Bekijk originele versie : Is Dit Het woord Van God?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Tempelier
07-02-2004, 18:19
Teksten over vrouwen in de hadith van Bukhari en Muslim:
Vrouwen vormen de meerderheid van de bewoners van de hel. (zie ook volume 7, boek 62, nr. 124, 125)
Vrouwen zijn ondankbaar (zie ook boek 7, boek 62, nr. 125)
Vrouwen zijn dommer dan mannen
Vrouwen mogen niet vasten en bidden tijdens hun menstruatieperiode.
Vrouwen zijn minder spiritueel dan mannen
Vrouwen kunnen voorzichtige verstandige mannen van het rechte pad afbrengen.
Door haar gebrek aan intelligentie is een getuigenis van een vrouw maar de helft van de getuigenis van een man waard..
Iemands gebed wordt verstoord of ongeldig als er een ezel, een vrouw of een zwarte hond voorbij gaat.
Vrouwen zijn misschien toch beter dan honden en ezels.
De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen vanwege hun ondankbaarheid jegens goede daden en hun echtgenoten
Een vrouw mag alleen op een tweedaagse reis gaan met haar man of een 'Dhi-Mahram' (iemand die niet met haar kan trouwen).
Alleen mannen mogen 'Subhan Allah' zeggen, vrouwen mogen klappen
Vrouwen mogen niet langer dan 3 dagen rouwen, alleen voor hun man meer.
Een meerderheid van de bewoners van de hel zijn vrouwen.
Vrouwen zijn gebrekkig in intelligentie en geloof.
De meeste vrouwen zijn brandstof voor de hel.
Vrouwen komen en gaan in de vorm van een duivel.
Een vrouw moet instemmen voordat men met haar mag trouwen. Een maagd stemt in door te zwijgen.
Als een vrouw een nacht niet in het bed van haar man slaapt vervloeken de engelen haar tot in de morgen.
Als een vrouw weigert naar het bed van haar man te komen, is God ontevreden over haar tot haar man dit weer is.
Niemand mag alleen met een vrouw zijn, tenzij er een beschermer (iemand waar ze niet mee kan trouwen) bij is.
Een vrouw is als een rib, je kan haar niet recht maken en als je haar met rust laat zal er altijd slechtheid in haar blijven
Een gebrek in het geloof van een vrouw is dat ze niet mag vasten als ze menstrueert.
Een vrouw scheiden en vervolgens aan een vriend 'geven' is mogelijk.
De getuigenis van een vrouw is de helft van de getuigenis van een man vanwege de gebreken in haar verstand.
De meerderheid van de mensen in de hel zijn vrouwen.
Mohammed verbiedt vrouwen te rouwen om gesneuvelde mannen.
Een volk dat door een vrouw geleid wordt zal nooit succesvol zijn.
God vervloekt vrouwen die tatoeëren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken.
Vrouwen zijn de grootste veroorzakers van lijden voor mannen.
Vrouwen die hun man in bed niet naderen als hij hierom vraagt worden door de engelen vervloekt tot de ochtend.
Een man zou zijn vrouw niet zo moeten slaan als hij zijn kameel slaat en vervolgens met haar naar bed gaan.
Mannen zouden hun vrouwen niet zo moeten slaan zoals ze een slaaf zwepen en vervolgens later op de dag sex met haar hebben.
Slechte voortekenen zitten in het huis, de vrouw een het paard.
Een zwarte vrouw in een droom staat in dit verhaal als teken voor een epidemie.
De meerderheid van de helbewoners zijn vrouwen, omdat ze teveel vloeken, ondankbaar zijn jegens hun echtgenoten. Vrouwen hebben een gebrek aan gezond verstand en falen in religie omdat ze niet altijd mogen vasten.
Sex met vrouwelijke krijgsgevangenen wordt niet afgekeurd, maar coïtus interuptus heeft hierbij geen nut.
geloof jij dat een goede moslim deze teksten letterlijk moet nemen?
Oeps...
In mijn geval "geen mening". Ik weet namelijk niet in wat voor context deze teksten geplaatst zijn.
Tempelier
07-02-2004, 18:26
Dit zijn letterlijke teksten uit de Hadith van Muslim en Bukhari
Volgens moslims moeten we de hadith letterlijk navolgen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die normaal is opgevoed dat ook doet.
Wat wil jij hiermee bereiken:rolleyes: Hoe wil ji dat we nu reageren?? Oow wat knap van jou je doet onze ogen open na jaren. Of oo dat is toch waar:rolleyes:
Of wil jij misschien dat niet gelovigen of mensen die geen moslim zijn.. de Islam gaan verafschuwen.
Zal ik jou een ding duidelijk maken, Wij nemen de Koran en de hadtith letterlijk over. Wij veranderen er geen dingen in zoals hierboven gespeeld is met woorden... Leuk gedaan trouwens maar het zal alleen weinig positieve reacties trekken.
