Bekijk originele versie : Marokkaanse jongens die geen stage of baan kunnen krijgen
Je hoort steeds vaker dat het voor voornamelijk voor Marokkaanse jongens moeilijker wordt om aan een stageplek of een baan te komen.
Het is overigens een veel besprokken onderwerp, alleen zie ik in de praktijk niet zo veel veranderen.
Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn, wat volgens jullie het probleem is en waar jullie denken dat de oplossing zit.
Heavenly_in_Luv
24-09-2008, 11:05
Ze moeten gewoon hun kwaliteiten beter ontwikkelen. En hun gedrag aanpassen. Dan komt het wel goed... Wat dat betreft is er werk zat...
M_Signore
25-09-2008, 00:58
Als je gewoon de kwaliteiten beheerst en gewoon de taal en cultuur kent (beetje verhollandst) en je werk goed doet. Dan komt het helemaal goed.
AMEDOEKER
25-09-2008, 08:32
De eerste selectie van sollicitatiebrieven. Daar lgit het probleem. Heb je een diploma solliciteer je op een goede functie. Krijg je weer een standaardbrief thuis. Besloten is niet door te gaan met de selectie. We bedanken u voor uw interesse.
Terwijl je klasgenoten pietje en jan allemaal binnen een keer een baan scoren.
Als je dit 5 keer meemaakt, dan heb je het wel gehad.
Kan je weer in de snackbar of schoonmaak werken want als ze daar de naam "Ahmed" zien in een brief worden ze juist blij.
Waarom die moeite voor een diploma als je toch niet word aangenomen.
De overheid moet de selecteurs van bedrijven screenen en straffen bij aanwijzingen dat er op naam wordt gediscrimineerd! Alleen zo los je het op.
Er zitten kennelijk een paar randdebielen bij afdelingen personeelszaken die moet je zo snel mogelijk aanpakken.
genoeg werk, gwn meer moeite doen!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.