Bekijk originele versie : // Beleggen..
Brunette__
22-09-2008, 22:13
[ Is dit islamitisch gezien toegestaan..?? Ik weet niet precies hoe dat in ze werk gaat beleggen.. Is dat op basis v rente..?? ]
:vrede:
motorola
22-09-2008, 22:36
is vaag. de een zegt wel de andere weer niet. Beleggen is in principe niet haram, maar je moet wel je verdiepen in welke bedrijven je gaat beleggen.
Enne een tip: Ga nooit beleggen, je bent altijd een verliezer, tenzij je paar 100 miljoenen op de bank hebt, dan is het nog de moeite....
Brunette__
22-09-2008, 22:47
ahhahah als ik miljoenen had zou ik niet gaan beleggen..
enja zekerheid heb je nooit als je in iets wilt beleggen
spoorniett
22-09-2008, 22:48
belegen is niet haram, omdat je mede eigenaar bent.
wat motorola zegt is trouwens echt onzin!
ik beleg zelf ook een kleine 700 euro, en heb winst behaald.
je moet alleen weten hoe je belegt, ik heb opties. :P
motorola
22-09-2008, 22:52
belegen is niet haram, omdat je mede eigenaar bent.
wat motorola zegt is trouwens echt onzin!
ik beleg zelf ook een kleine 700 euro, en heb winst behaald.
je moet alleen weten hoe je belegt, ik heb opties. :P
ik weet precies hoe het allemaal werkt. opties zijn gevaarlijk. Je kan heel veel verliezen. Trouwens vanaf gisteren 12 uur mag je niet meer aan short selling doen (ongedekt beleggen in opties) Dus nu valt er niet veel winsten te behalen...
Brunette__
22-09-2008, 23:00
hoe weet je dan in wat je moet beleggen??
motorola
22-09-2008, 23:10
hoe weet je dan in wat je moet beleggen??
iedere dag financiele dagblad lezen, economische nieuws in de gaten houden. Een vriend van mij gingen van werk op cursus. We zaten 3 dagen in hotel zonder nieuws niets. hij heeft 7.000 euro verloren omdat hij niet heeft opgelet.....
Het is net gokken, ook hier moet je niet verslaafd aanraken (aangezien marokkanen zeer verslavingsgevoelig zijn) Dus oppassen...
Brunette__
23-09-2008, 00:08
iedere dag financiele dagblad lezen, economische nieuws in de gaten houden. Een vriend van mij gingen van werk op cursus. We zaten 3 dagen in hotel zonder nieuws niets. hij heeft 7.000 euro verloren omdat hij niet heeft opgelet.....
Het is net gokken, ook hier moet je niet verslaafd aanraken (aangezien marokkanen zeer verslavingsgevoelig zijn) Dus oppassen...
Oke, ja dat is dus nix voor mij..
Ik kan ht wel een tijdje bij houden maar ik hou dat niet lang vol
Boolzeye
23-09-2008, 01:18
[ Is dit islamitisch gezien toegestaan..?? Ik weet niet precies hoe dat in ze werk gaat beleggen.. Is dat op basis v rente..?? ]
:vrede:
Beleggen is niet haram. Je koopt aandelen of andere derivaten tegen een bepaalde prijs en als die prijs gestegen is verkoop je en maak je winst. Het is hetzelfde als fietsen kopen en verkopen.
Wat haram is, is bijv. beleggen in bedrijven die met kansspelen te maken hebben, bedrijven die alcohol produceren en bedrijven in de seks-industrie.
Brunette__
23-09-2008, 01:20
Oke dat begrijp ik nog wel..
Weet je wel iets waarin je kan beleggen en zoiezo je geld veel waard is.?
Boolzeye
23-09-2008, 01:24
ik weet precies hoe het allemaal werkt. opties zijn gevaarlijk. Je kan heel veel verliezen. Trouwens vanaf gisteren 12 uur mag je niet meer aan short selling doen (ongedekt beleggen in opties) Dus nu valt er niet veel winsten te behalen...
Waarom valt er geen winst te behalen? Omdat naked short verboden is gesteld? Natuurlijk niet. Er zijn zat beleggingsmogelijkheden.
Wij hebben de problemen op de financiële markt afgewacht, toen deze er waren en de prijzen kelderden hebben we vnl. financials ingekocht en hebben een deel verkocht na enkele publicaties van de overheid en de Fed in Amerika waardoor de prijs een procent of 4-5 steeg.
Nu is het koopjestijd. Aandelen Fortis kun je momenteel voor een prikje kopen. Vroeg of laat zúllen ze stijgen.
Boolzeye
23-09-2008, 01:29
Oke dat begrijp ik nog wel..
Weet je wel iets waarin je kan beleggen en zoiezo je geld veel waard is.?
Je moet je eerst goed verdiepen in het beleggen en dan klein beginnen met 500 euro. Je kunt op allerlei beleggingsgebieden geld verdienen:
-vreemde valuta
-commodoties
-aandelen
-opties/futures
-obligaties
Open een rekening bij Alex of Binck Bank en ga aan de slag.
Wil je alleen geldvermeerdering zonder gedoe dan adviseer ik om in Marokko grond te kopen. Dat blijft maar stijgen in waarde.
motorola
23-09-2008, 09:17
Waarom valt er geen winst te behalen? Omdat naked short verboden is gesteld? Natuurlijk niet. Er zijn zat beleggingsmogelijkheden.
Wij hebben de problemen op de financiële markt afgewacht, toen deze er waren en de prijzen kelderden hebben we vnl. financials ingekocht en hebben een deel verkocht na enkele publicaties van de overheid en de Fed in Amerika waardoor de prijs een procent of 4-5 steeg.
Nu is het koopjestijd. Aandelen Fortis kun je momenteel voor een prikje kopen. Vroeg of laat zúllen ze stijgen.
Daar heb je gelijk in. Maar wat ik probeer uit te leggen is dat men denkt dat je veel geld mee kan verdienen op korte termijn. Als je nu voor 100 euro aandelen koopt en over 1 jaar de aandelen zijn verdubbeld, heb je 100 euro verdiend. Nou lekker veel zeg. Daarom zeg ik als je miljoenen hebt, dan is het interessant. geld maakt geld....
Brunette__
23-09-2008, 13:53
jeetje wat een gedoe allemaal ik neem wel een 2e baan erbij :p
motorola
23-09-2008, 14:06
jeetje wat een gedoe allemaal ik neem wel een 2e baan erbij :p
haha. Wat ook helpt is je verder ontwikkelen en bij een grote internationale bedrijf te gaan werken of in de randstad komen werken (met name rotterdam en adam) Daar liggen de lonen stukken hoger...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.