Jij als iemand die de Islam graag te schande wil zetten kan dat ook ergens anders. :rolleyes:
Tempelier
07-02-2004, 18:32
ik speel niet met woorden, dit is wat er staat. Ik kan er ook niets andere van maken.
Je kan dit toch niet letterlijk nemen of wel? Als iemand dit letterlijk neemt gaat hij in mijn ogen naar de hel. Als je gelooft dat de hel bestaat.
Toch zeggen moslim dat je deze onzin moet geloven. En ben benieuwd wie er openlijk voor uit gaat komen dat hij dit gelooft.
Ja, De Hadith moet nagevolgd worden
99999999999999999999999999999999999% zeker
Groetjes aan de mamas,
Latifa
:zwaai:
Tempelier
07-02-2004, 18:40
Hahahaha
:giechel:
Dus jij neemt dit letterlijk, ik kan wel voorbeelden gaan geven. Maar dat zal waarschijnlijk niet helpen. Nou ja een paar dan ;)
Vrouwen zijn gebrekkig in intelligentie en geloof.
De meeste vrouwen zijn brandstof voor de hel.
Een vrouw scheiden en vervolgens aan een vriend 'geven' is mogelijk.
Door haar gebrek aan intelligentie is een getuigenis van een vrouw maar de helft van de getuigenis van een man waard..
Dit is toch ziek of niet?
Dit is een secte die het hebben geschreven, Iraniërs die siïten.
Er staat HEEL DUIDELIJK in de Koran, man & vrouw zijn GELIJK!
Salaam.
Origineel gepost door Masriya
Dit is een secte die het hebben geschreven, Iraniërs die siïten.
Er staat HEEL DUIDELIJK in de Koran, man & vrouw zijn GELIJK!
Salaam.
HUH???
Ik dacht dat de koran door Allah was doorgegeven aan de profeet die hem daarna heeft opgeschreven of heeft laten opschrijven. En als ik de mensen hier mag geloven is de Koran daarna nooit meer veranderd.
Hoe kunnen de Shiiëten er dan stukken aan toevoegen of wijzigen?
Dit is een serieuze vraag. Graag een duidelijk en serieus antwoord.
IK GELOOF ERIN!!
Maar niet in wat jij hebt geschreven:rolleyes:. Want heb het eerder gelezen in de koran en aghadith en geloof me dat zijn jou woorden, in mijn boeken die ik hier heb staat het heel anders.
Lees eens een keertje over:
Geduld
Het Samenwerken
Het goede voor elkaar wensen
Houding tegenover de mensheid
Het omgaan met armen
Schoonheid van je hart
Eerlijkheid ven de mens
Misschien zul je dan wel een andere gedachtengang hebben, Weet je ik raad je echt aan om de Film risalah/ boodschap eens te zien. ;)
Origineel gepost door Peej
HUH???
Ik dacht dat de koran door Allah was doorgegeven aan de profeet die hem daarna heeft opgeschreven of heeft laten opschrijven. En als ik de mensen hier mag geloven is de Koran daarna nooit meer veranderd.
Hoe kunnen de Shiiëten er dan stukken aan toevoegen of wijzigen?
Dit is een serieuze vraag. Graag een duidelijk en serieus antwoord.
Net zoals je Ortedoxe en Katholieke Christenen hebt, heb je ook Sounieten en Shiiëten Moslims, de Shiiëten zijn zoals die Iraniërs dus.
Enne de Shiiëten hebben ''hadiths'' erbij toegevoegd, de Koran is niet veranderd en zal ook nooit veranderd worden.
Adios.
Maar er wordt hier altijd gezegd dat er maar één stroming van de islam is. Er zijn er dus al minstens 2. Ik heb zelfs gehoord dat er 73 verschillende stromingen zijn.
Welke stroming is dan de juiste???
De sounnah de mensen die de profeet Volgen noem je de sounieten..
De andere voegen dingen toe of laten dingen weg..
Yesss, It is I.. the itchy one..
Er zitten een paar regels tussen die wel uit de Ahadeeth komen, en er zitten teksten bij die NIET uit de Ahadeeth komen. Dit terzijde natuurlijk of zo een hadeeth wel Sahih is verklaard of niet..
Tempelier
07-02-2004, 20:52
Ik weet niet wat Bukhari dacht.
De Hadith zijn overleveringen gebaseerd op uitspraken en het leven van de profeet Mohammed.
Maar als dit de boodschap van de profeet was kan ik de islam moeilijk serieus nemen, daarom hoop ik dat iemand gaat vertellen dat je deze dingen moet inetepreteren, of dat de Hadith zowiezo niet het woord van god is.
Maar dat gebeurt niet, moslim willen niet interpreteren of deze woorden in de context van de tijd plaatsen. Zij zijn van mening dat ik dit letterlijk moet nemen.
Maar niemand die de ballen heeft om dit soort uitspraken echt te verdedigen in een discussie, waarom zou je ook. Dit is niet te verdedigen.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.