Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Volgens mij snappen de meeste het nie echt....

Pagina's : [1] 2 3

Ktiwta
07-02-2004, 17:43

Volgens mij snappen de meeste het nie echt.... De schepper heeft ons puur en alleen maar gemaakt om hem te aanbidden... Zet nooit een vraagteken waar god een punt heeft gezet

AlHoceima_Leila
07-02-2004, 17:52
Origineel gepost door Ktiwta Zet nooit een vraagteken waar god een punt heeft gezet Goed gezegd :goedzo:

an3sdej
07-02-2004, 17:55
De schepper heeft ons puur en alleen maar gemaakt om hem te aanbidden... Met het drinken van een mooi glas wijn, en het bezichtigen van een prachtig schilderij, en het bewonderen van een mooi mensenlijf vereer je hem ook, als je hem/haar ziet als 'de schepper' van al het moois op deze wereld!!!!!!!

Ktiwta
07-02-2004, 18:05
Origineel gepost door an3sdej Met het drinken van een mooi glas wijn, en het bezichtigen van een prachtig schilderij, en het bewonderen van een mooi mensenlijf vereer je hem ook, als je hem/haar ziet als 'de schepper' van al het moois op deze wereld!!!!!!! :p Silly God heeft ons een boek gegeven waarin precies staat vermeld hoe je hem wel of hoe je hem niet kan/moet aanbidden.. Even goede vrienden verder hoor.. Je kan er niets aan doen.. naief schaapje toch... Groetjes aan je mama, Latifa :zwaai:

Scottie
07-02-2004, 18:11

Nou, een God aanbidden? Ik dacht dat je soms tot God bid. Maar aanbidden, het is toch geen Gouden Kalf of een verloofde op Michael Jackson. Gek word ik van dat religieuse getut. Kijk, verder ben ik het eens met Andriesje. Kijken jullie linksboven en je ziet wie ik bedoel .... Zucht, "aanbidden". Scottie.

Peej
07-02-2004, 18:13
Dit is al de tweede topic die je opent over de Islam ten opzichte van andere godsdiensten of het atheïsme. Ik hoop dat je gelukkig bent met je godsdienst en van mij mag jij het zien als JOU enige weg. Ik wens je er veel vrede en geluk mee. Maar leer wel te respecteren dat er op de wereld 4,5 miljard mensen zijn die anders denken over geloven of niet geloven dan jij. En die hoef jij geen andere gedachten op te dringen. Ik zeg ook niet Atheïsme de enige weg is. Maar voor mij is het wel de weg. En dat heeft niets te maken met het wel of niet snappen. Dat heeft te maken met persoonlijke overtuiging.

Ktiwta
07-02-2004, 18:14
Origineel gepost door Scottie Nou, een God aanbidden? Ik dacht dat je soms tot God bid. Maar aanbidden, het is toch geen Gouden Kalf of een verloofde op Michael Jackson. Gek word ik van dat religieuse getut. Kijk, verder ben ik het eens met Andriesje. Kijken jullie linksboven en je ziet wie ik bedoel .... Zucht, "aanbidden". Scottie. :p Jou lach ik al helemaaaaaaaaaaal uit... tot god bidden... stinkmens... Je AANbid je schepper... Niet iets wat dood gaat of iets wat verzonnen is door de mens.. Je AANbid er maar een en dat is je schepper, want er is geen ander dan hem la illaha ila allah. Groetjes aan de moeders, Latifa :zwaai:

Ktiwta
07-02-2004, 18:15
Origineel gepost door Peej Dit is al de tweede topic die je opent over de Islam ten opzichte van andere godsdiensten of het atheïstme. Ik hoop dat je gelukkig bent met je godsdienst en van mij mag jij het zien als JOU enige weg. Ik wens je er veel vrede en geluk mee. Maar leer welk te respecteren dat er op de wereld 4,5 miljard mensen zijn die anders denken over geloven of niet geloven dan jij. En die hoef jij geen andere gedachten op te dringen. Ik zeg ook niet Atheïsme de enige weg is. Maar voor mij is dat wel de weg. En dat heeft niets te maken met het wel of niet snappen. Dat heeft te maken met persoonlijke overtuiging. Heb je het gevoel dat ik je iets opdring of sta je te zwak in je schoenen?

