Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Freelancen, doe jij dat?

Asdaq
24-09-2008, 19:13

Salaam studenten, ik zou graag willen weten wie er geld bijverdient door freelance werk te doen. D.w.z. voor zichzelf en niet voor een werkgever een klusje doen. Bijvoorbeeld veel ICT-studenten doen naast hun studie ook af toe klus voor iemand die zit met computerproblemen. Dit is overigens volledig toegestaan door de belastingdienst. Eventueel kan je mij ook vertellen hoe je aan je cliënten komt. Is dat via mond op mond reclame of anders, zo ja hoe? STEM NU Al vast heel erg bedankt voor jullie bijdrage aan dit onderzoek!

brownie74
24-09-2008, 20:44
ben zelf geen ict student maar meestal doen ze dit via de streekkranten, advalvas op school, mond-op mond,...etc

Asdaq
24-09-2008, 21:02
ben zelf geen ict student maar meestal doen ze dit via de streekkranten, advalvas op school, mond-op mond,...etc TNX het gaat mij om ALLE soorten studenten: Van techniek tot rechten. en ALLE klussen van belastingaangifte tot schilderen.

JesM
25-09-2008, 10:07
Ik ben freelance vertaler, fulltime, en geen student.....

Asdaq
25-09-2008, 14:09

Ik ben freelance vertaler, fulltime, en geen student..... hoe kom jij aan je cliënten?

Business
25-09-2008, 15:43
Heb 't gedaan... klanten werf je vooral uit eigen netwerk.. je kunt je ook inschrijven bij bemiddelaars, maar dan is je uurtarief iets minder. Voordeel is dan wel dat je minder kopzorgen hebt over een volgend project.

Asdaq
25-09-2008, 16:45
Heb 't gedaan... klanten werf je vooral uit eigen netwerk.. je kunt je ook inschrijven bij bemiddelaars, maar dan is je uurtarief iets minder. Voordeel is dan wel dat je minder kopzorgen hebt over een volgend project. Dank je

JesM
26-09-2008, 17:44
Er zijn internetsites waar klanten hun projecen aanbieden. Dus klant en vertaler worden daar laat maar zeggen 'samengebracht'. Uiteindelijk kiest de klant met wie hij in zee gaat. Heb je eenmaal een project gedaan voor en klant en de klant was tevreden, dan komen ze wel bij je terug.

Asdaq
26-09-2008, 17:55
Er zijn internetsites waar klanten hun projecen aanbieden. Dus klant en vertaler worden daar laat maar zeggen 'samengebracht'. Uiteindelijk kiest de klant met wie hij in zee gaat. Heb je eenmaal een project gedaan voor en klant en de klant was tevreden, dan komen ze wel bij je terug. welke sites zijn de goeie. Ik ken er ook een aantal maar ik zou willen weten welke je zelf graag gebruikt en waarom.

JesM
26-09-2008, 20:28
Nou er zijn er een paar, maar daar kan je alleen gebruik van maken als je een officiële, geregistreede vertaler bent en lidmaatschap betaalt. TQ projects is een site, Proz.com is een site. Je moett dus Pro zijn, non-Pro kan niet quoten.

mastermocro
26-09-2008, 23:42
voor vrienden gratis dingen doen... zij regelen vanzelf wel klanten voor je ;)