Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geluk of Ongeluk

Pagina's : [1] 2

camjo
10-10-2002, 21:52

Salaam Mensen.. Sommige mensen leven een relatief ontspannend leven..en het leven is hun goed geziend..mooi huis, auto, prachtig job, juiste partner, goede gezondheid..enz..enz..ze lijken alsof met geluk geboren te zijn.. En je hebt ook mensen die juist het tegengestelde hebben..en deze lijken voor het ongeluk geboren te zijn.. Natuurlijk lijkt het maar zo..maar soms wil je het écht geloven.. Bij mij is het de ene keer veel geluk hebben en de andere keer geen.. Dat zal wel bij de meeste zijn zeker..of toch niet.. Ben jij een pechvogel..of iemand die straalt van geluk..euhh, ik bedoel iemand die veel geluk ontmoet in zijn leven.

SweetRose
10-10-2002, 22:01
kheb soms geluk...en soms echt wel brute pech maar alles ligt in de lot van Allah!! dus het is louter elmektoub!! xxx

Dida
10-10-2002, 22:02
hmm.. Laatste tijd heb ik niet echt zoveel "GELUK" gemerkt..waarvan ik gewoon verbaasd van ben..en blij dat zo een geluk mij overkomt ofso..dat niet helaas.. MAar ONGELUK jawel hoor..gisteren nog..toen er een HALVE LITER KNOFLOOKSAUS OP ME NIEUWE ZWARTE BROEK VIEL :huil: in een SHOARMATENT.. kijk dat is ongeluk..toch ? :) dat heb ik wel vaker.. Ciao Baby ;)

camjo
10-10-2002, 22:14
Origineel gepost door Crazy_Baby hmm.. Laatste tijd heb ik niet echt zoveel "GELUK" gemerkt..waarvan ik gewoon verbaasd van ben..en blij dat zo een geluk mij overkomt ofso..dat niet helaas.. MAar ONGELUK jawel hoor..gisteren nog..toen er een HALVE LITER KNOFLOOKSAUS OP ME NIEUWE ZWARTE BROEK VIEL :huil: in een SHOARMATENT.. kijk dat is ongeluk..toch ? :) dat heb ik wel vaker.. Ciao Baby ;) Dan valt het nog mee hoor..je kan nog mee lachen..achteraf toch :D

Dida
10-10-2002, 23:06

Origineel gepost door Mohammed Justice Dan valt het nog mee hoor..je kan nog mee lachen..achteraf toch :D ja nou lachen..wat je lachen noemt..het was echt LEEDVERMAAK voor me vriendinnen.. Ciao Baby ;)

Hanan_A
10-10-2002, 23:25
alles ligt vast en is inderdaad elmektab, maar dat zegt eigenlijk niet meer dan dat allah weet wat er komen zal, maar dat zegt niet dat allah de gene is die alle keuzes heeft gemaakt. wij leven ons leven zelf en allah heeft ons de juiste weg gewezen, maar we kiezen zelf welk pad we bewandelen, we maken dus zelf onze keuzes en bepalen daarmee ons lot, maar allah weet al welke keuzes we gaan maken en hebben gemaakt. bv: je hebt een tentamen, maar leert daar niets voor, en haalt een onvoldoene, dan kun je niet zeggen dat is elmekteb, want op het moment dat je besluit niet te leren, kies je zelf welk pad je gaat bewandelen, in dit geval het pad dat je laat verliezen, had je de keuze gemaakt wel te leren, dan kwam je dichter bij winnen. zo ook met de islam, je weet welk pad het juiste is als je er voor kiest een ander pad te nemen dan moet je zelf voor de gevolgen instaan. je schreef: Sommige mensen leven een relatief ontspannend leven..en het leven is hun goed geziend..mooi huis, auto, prachtig job, juiste partner, goede gezondheid..enz..enz..ze lijken alsof met geluk geboren te zijn.. hmm vreemd dat er niets van de islam bij staat, maar goed iedereen heeft een eigen defenitie bij geluk. er zijn mensen die alles hebben wat hierboven genoemd staat maar die diep ongelukkig zijn(daar wel eens bij stilgestaan?) allah laat geen enkel mens zonder hem/haar een aantal kansen te geven richting het juiste pad te gaan, maar zij die er pertinet bij blijven dwalende te zijn, zal allah nog meer doen dwalen. iemand wiens eerste pioriteit in het leven geld(en bovendien gierig is) is, en blijft kan allah heel erg doen toenemen in rijkdom, mag deze persoon zich dan gelukkig prijzen? geld: auto, huis, wellicht een goede job, juiste partner?(blijft bij je zolang je geld hebt, maar dat weet jij niet)

