdelingenzaken) wil het vandaag opgerichte Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) nog niet erkennen. Pas als het zich meer richt op vrouwen en jongeren en zoveel mogelijk stromingen vertegenwoordigt, wil minister Verdonk de startsubsidie, 40.000 euro, toekennen.
De minister wil met het overlegorgaan praten over kwesties als moskeebouw, de recrutering van jongeren voor de jihad en hoofddoekjes. Ze benadrukte zich niet met interne zaken te willen bemoeien.
Het CMO verenigt nu alleen soennieten. Andere soennieten, sjiiëten, alevieten en de ahmadiyya hebben hun eigen groep.
BRON (http://www.omroep.nl/nos/pub/ticker/pregen/17199.html)
Volgens mij zijn de moslims in Nederland net zo verdeeld als de Christelijke kerken. Die eenheid komt er dus nooit.
Origineel gepost door Peej
Ik lees hier op het forum wel eens dat wij Nederlanders geen eenheid vormen en de Moslims wel. En dat die eenheid in de toekomst het succes wordt van de moslims in Nederland.
Hoe moet ik onderstaand bericht van teletekst dan interpreteren, waarin staat dat het CMO (Contactorgaan Moslims Nederland) nog geen subsidie krijgt omdat het niet alle moslims, maar slechts een klein groepje Soennieten vertegenwoordigt.
De Shiiëten, de Alevieten, de ahmadiyya en nog een groepje overige soennieten schijnt binnen de CMO buiten de boot te vallen. Mooie eenheid als je een groot deel van je eigen mensen laat stikken. Verder lijken ook vrouwen en jongeren buiten de boot te vallen.
BRON (http://www.omroep.nl/nos/pub/ticker/pregen/17199.html)
Volgens mij zijn de moslims in Nederland net zo verdeeld als de Christelijke kerken. Die eenheid komt er dus nooit.
GOD VOOR ONS ALLEN EN IEDER VOORZICH
waarom zou een klein groepje moeten staan voor de rest..
Dictatuur wella?
rla bsella heddie
Origineel gepost door broervan
Moslims zijn nooit een eenheid geweest en zullen ook nooit een eenheid vormen.
moet dat dan?
Van mij niet hoor, maar vele moslims pochen er wel mee.
En voor sommigen is het zelfs een verlangen.
Het onbereikbare, als een kruik water in de woestijn dicht genoeg om ze te zien, te ver om er aan te kunnen.
Neej hoor.. ons geloof is duidelijk
We kunnen elhemdoelillah allemaal lezen en schrijven (2e en 3e generatie althans) ...
De kaasjes kunnen dat ook.. dus wakkila hebben wij niet iemand nodig die staat voor ons geloof...
Ons geloof staat op zichzelf al heel sterk...
Mister_Ferrari
08-02-2004, 00:15
] Die eenheid komt er dus nooit.
Moslims zijn een eenheid in hun geloof in de ultieme Scheppingsbron Allah oftewel God. Ik neem het die Nederlanders niet kwalijk. Er is een hetze bezig genaamd "gevaar van de Islaam". Zij worden dag in dag uit opgezadeld met negatieve informatie dat bedoeld is om de Islaam net zoals het christendom uit te roeien. Beetje bij beetje tot dat een Moslim geen Moslim meer is. DE angst voor het onbekende maakt mensen bang bijgevoig vatbaar voor invloeden. Als de Islaam echt zo was zoals onder andere jij daarover denkt, dan zou er geen één autochtone Nederlander Moslim worden. Hiermee wil ik niet zeggen dat alle Nederlanders beter Moslims kunnen worden anders..... Nee jij mag gewoon daar in geloven waar jij je lekker bij voelt en ik mij mijn geloof. Helaas willen vele niet-gelovige dit niet inzien. Vooroordelen zijn er nu eenmaal maar dat zegt helemaal niets over de bedoelingen van Moslims en ik denk ook niets over die van de niet-Moslims, -Joods of -Christen.
De wereld kan rooskleurig worden wanneer mensen elkaar de hand kunnen schudden en diep in de ogen kijken.
Ik, had het niet over geloof.