Peej
07-02-2004, 18:18
Origineel gepost door Ktiwta Heb je het gevoel dat ik je iets opdring of sta je te zwak in je schoenen? Nee hoor, ik laat me niets opdringen, ik heb me niet voor niets van het (katholieke geloof) afgekeerd. Ik heb alleen mijn twijfels over mensen die met grote stelligheid beweren dat zij de enige waarheid in pacht hebben en die niet kunnen respecteren dat er mensen zijn die anders denken dan hen. En als ze die mensen dan ook nog uit gaan maken voor "naief schaapje..." of zo, dan vindt ik wel dat ze erg ver gaan.

Ktiwta
07-02-2004, 18:24
Origineel gepost door Peej Nee hoor, ik laat me niets opdringen, ik heb me niet voor niets van het (katholieke geloof) afgekeerd. Ik heb alleen mijn twijfels over mensen die met grote stelligheid beweren dat zij de enige waarheid in pacht hebben en die niet kunnen respecteren dat er mensen zijn die anders denken dan hen. En als ze die mensen dan ook nog uit gaan maken voor "naief schaapje..." of zo, dan vindt ik wel dat ze erg ver gaan. :) Ik gun alleen maar iedereen een goed leven in het eeuwige leven... Tis daarnaast me plicht als moslim om de islam te prediken..

Peej
07-02-2004, 18:28
Origineel gepost door Ktiwta :) Ik gun alleen maar iedereen een goed leven in het eeuwige leven... Tis daarnaast me plicht als moslim om de islam te prediken.. Dat je de islam belijdt en predikt daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik wens je er zelfs veel geluk en succes mee. Maar dat je andersdenkenden uitmaakt voor "naief schaap" of zelfs uitlacht en uitmaakt voor "stinkmens" vind ik getuigen van een gebrek aan respect voor andersdenkenden. Daarmee zet je jezelf buitenspel als geloofwaardige gesprekspartner.

Ktiwta
07-02-2004, 18:30
Origineel gepost door Peej Dat je de islam belijdt en predikt daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik wens je er zelfs veel geluk en succes mee. Maar dat je andersdenkenden uitmaakt voor "naief schaap" of zelfs uitlacht en uitmaakt voor "stinkmens" vind ik getuigen van een gebrek aan respect voor andersdenkenden. Daarmee zet je jezelf buitenspel als geloofwaardige gesprekspartner. Ben jij Scottie? hahahah sorry respect voor iedereen behalve Scottie...

Peej
07-02-2004, 18:39
Nee, ik ben Peej. Ik hoef echt niet op te komen voor mensen als Scottie. Dat kunnen ze zelf meer dan goed genoeg. Ik heb liever dat je inhoudelijk reageert op mijn reactie. Waarom lach jij mensen uit of scheld je ze uit voor "naief schaap" of "stinkmens"? Alleen omdat ze niet dezelfde weg bewandelen als jij?

Ktiwta
07-02-2004, 18:44
Origineel gepost door Peej Nee, ik ben Peej. Ik hoef echt niet op te komen voor mensen als Scottie. dat kunnen ze zelf meer dan goed genoeg. Ik heb liever dat je inhoudelijk reageert op mijn reactie. Waarom lach jij mensen uit of scheld je ze uit voor "naief schaap" of "stinkmens"? Alleen omdat ze niet dezelfde weg bewandelen als jij? Ik lach scottie uit (scottie is namelijk de enige die ik uitlach) omdat hij dingen schreeuwt uit ignorance en dan ook nog te koppig is om anders te geloven.. Hij/zij schreeuwt dingen omdat hij/zij dingen denkt over de islam.. je moet je eerst in je stof verdiepen, wil je overkomen als een die er kennis van heeft.. Wil je sterk staan in je schoenen dan moet je weten waar je het over hebt... Scottie stinkt omdat ie peren met appels vergelijkt en niet luisterd als je hem anders laat zien... Geloof me ik kan m beter verwijten dat ie stinkt (figure of speech) dan dat ik m allemaal ziektes toewens.. Op zich hou ik het best netjes... Ik heb wel respect voor atheisten, maar vraag me niet ze te begrijpen... So many signs... zucht... Hoop echt dat jij je verder gelukkig voelt hoor.. maar wens je gewoon beter.. take care en hoop dat je het nu begrijpt.. Groetjes aan de mamas, Latifa :zwaai:

Peej
07-02-2004, 18:49

Erg lief dat je het mij nog beter wenst. Maar sinds ik mij het juk van de godsdienst heb afgeworpen heb ik me nog nooit beter gevoeld dan nu. Ik ben er erg blij mee dat ik een leven kan leiden zonder opgelegde regels uit eeuwenoude boeken.

Pagina's : [1] 2 3