Cherifa
11-10-2002, 00:31
De ene keer loop ik steeds tegen de muur aan en dan wil neits lukken en de andere keer dan gaat alles naar wens , Bij mij is het de ene keer zon en de andere keer regen maar relatief gezien veel zon, en GELUK maak jezelf je moet er voor vechten en niet blijven zitten en dan denken dat het op je afkomt

Safira75
11-10-2002, 00:31
Origineel gepost door Mohammed Justice Salaam Mensen.. Sommige mensen leven een relatief ontspannend leven..en het leven is hun goed geziend..mooi huis, auto, prachtig job, juiste partner, goede gezondheid..enz..enz..ze lijken alsof met geluk geboren te zijn.. En je hebt ook mensen die juist het tegengestelde hebben..en deze lijken voor het ongeluk geboren te zijn.. Natuurlijk lijkt het maar zo..maar soms wil je het écht geloven.. Bij mij is het de ene keer veel geluk hebben en de andere keer geen.. Dat zal wel bij de meeste zijn zeker..of toch niet.. Ben jij een pechvogel..of iemand die straalt van geluk..euhh, ik bedoel iemand die veel geluk ontmoet in zijn leven. Ik vind dat ik echt ongelofelijk veel geluk heb. Zelfs als er ongeluk is, dan kom ik er achteraf achter dat het beter zo was voor mij. Ik dank Allah met alles wat ik heb voor al het geluk dat ik in mijn leven gekend heb. Hoe zwaar ik het ook heb gehad, ik heb uiteindelijk alrtijd geluk gehad- en altijd van zelfs de zware tijden Hele GOEIE lessen geleerd. Je hebt geen idee hoe blij ik daarmee ben. Soms is het zwaar, vooral als je mensen verliest. (vriendschappen enzo). Maar later heb je wel door dat je aan die mensen HELEMAAL niks had. Echt waar, ik ben een geluksvogel :D:D

Junkie
11-10-2002, 07:35
Persoonlijk denk ik bij alle meevallers dat ik het zelf heb afgedwongen en bij alle fiascos dat het mijn eigen stomme rot schuld is.

Uitgeblust
11-10-2002, 18:15
As Salaam Aleikoem Wr Wb, Mohammed Justice Lot is bepalend voor mij, daar kan ik toch niets aan veranderen. Heb geleerd er mee om te gaan en het geluk goede mensen om me heen te hebben. Zie ik door het bos de bomen niet meer, verdiep ik me weer eens extra in de Koran, besteed veel tijd aan gebed wat altijd weer de problemen van mijn schouders afhaalt, AL HAMDOELILLAH. Nu ook weer het lijkt wel of ik de problemen aantrek, HELP EN GEEF RAAD lees 's avonds de Koran en problemen verdwijnen. Mijn leven is soms zwaar en toch word ik niet zwaarder belast dan ik kan dragen. Liefs en respect Uitgeblust Wa Aleikoem as Salaam

Nounousa
11-10-2002, 18:49
Geluk bestaat niet in mijn ogen, alles is MEKTAB

Safira75
11-10-2002, 19:05
Origineel gepost door Emshoom ???? Subhan Allah ! Allah is inderdaad GROOT ! volgens mij moet je mij gewoon met rust laten. Dat wilde je toch. jHou je er dan ook aan en gedraag je eens naar je vergevorderde leeftijd.

SweetRose
11-10-2002, 20:04
Origineel gepost door leila19 ahum....vijandigheid ofwat??? om terug te komen op mister mohammed... wat is geluk?? wat verstaan we onder geluk en hoe ga je met geluk om? ik ben al gelukkig als ik elke dag gezond wakker wordt,en dank allah. ongeluk zie ik dan weer aan als een test..effe doorbijten en dan kom ik er normaal gezien wel door,want iedereen krijgt ongeluk..alleen is het niet gelijkmatig verdeeld.. voor de rest ja...wens ik jullie een fijne avond toe en hoop snel weer te circuleren op deze site.. groetjes, ma3aa salama :goedzo: we miss ya you know.....:( xxx

camjo
11-10-2002, 21:08
Dank jullie wel mensen voor de reacties..jij ook leila.. Safira..je bent een een geluksvogel..mooi. Heb je ook in de liefde zoveel geluk..waarom vraag ik dat ? Je hebt alles wat een man kan of mag verlangen.. Wel..

Kimaatje
11-10-2002, 23:35

Ik heb geleerd altijd hamdoelilah te zeggen, maar heb tot nu toe niks te klagen :)

Pagina's : [1] 2