Ik, had het over die o zo geroemde eenheid onder de moslims.
Ik, heb er niks religie noch geloof bijgehaald.
dr is geen eenheid... we staan als individu in het leven :)
Leuk he...
:zwaai:
Zal ik effe tegen de muur gaan praten. :D
Sommige mensen zij toch soms wel zeer traag van begrip. :rolleyes:
Leuk he. :zwaai:
waarom willen jullie zo graag dat we een eenheid zijn..
:eek:
Kan jij nog wel volgen. :rolleyes:
jah hoor
jij geloof ik nie..
Jij beweerde dat er hier op het forum zo vaak gepleit word voor eenheid bij de moslims...
ik zeg je dat daar niks van waar is...
Origineel gepost door Mister_Ferrari
Moslims zijn een eenheid in hun geloof in de ultieme Scheppingsbron Allah oftewel God. Ik neem het die Nederlanders niet kwalijk. Er is een hetze bezig genaamd "gevaar van de Islaam". Zij worden dag in dag uit opgezadeld met negatieve informatie dat bedoeld is om de Islaam net zoals het christendom uit te roeien. Beetje bij beetje tot dat een Moslim geen Moslim meer is. DE angst voor het onbekende maakt mensen bang bijgevoig vatbaar voor invloeden. Als de Islaam echt zo was zoals onder andere jij daarover denkt, dan zou er geen één autochtone Nederlander Moslim worden. Hiermee wil ik niet zeggen dat alle Nederlanders beter Moslims kunnen worden anders..... Nee jij mag gewoon daar in geloven waar jij je lekker bij voelt en ik mij mijn geloof. Helaas willen vele niet-gelovige dit niet inzien. Vooroordelen zijn er nu eenmaal maar dat zegt helemaal niets over de bedoelingen van Moslims en ik denk ook niets over die van de niet-Moslims, -Joods of -Christen.
De wereld kan rooskleurig worden wanneer mensen elkaar de hand kunnen schudden en diep in de ogen kijken.
Zo, dappere wannabe ferraririjder... Knap hoor, om 6 woorden uit mijn hele betoog te quoten.
Kun je me dan één serieuze vraag beantwoorden.
Als de Moslims één zijn in hun geloof, waarom is er dan zoveel weerstand van de soennieten tegen de shiiëten in Iran.
En waarom moorden de Soennieten in het noorden van Irak dan de Shiiëten in het zuiden van Irak uit.
Eenheid in het geloof...Bullshit.
Net zoveel eenheid als de Christelijke samen op weg kerken in Nederland.
Nul dus.
Tja, tegen zulke logica kan ik niet op. :D
Maar ja, vrouwen en logica. :rolleyes:
:D ik hou ook van jou ;)
Mister_Ferrari
08-02-2004, 01:02
Zo, dappere wannabe ferraririjder... Knap hoor, om 6 woorden uit mijn hele betoog te quoten.
Kun je me dan één serieuze vraag beantwoorden.
Als de Moslims één zijn in hun geloof, waarom is er dan zoveel weerstand van de soennieten tegen de shiiëten in Iran.
En waarom moorden de Soennieten in het noorden van Irak dan de Shiiëten in het zuiden van Irak uit.
Eenheid in het geloof...Bullshit.
Net zoveel eenheid als de Christelijke samen op weg kerken in Nederland.
Nul dus.
[off-topic]Deal with the facts, Peej, op de man spelen met "dappere wannabe Ferraririjder" is dan ook niets anders dan puberaal gedrag.[/off-topic]
De Islam zegt dat de methodiek en dogmatiek binnen de Islam door 73 groepen verschillend geinterpreteerd wordt. Nou dat is gelijk mijn antwoord op jouw vraag. De Islaam wordt beschermt door de Schepper en Zijn oprechte dienaars. Als de islaam een achterlijke religie zou zijn dan zouden er geen miljard+ mensen deze religie aanhangen. Wat ik je dus wilde uitleggen/duidelijk maken. Ik leef als individu maar geloof als alle andere Miljard+ Moslims dat er een ultieme Schepper bestaat. De Islaam is een oceaan aan kennis beste Peej, we kunnen beide hier wel gaan zitten leuteren over hoe de eenheid nu is en waarom zo of zus maar daar hoor je eerst de religie grondig voor te bestuderen.
