Bekijk originele versie : vraagje over bevalling..inleiden??
qamar_always
06-02-2004, 12:36
assalamo alaikom
ik heb een vraagje aan jullie..vandaag ben ik 42 weken zwanger..en vanaf vandaag dus te laat.
nu is het zo dat ze me willen inleiden..maandagochtend..alleen heb ik daar veel negatieve dingen over gehoord.dat het veeeeeeeeel pijnlijker is..moeilijker..
heeft iemand hier dit ook meegemaakt.
wa alaikom assalaam
qamar always
Qamar,
maak je alsjeblieft niet druk, het valt echt reuze mee. En dat zeg ik niet omdat ik het al achter de rug heb.
Je weeen worden langzaam opgebouwd dus je lichaam heeft als het ware de tijd om er aan te wennen. Bij een spontane bevalling kan je ineens een weeenstorm krijgen en dat lijkt mij moeilijker opvangen.
Voordeel is ook dat je onder permanente controle staat en dat was voor mij een hele geruststelling. Lijkt me vreselijk om thuis de weeen op te vangen en te wachten tot je kweetniet hoeveel ontsluiting je hebt voor je naar het ziekenhuis mag.
Geneer je vooral niet om de verpleegkundige te roepen ook al zijn ze een minuutje daarvoor nog bij je geweest.
Neem cd's mee waardoor je kan ontspannen of vraag of ze de radio voor je aan willen doen. Per slot van rekening lig je daar een lange tijd en doordat ze je van onderen aan een draadje bevestigen (zodat het hartje te volgen is) ben je dus gekluisterd aan je bed. Als ze je komen toucheren wees niet bang, het doet minder pijn dan dat ze altijd zeggen.
Vraag aan je man of familie of ze wat te eten voor je willen brengen voor als je bevallen bent, want je zal zien dat je dan een gigantische honger krijgt en dan is een hareira of iets anders wel welkom. De meeste ziekenhuiskeukens zijn dan al gesloten en het enige wat ze je dan komen brengen zijn van die droge boterhammen met kaas en slappe thee. Zorg ook dat je dikke sokken aanhebt want je voeten koelen best wel af.
Het belangrijkste is dat je je goed ontspant (stress verlaagt je pijngrens!) , goed concentreert en goed doorpuft. Als je het puffen kwijtraakt> bel de verpleegkundige en vraag of ze mee willen helpen met het ritme.
Alles komt inshallah goed meisje, ik wens je veel succes en alvast veel geluk met je baby.
HoneyBee
06-02-2004, 18:29
Origineel gepost door qamar_always
assalamo alaikom
ik heb een vraagje aan jullie..vandaag ben ik 42 weken zwanger..en vanaf vandaag dus te laat.
nu is het zo dat ze me willen inleiden..maandagochtend..alleen heb ik daar veel negatieve dingen over gehoord.dat het veeeeeeeeel pijnlijker is..moeilijker..
wa alaikom assalaam
qamar always
Hoi Meid,
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het helemaal niet pijnlijk is. Ik ben tijdens mijn vorige bevalling bij mijn dochtertje ook ingeleid, en eerlijk gezegd vond ik dat heel erg prettig. Zoals Selly al zei worden de weeen langzaam opgebouwd. Je krijgt een infuus die steeds hoger wordt opgevoerd, dus de weeen beginnen eerst heel langzaam, en dan gaat het steeds sneller.
Ik ben nu zelf 39 weken zwanger en vindt het best wel raar om nu op de weeen te gaan zitten wachten. Ik vind het zo spannend hoe het dit keer gaat. Het is wel heel erg spannend, want het kan eigenlijk ieder moment gebeuren. Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren, want ik hou het niet meer uit, mijn buik staat letter en figuurlijk op knappen. Ik heb dit keer zo een grote buik, het lijkt net alsof mijn huid scheurt af en toe. Heb jij dat ook?
Groetjes Rotterdamse
Groetjes Rotterdamse
qamar_always
08-02-2004, 09:05
assalamo alaikom
dank jullie wel voor jullie reactie..hoor ik elhamdolillah dat het niet alleen nog moeilijker is..maar dat het wel meevalt.ik heb me voorgenomen om me er niet druk over te maken..de pijn die ik zal voelen zal ik ongeacht alles toch voelen..de baby zal er ooit uit moeten..gewoon denken dat pijn zondes laat verdwijnen..dat heb ik wel nodig.. ;)
al praat ik nu wel makkelijk :(
insha allah is het morgen zover..en we zien wel..het kan ook lang gaan duren heb ik begrepen...2 dagen..maar het kan ook erg snel gaan..
vanavond ga ik gewoon vroeg naar bed..en zal me vooral proberen te ontspannen..ik zal het jullie wel laten weten..moge allah jullie belonen..
en rotterdamse dat wat je zegt over zo een grote buik..ik heb dat gevoel ook wel..maar voornamelijk snachts als ik in bed lig..mijn zwangerschap is geloof ik na de eerste drie maanden vergeleken met andere zwangerschppen om me heen erg makkelijk..met 42 weken zwanger heb ik echt veel energie..ga naar bruiloften..ben veel buiten...heb behalve de irritante pijntjes een heerlijke tijd..elhamdolillah..
moge allah het ook makkelijk voor jouw maken..
liefs
en wa alaikom assalaam
qamar
Glimlachje
08-02-2004, 16:36
Origineel gepost door qamar_always
assalamo alaikom
wa alaikom assalaam
qamar always
Moge Allah jou helpen insha Allah...
Weet je al wat het wordt? :Iluvu:
Qamar Always,
Ik wens je een hele makkelijke bevalling toe. Moge Allah het vergemakkelijken en je een gezonde baby schenken.
En hetzelfde geldt ook voor jou Rotterdamse.
Ma3a Salama.
Ik wens diegene die op het punt staan te bevallen, veel sterkte en Sbar toe.. Moge jullie een mooie tijd hebben met jullie kleintje!
Liefs Safia
Ik heb zelf nog 11 weken te gaan Inscha Allah!
alhoceimagek
12-02-2004, 18:56
Inschallah Amin Een Mooie Kindjuh maarre K bven Niej grtrouwd Sollie :(! Anderz had ik je raad gegeven ((voor het geval alz ik dah ook had gekeregn))!
zinne_dinne_nr1
12-02-2004, 21:10
Veel sterkte.
Als ik denk aan mijn laatste bevalling (spontaan een dag voordat ik ingeleid zou worden) wil ik nooit meer zwanger worden. Bij mijn eerste kind was ik ook ingeleid. Het probleem bij mij was dat ik heel gauw en heel lang persweeen had en niet voldoende ontsluiting. Dus moest ze dat spul in het apparaat waar de weeen mee opgewekt werden weer minderen. En ze moesten steeds de harstlag van het kind in de gaten houden met een plakkertje op het hoofd. Dat viel er steeds af als ik naar de wc moest dus op een gegeven moment durfde ik niet meer te gaan. Ik heb van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts aan dat apparaat gezeten voordat ik mocht persen. Toen had ik geen kracht meer en duurde het tot 2.15 uur voor mijn zoon geboren werd. Dit is niet om je bang te maken want ik heb op dezelfde dag ook nog heel veel gelachen (zonder lachgas).
Een goede raad: zeg duidelijk wat je wil en blijf erbij. Als je te moe bent laat je man ( of degene die je bijstaat) het woord voor je doen. NOOIT zeggen ja doe maar omdat je te moe bent.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.