Bekijk originele versie : Help me out!!
xBruidjex
06-02-2004, 21:23
Salaam,
Ik zit met het volgende;
Ik ga Inshallah over een paar maandjes trouwen, ik ben officieel al getrouwd dus heb dus een zewzija (trouwakte).
Ik en mijn man hebben het laatst over gehad of het niet beter is om voor het de trouwfeest met elkaar naar bed te gaan, niet voor de lol of plezier....maar omdat ik gewoon van mijn bruiloft wil gaan genieten en van mijn huwelijksreis daarna, want wij zijn van plan om ongeveer 2 a 3 dagen na de bruiloft op reis te gaan. Maar ben bang dat ik dan lichaamelijk niet lekker in mijn vel zal zitten, of gewoon pijn aan zal overhouden.
Dus ik wil het gewoon kort gezegd achter de rug hebben....het is eigenlijk van mijn kant gekomen, en we denken nu er beetje over na.
Ik weet dat ik in principe niks verkeerds is in de Islam, als me niet vergis....hij is tenslotte MIJN man :)
Maar volgens de cultuur is het een ander verhaal, dus eerst een feestje...
Kan ik hier advies er over krijgen, of meiden die dit zelf meegemaakt hebben??
Soukran, wa salaam
Een zenuwachtig bruidje....
messa028
06-02-2004, 23:22
Hoi aanstaande bruid ,ik zal je een goede raad geven doe het niet voor de bruiloft er is niets mooiers dan te genieten van die mooie en onvergetelijke huwelijksnacht,alleen al het feit dat je in je bruidsjurk er schitterend uit zult zien,zul je op dat moment ook ser(natuurlijke schoonheid)uitstralen.En echt geloof me als je partner echt van je houd zal hij je echt geen pijn doen,en hij zal ook zeker niets forceren want je bent inmmers met hem getrouwd wat die avond niet lukt komt wel op een van je huwelijksreis dagen.Echt geloof me het is echt de moeite waard als je het tot die avond laat ik spreek uit ervaring
Groetjes en veel succes verder
xBruidjex
06-02-2004, 23:36
Soukran meid voor je advies, maar ik twijfel nog...
messa028
06-02-2004, 23:42
je hebt al zolang gewacht die paar maandjes kunnen er ook nog wel bij vertrouw op Allah(swt)dan komt alles insa allah goed
xBruidjex
07-02-2004, 00:11
Origineel gepost door messa028
je hebt al zolang gewacht die paar maandjes kunnen er ook nog wel bij vertrouw op Allah(swt)dan komt alles insa allah goed
Jij begrijpt mij denk ik verkeerd....lees mijn verhaal goed!
mismarok
07-02-2004, 09:26
Meid, het is hallal om met je man te slapen zodra je getekend hebt. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Als jij en je man het eens zijn hierover dan zou ik zeggen ga ervoor want inderdaad tot de dag van je trouwfeest wachten is zwaar als je die dag achter de rug hebt ben je allang blij dat je mag uitrusten. Succes en doe wat jij denk dat goed voor je is.
Gr missmarok
Mijn advies:
WACHT TOT JE HUWELIJKSNACHT .....
En mocht je denken dat jullie niet kunnen genieten van de dagen erna, dan wacht je toch tot na je huwelijksreis .....
Groetjes,
:zwaai:
henna_anissa
07-02-2004, 13:36
Hihi, nou, leuke reacties van iedereen. Ik kan je zorgen wel voorstellen. En zoals je zegt... jij en je man zijn het erover eens. Dan is het geen probleem. Zorg alleen wel dat je goed beschermd bent (niet alleen tegen zwangerschap, maar ook tegen de mensen), je WILT ECHT het gezeur van de gemeenschap niet hebben als ze erachter komen dat jullie voor "het huwelijk" (want voor veel mensen is de bruiloft 'het huwelijk' terwijl je voor de Islam al getrouwd bent) al met elkaar naar bed zijn geweest.
Zoals iemand reageerde... een eerste keer kan misschien wel fantastisch zijn en je kunt ervan genieten... maar ja, dat HOEFT ZEKER NIET ZO TE ZIJN.... en wie zegt dat je van de 2e keer niet kunt genieten? (in de wittebroodsweken dus).
xBruidjex
07-02-2004, 13:44
Origineel gepost door aliyaah
Mijn advies:
WACHT TOT JE HUWELIJKSNACHT .....
En mocht je denken dat jullie niet kunnen genieten van de dagen erna, dan wacht je toch tot na je huwelijksreis .....
Groetjes,
:zwaai:
Nou wat jij nu hier vermeld is niet echt logisch, wij gaan na de bruiloft gelijk op reis voor 2 weken, en dan gaan we zeker zo lang het huwelijksnacht uitstellen?
xBruidjex
07-02-2004, 13:46
Origineel gepost door mismarok
Meid, het is hallal om met je man te slapen zodra je getekend hebt. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Als jij en je man het eens zijn hierover dan zou ik zeggen ga ervoor want inderdaad tot de dag van je trouwfeest wachten is zwaar als je die dag achter de rug hebt ben je allang blij dat je mag uitrusten. Succes en doe wat jij denk dat goed voor je is.
Gr missmarok
Jij begrijpt me, ik wil gewoon niet in angst zitten tijdens het feest etc...
En na het feest heb ik er helemaal geen zin in, want dan ben je helemaal kapot!
xBruidjex
07-02-2004, 13:50
Origineel gepost door henna_anissa
Hihi, nou, leuke reacties van iedereen. Ik kan je zorgen wel voorstellen. En zoals je zegt... jij en je man zijn het erover eens. Dan is het geen probleem. Zorg alleen wel dat je goed beschermd bent (niet alleen tegen zwangerschap, maar ook tegen de mensen), je WILT ECHT het gezeur van de gemeenschap niet hebben als ze erachter komen dat jullie voor "het huwelijk" (want voor veel mensen is de bruiloft 'het huwelijk' terwijl je voor de Islam al getrouwd bent) al met elkaar naar bed zijn geweest.
Zoals iemand reageerde... een eerste keer kan misschien wel fantastisch zijn en je kunt ervan genieten... maar ja, dat HOEFT ZEKER NIET ZO TE ZIJN.... en wie zegt dat je van de 2e keer niet kunt genieten? (in de wittebroodsweken dus).
Ja inderdaad meid, wat andere mensen er over denken interesseert me niet...het is iets tussen mij en m'n man en Allah Swt.
Verder ga ik het zeker tegen niemand vertellen, want dat gaat niemand wat aan!
Wat betreft bescherming ik ben al begonnen met de pil, niet speciaal daarvoor maar omdat ik een pijnlijk menstruatie had.
Wa salaam
oem_ismael
07-02-2004, 14:29
je bent halal voor elkaar dus doe wat jij en je man fijn vinden...(en niet wat andere mensen denken wat goed voor je is)
xBruidjex
07-02-2004, 14:44
Origineel gepost door oem_ismael
je bent halal voor elkaar dus doe wat jij en je man fijn vinden...(en niet wat andere mensen denken wat goed voor je is)
Je hebt gelijk oegtie, je doet niks tegen de wil van Allah swt...dus waarom aantrekken van meningen van andere?
wa salaam
Ola senora,
Weet je ik was een dag na t trouwen op reis gegaan en heb netgens last van gehad. Het doet inderdaad pijn maar als t eenmaal klaar is merk je er niet meer van.
Ik zou zeggen trouwt in t wit ( letterlijk dus )
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.