Bekijk originele versie : 'Stop financiële steun imams'
Nou, en dan vinden Marokkanen het raar dat ze aangekeken worden op extremisme? Dat Nederland die geheimzinnige en obscure moskeeen wantrouwt? Ziet als een paard van Troje, een 5-e colonne?
Scottie.
'Stop financiële steun imams'
Kamer eist aanpak van buitenlandse invloed op geestelijken
DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft er genoeg van dat fundamentalistische islamitische geestelijken met financiële steun uit het buitenland hun denkbeelden kunnen uitdragen. Ze vindt het kabinet in de bestrijding niet actief genoeg.
In een debat over financiële steun van de Saoedische ambassade aan imams in Nederland hebben de fracties van links tot rechts de regering opgeroepen om daar zo snel mogelijk een eind aan te maken. De kamerleden vinden dat die beïnvloeding van buitenaf de integratie van etnische minderheden belemmert en extremisme en islamistisch terrorisme in de hand kan werken.
De Kamer vindt dat het kabinet daar te weinig tegen doet. Wilders (VVD): ,,De regering mist het gevoel van urgentie.'' Eerdmans (LPF): ,,Het geduld van de Kamer begint op te raken.'' En Eurlings (CDA) sprak van een 'zeldzame eensgezindheid' in het parlement, dat een 'niet mis te verstaan signaal' gaf.
Minister Bot (CDA) kreeg de opdracht dat signaal zo snel mogelijk over te brengen aan de Saoedische ambassadeur. Zijn collega Remkes (VVD) van binnenlandse zaken moet de Kamer snel de resultaten geven van een onderzoek van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst naar eventuele staatsondermijnende activiteiten vanuit moskeeën.
Bot beloofde de Saoedische gezant in te lichten over 'de gemoedstoestand van de Kamer'. Hem was al duidelijk geworden dat de Saoediërs zich bewust zijn van de gevoeligheid van de zaak. Bot had ook de verzekering gekregen dat Saoedie-Arabië alleen gematigde imams steunt. Hij hield de Kamer voor dat het financieel ondersteunen van imams op zich niet in strijd is met internationaal recht.
Remkes waarschuwde om wahabisme (in Saoedi-Arabië de heersende stroming), islamisme en terrorisme niet op één hoop te gooien. Volgens hem hebben de ultra-conservatieve stromingen binnen de islam maar weinig aanhang in Nederland. Remkes zei niet terug te schrikken voor juridische maatregelen als dat nodig is. Maar overleg met de gemeenten en de moskeebesturen staat voorop. ,,De tijd van overleg is voorbij'', reageerde Wilders. En het stond de Kamer ook niet aan dat Remkes zich niet wilde vast leggen op een termijn waarbinnen de AIVD met de resultaten van
extremiste_4eva
06-02-2004, 14:55
I'm PROUD TO BE AN EXTREMISTE!!!
extremiste_4eva
06-02-2004, 14:56
egt zielig man je bent 50 jaar niet eens islamitisch of marokkaans wat the **** zoek je dan op deze site:confused:?? is gewoon een normale vraag he
AlHoceima_Leila
06-02-2004, 14:58
ga toch naar buiten en frisse lucht happen want je bent echt...........
Nou, jullie moeten het niet over mij hebben als in mijn posting de islam in Nederland in de beklaagdebank wordt gezet.
Ik geef alleen antwoord op vriendelijk gestelde vragen gesteld in fatsoenlijk Nederlands. Ik ben hier uit bezorgdheid. Als ik en vele medelanders ons er niet mee bemoeien komen de Marokkanen nooit op gang in Nederland.
't Is toch zo?
Scottie, vers brood.
AlHoceima_Leila
06-02-2004, 15:04
Origineel gepost door Scottie
Ik geef alleen antwoord op vriendelijk gestelde vragen gesteld in fatsoenlijk Nederlands. Ik ben hier uit bezorgdheid. Als ik en vele medelanders ons er niet mee bemoeien komen de Marokkanen nooit op gang in Nederland.
't Is toch zo?
Scottie, vers brood.
Oke dit slaat echt nergens op man.
Waar help JIJ ons nou mee dan ??????????
Khanoussi
06-02-2004, 15:12
Ik zie 't liefts helemaal geen geloofsgebouwen , maar dat ff terzijde.
Van mij mogen hierzo Imams komen , maar laat ze gewoon in het Nederlands preken en geen haat verkondigen tegen het westen , want dan mogen ze met het eerste vliegtuig gelijk weer terug waar ze vandaan gekomen zijn.
extremiste_4eva
06-02-2004, 15:13
maak je aub zorgen om jezelf je bent 50 en hebt niet eens een normaal leve
nou, Multikul, ik zou maar een onderduikadres zoeken. Jij wordt virtueel gestenigd.
Weg met die extremisten, weg met die beinvloeding. Hebben we hier dan geen goede voorgangers?
Het wordt tijd voor preken in het Nederlands.
Scottie.
sneakynawal
06-02-2004, 15:55
Heden ik, morgen gij ;)
AAAbracadaver
06-02-2004, 15:59
Origineel gepost door sneakynawal
Heden ik, morgen gij ;)
Nee, ik heb morgen weekend maar maandag ben je de eerste... :D
sneakynawal
06-02-2004, 16:00
Origineel gepost door Abracadaver
Nee, ik heb morgen weekend maar maandag ben je de eerste... :D
Hahaha, stinkerd :D Waar denk jij allemaal aan?
Origineel gepost door Scottie
Nou, jullie moeten het niet over mij hebben als in mijn posting de islam in Nederland in de beklaagdebank wordt gezet.
't Is toch zo?
Scottie, vers brood.
Kan jij mij één iets noemen, waarmee jij mij zou kunnen helpen om op gang te komen? Ik zou naar alle waarschijnlijkheid denken, dat ik eerder jou nog met vele zaken -zowel dagelijkse zaken als informele zaken- zou kunnen helpen.
AAAbracadaver
06-02-2004, 16:13
Origineel gepost door sneakynawal
Hahaha, stinkerd :D Waar denk jij allemaal aan?
Ik dacht dat we het hadden over stenigen en preken, vandaar dat ik even uitstel aanvroeg. Beide zijn niet mijn ding.
En ik mag dan wel een ongelovige zijn maar wel een hele nette. Toevallig !
AAAbracadaver
06-02-2004, 16:17
Origineel gepost door Sera
Kan jij mij één iets noemen, waarmee jij mij zou kunnen helpen om op gang te komen? Ik zou naar alle waarschijnlijkheid denken, dat ik eerder jou nog met vele zaken -zowel dagelijkse zaken als informele zaken- zou kunnen helpen.
Nou ik heb vandaag bijvoorbeeld heel veel bijgeleerd over de renaissance.... :D
Ok niet helemaal waar, het meeste wist ik al. Maar toch.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.