Bekijk originele versie : Help mij met de Islam
Hallo allemaal!!
Ik ben Kells een meisje van 19 jaar oud, uit den haag.
Ik heb al sinds mijn 15de heel veel interessen in de Islam.
Ik ben erg Dyslctisch, dat wil zeggen dat ik wel kan lezen maar het heel moeilijk is voor mij om te lezen.
Ik moet zoveel moeite doen om de woorden te lezen, dat ik vaak niet meer weet waar het verhaal over gaat.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het heel moeilijk is voor mij om de Islam te leren kennen.
Ik weet wel al veel, heb echt uren achter de Pc gezeten en gelezen over de Islam. En ik haalde in de bibliotheek ook kinderboekjes. Soms moest ik dan inneens huilen, vanuit het niets werd ik heel erg Emotioneel.
Ik wil zograag alles Leren, hoe ik moet bidden,
wat ik allemaal echt moet weten,
en wat komt met de tijd...??
Zijn en meiden van mijn leeftijd in Den haag die me met De Islam kunnen helpen? En mij op een Rustige manier kunnen introduceren.
Ik zou het geweldig vinden.
Het is moeilijk want ik sta er alleen voor.
Me Nederlandse vriendinnen hebben me laten stikken, want ze vinden het een belachelijk Idee.
Maargoed ik wil het zo graag en het is echt iets wat mij gelukkig maakt.
Weten jullie iets om mij te helpen, misschien school om lessen te volgen over de Islam, Of iemand die mij zelf kan helpen.
Veel Liefst kells
Alleen seurieuse Reacties graag, ik vind het allemaal al moeilijk genoeg, en ik wil het zo graag.
heey ikga elke zondag naar de moskee in hoofddorp (weet niet of je dat kent), maar daar helpen ze zusters die geintereseerd zijn in de islam, misschien kan je ook een keer komen, want er was vandaag weer een zuster bekeerd masallah! insaallah jy ook in de moskee.
we houden contact!
siham__1985
28-09-2008, 22:20
Hallo allemaal!!
Ik ben Kells een meisje van 19 jaar oud, uit den haag.
Ik heb al sinds mijn 15de heel veel interessen in de Islam.
Ik ben erg Dyslctisch, dat wil zeggen dat ik wel kan lezen maar het heel moeilijk is voor mij om te lezen.
Ik moet zoveel moeite doen om de woorden te lezen, dat ik vaak niet meer weet waar het verhaal over gaat.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het heel moeilijk is voor mij om de Islam te leren kennen.
Ik weet wel al veel, heb echt uren achter de Pc gezeten en gelezen over de Islam. En ik haalde in de bibliotheek ook kinderboekjes. Soms moest ik dan inneens huilen, vanuit het niets werd ik heel erg Emotioneel.
Ik wil zograag alles Leren, hoe ik moet bidden,
wat ik allemaal echt moet weten,
en wat komt met de tijd...??
Zijn en meiden van mijn leeftijd in Den haag die me met De Islam kunnen helpen? En mij op een Rustige manier kunnen introduceren.
Ik zou het geweldig vinden.
Het is moeilijk want ik sta er alleen voor.
Me Nederlandse vriendinnen hebben me laten stikken, want ze vinden het een belachelijk Idee.
Maargoed ik wil het zo graag en het is echt iets wat mij gelukkig maakt.
Weten jullie iets om mij te helpen, misschien school om lessen te volgen over de Islam, Of iemand die mij zelf kan helpen.
Veel Liefst kells
Alleen seurieuse Reacties graag, ik vind het allemaal al moeilijk genoeg, en ik wil het zo graag.
Hallo Kells,
Allereerst wil ik zeggen dat ik het harstikke knap van je vindt!
En lijkt het je niet wat om naar de islam lessen te komen die worden gegeven op de haagse hoge school?
Gr,
Ik
Salaam!
Ik woon niet in Denhaag dus kan ik je niet echt bereiken. Maar aangezien je het moeilijk hebt om te lezen kan je mss beter luisteren. Op de volgende link zijn er hele mooie lezingen (in het nederlands) ik zou zeggen er zijn er genoeg en je kan hiermee HEEEEEl veel kennis opdoen.
http://www.al-yaqeen.com/nieuw/
Dan heb je ook nog een site die foto's,... bevat van hoe je de woedoe(kleine wassing) en het gebed moet verrichten....
http://www.risallah.com/
De volgende links zijn videofragmenten van geleerden die over een onderwerp praten
(schaamte)
http://www.youtube.com/watch?v=7rnlSfgvQdM&NR=1
(over de hoofddoek)
http://www.youtube.com/watch?v=MyHW0ZL-Zi8&feature=related
......
en er zijn er nog veel meer!!
Hoop dat je hier al je tijd mee kunt vullen, en het zijn allemaal bronnen waar je niet echt moet bij lezen, je zal het dus iets makkelijker hebben inschALLAH!!!
wasalaam moehalaikoem
MadamLoena
29-09-2008, 11:14
Allereerst, superknap van je dat je deze keuze wilt maken!
Het feit dat door deze keuze je vriendinnen jou aan de kant hebben gezet, dat zijn echt geen vriendinnen! Je zult er heel veel vriendinnen voor terugkrijgen. Velen moslima's (uit jouw omgeving en eigenlijk vrijwel overal) zullen je met open armen ontvangen! Ik kom zelf niet uit den-haag of omgeving, dus kan je ook geen advies geven over waar je informatie kan inwinnen. Heel veel succes. Heb veel geduld, jij komt er wel Inshallah
DoeMaarNormaal
01-10-2008, 15:52
uup:sjans:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.