De Islaam begint alle uithoeken van de wereld te bereiken en warm ontvangen. Uiteraard klinkt dit als valse muziek in jouw oortjes :D
heb ik ooit gezegd dat de islam achterlijk is, of dat ik iets tegen de Islam heb.
Je mag dit hele forum uitpluizen en alle 946 berichten van mij nalezen en je zult er nergens een anti-islam opmerking tegenkomen.
Het verbaasd me alleen dat er mensen zijn die hier zeggen of suggereren dat de moslims in Nederland door hun eenheid de niet moslims uiteindelijk zullen overwinnen.
Ik heb niets tegen religie. Maar wel tegen mensen die mij dit op een dergelijke manier willen proberen op te leggen.
Daarom verwonderd zo'n bericht zoals dat op teletekst stond mij zo. Omdat het helemaal ingaat tegen sommige meningen die ik hier lees. En daarom vraag ik ook hoe het nu eigenlijk zit.
Of de Islam werkelijk die oceaan van kennis is zoals jij dat beweert wil ik misschien ooit nog wel een andere keer met je bespreken. Maar volgens mij zijn de meeste godsdiensten doctrines die hun volgelingen proberen op te dringen dat alle kennis uit die godsdiensten komt.
En als de islam werkelijk zo verdeeld is zal ik het in mij leven niet meer meemaken dat hij alle uithoeken van de wereld zal bereiken. Net zo min als het christendom of het jodendom.
Mister_Ferrari
08-02-2004, 02:50
heb ik ooit gezegd dat de islam achterlijk is, of dat ik iets tegen de Islam heb.
Je mag dit hele forum uitpluizen en alle 946 berichten van mij nalezen en je zult er nergens een anti-islam opmerking tegenkomen.
Het verbaasd me alleen dat er mensen zijn die hier zeggen of suggereren dat de moslims in Nederland door hun eenheid de niet moslims uiteindelijk zullen overwinnen.
Ik heb niets tegen religie. Maar wel tegen mensen die mij dit op een dergelijke manier willen proberen op te leggen.
Daarom verwonderd zo'n bericht zoals dat op teletekst stond mij zo. Omdat het helemaal ingaat tegen sommige meningen die ik hier lees. En daarom vraag ik ook hoe het nu eigenlijk zit.
Of de Islam werkelijk die oceaan van kennis is zoals jij dat beweert wil ik misschien ooit nog wel een andere keer met je bespreken. Maar volgens mij zijn de meeste godsdiensten doctrines die hun volgelingen proberen op te dringen dat alle kennis uit die godsdiensten komt.
En als de islam werkelijk zo verdeeld is zal ik het in mij leven niet meer meemaken dat hij alle uithoeken van de wereld zal bereiken. Net zo min als het christendom of het jodendom.
Peej, je kan nog zo genuanceerd willen doen overkomen maar ik prik daar doorheen. Je verdraait gewoon mijn woorden for Allahs Sake en ook nog eens leg je mij woorden in de vingers die ik met mijn vingers niet getypt heb. Waar heb ik het over "een mogelijke overwinning"?. En waar dring ik jou of iemand anders iets op?. Mijn reactie is namelijk maar voor één interpretatie vatbaar dus "leef en laat leven". Dat is wat ik bedoel(de).
En wees gerust, het kwam niet als een betoog over dus doe je huiswerk maar weer over.
KING_ZITA
08-02-2004, 10:43
http://zone.marokko.nl/showthread.php?postid=3769585#post3769585
http://zone.marokko.nl/showthread.php?postid=3769730#post3769730
Zita, in beide gevallen (het is zijn trouwens twee links naar één en dezelfde quote) heb ik het niet over de godsdienst die achterlijk is maar over de wetten die daarin gehanteerd worden. Wetten van 1400 of zelfs 2000 jaar oud.
In mijn ogen zijn die wetten (steniging, handen afhakken en geseling) inderdaad achterhaald, barbaars en achterlijk.
Het is geen kwalificatie van die godsdienst.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.