Bekijk originele versie : Schapen
brownie74
24-09-2008, 03:31
Hallo beste Mnl-ers
Over een paar dagen is het insh allah L'eid en voor we het weten is het L!3eid kabir
Elk jaar begin ik te laat te zoeken met als gevolg dat ik teveel betaal of genoegen moet nemen met een klein schaapje.
wie komt dit bekend voor ?
een andere vraag die ik me stel is of er een prijsverschil bestaat tussen een schaap kopen in Belgie en Nederland ?
daarom zou ik jullie vragen om hier te posten hoeveel jullie betaald hebben voor een schaap ( groot of klein )
ik heb ook gehoord dat sommige Marokkanen tegenwoordig hun schaap niet meer zelf slachten maar gaan kopen in een slagerij.....
het zou ook handig zijn mocht iemand een schapenfokker kennen die goedkoop is en waar je zelf mag gaan slachten
PureOuafa
24-09-2008, 10:06
Met el3ied al fitr kopen we geen schaap, met el3ied al Adha wel.
Met el3ied al fitr kopen we enkel een groot stuk vlees
Dat is toch niet verplicht met el3ied al fitr een schaap te slachten?
Ik waarschuw de mensen op Marokko.nl
dit jaar zijn de schapen weer wat kleiner dan vorig jaar
hoe vroeger al3ied aladha is in het jaar hoe kleiner ze zijn !!
in Utrecht gaat het rond de 240 euro kosten
PureOuafa
24-09-2008, 10:31
Ik waarschuw de mensen op Marokko.nl
dit jaar zijn de schapen weer wat kleiner dan vorig jaar
hoe vroeger al3ied aladha is in het jaar hoe kleiner ze zijn !!
in Utrecht gaat het rond de 240 euro kosten En dit voor een KLEINE schaap??????? Elk jaar wordt het steeds duurder
Alhamdoelilah is er de studiefinanciering
En dit voor een KLEINE schaap??????? Elk jaar wordt het steeds duurder
Alhamdoelilah is er de studiefinanciering
ik zei kleiner niet klein !!
wat is klein ?? dat is relatief !!
het gaat om het offer niet om het beestje
maar goed we maken er elk jaar een wedstrijdje van wie de beste schaap binnen heeft !
mensen kunnen bij mij bestellen op te halen in utrecht kanaalstraat e.o :)
slowmotion
24-09-2008, 12:25
het zou ook handig zijn mocht iemand een schapenfokker kennen die goedkoop is en waar je zelf mag gaan slachten
Mijn vader kent een goede schapenfokker. Ligt eraan waar je vandaan komt natuurlijk. Het is in Schoten. Die man heeft niet zoveel schapen, maar de mensen zijn daar meestal erg tevreden...
slowmotion
24-09-2008, 12:27
Zoals Roebla zei, maakt toch niet veel uit of een schaap klein is of niet.
Het gaat om het offer inderdaad.
Het enige wat een schaap moet zijn en niet zijn; moet volwassen zijn, niet ziek, niet mank, gewoon heel erg gezond.
brownie74
24-09-2008, 19:18
Mijn vader kent een goede schapenfokker. Ligt eraan waar je vandaan komt natuurlijk. Het is in Schoten. Die man heeft niet zoveel schapen, maar de mensen zijn daar meestal erg tevreden...
Ik woon op een kwartierje rijden van schoten dus dat is goed te doen.
weet je hoeveel hij vraagt ?
brownie74
24-09-2008, 19:20
Met el3ied al fitr kopen we geen schaap, met el3ied al Adha wel.
Met el3ied al fitr kopen we enkel een groot stuk vlees
Dat is toch niet verplicht met el3ied al fitr een schaap te slachten?
Ik had het ook over l3eid el adha....
PureOuafa
24-09-2008, 19:21
ik zei kleiner niet klein !!
wat is klein ?? dat is relatief !!
het gaat om het offer niet om het beestje
maar goed we maken er elk jaar een wedstrijdje van wie de beste schaap binnen heeft !
mensen kunnen bij mij bestellen op te halen in utrecht kanaalstraat e.o :)
Sorry hoor, het was ook niet bedoeld voor een kleine schaap zoals jij dat hebt opgevat. Maar vond het wel duur voor een kleinere schaap!
Dat is dan wel heeeel erg laag als je dat idee hebt. Sorry maar dit heb ik echt nog nooit gehoord dat mensen wedstrijd doen om wie de grootste schaap heeft:maf:
Sorry hoor, het was ook niet bedoeld voor een kleine schaap zoals jij dat hebt opgevat. Maar vond het wel duur voor een kleinere schaap!
Dat is dan wel heeeel erg laag als je dat idee hebt. Sorry maar dit heb ik echt nog nooit gehoord dat mensen wedstrijd doen om wie de grootste schaap heeft:maf:
ik denk dat de schapen rond de 22 a 23 kilo zijn !
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.