Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe zou jij het aanpakken?

Pagina's : [1] 2

Lampjuh
06-02-2004, 11:01

Een familielid dreigt in de verkeerde weg te gaan, je ziet dingen gebeuren die eigenlijk niet mogen gebeuren. Je hebt soms ook last van. Hoe maak je die persoon duidelijk dat ie fout zit, die persoon is agressief :( .

Safia21
06-02-2004, 11:37
Praten praten en nog eens praten, probeer deze persoon op een rustige manier te benaderen, zonder beschuldigingen te maken probeer deze persoon te begrijpen! Veel succes ermee! Liefs Safia

Lampjuh
06-02-2004, 11:39
Ik begrijp die persoon ook wel en dat is wat het juist moeilijk maakt. Die persoon heeft trots vandaar ook dat ie agressief wordt, emoties zijn niets voor die persoon. Het lijkt alsof die persoon geen gevoel heeft, maar het is niet zo.

romaisa2
06-02-2004, 19:28
salaam oalikom je praat met de persoon als hij/zij niet luistert dan probeer te zeggen dat hij/zij op het slechte pad is en dat het gevol erg naar zal zijn salaam

Lampjuh
06-02-2004, 22:47

Origineel gepost door halim27 ze hem dat hij vijf keer per dag moet bidden .dan komt het wel goed .of parnassia op bellen ,alles hij of zij nog niet wel luisteren ,dan hoef je je niet schuldig te voelen ,want je hebt je best gedaan .en meer kan je niet doen Het is nog een puber en je weet wel het zit nogal moeilijk met de omgeving en zo, vrienden etc... . DUs ook al zeg je wat van, het verandert niets, er is een grote invloed vanuit de buiten wereld.

Lampjuh
06-02-2004, 22:49
Origineel gepost door romaisa2 salaam oalikom je praat met de persoon als hij/zij niet luistert dan probeer te zeggen dat hij/zij op het slechte pad is en dat het gevol erg naar zal zijn salaam Praten helpt echt niet... lees boven.. :( Misschien toch iets van maatschapelijk werk of zo. :rolleyes:

Lampjuh
07-02-2004, 14:05
Dank je wel Lamode, Weet je wat het gekste is, ik begrijp die persoon heel goed. Het is iemand die niet minderwaardig wilt overkomen en het liefst wilt ie de beste zijn in alles, af en toe verrast ie mij met uitspraken over dingen die hij goed had geanalyseerd. Hij ;) vindt zichzelf hel erg speciaal en wilt ook graag speciaal behandeld worden. Hij denkt dingen goed te weten en het is ook zo, want hij is iemand die zelf op onderzoek gaat naar dingen en het allemaal analyseert en voor zijn agressiviteit en verkeerde weg heb ik twee verklaringen gevonden: ZOals ik eerder zei het is een puber en wilt absoluut niet minderwaardig overkomen, hij kan dus moeilijk een andere weg gaan nemen, dan voelt zich vreemd binnen zijn vriendenkring... Hij is agressief, omdat hij niet zwak wilt overkomen, hij wilt op zo'n manier aandacht trekken ( want hij wilt toch speciaal overkomen?)

ranja19
07-02-2004, 16:35
Origineel gepost door Lampjuh Ik begrijp die persoon ook wel en dat is wat het juist moeilijk maakt. Die persoon heeft trots vandaar ook dat ie agressief wordt, emoties zijn niets voor die persoon. Het lijkt alsof die persoon geen gevoel heeft, maar het is niet zo. trots=agressie :rolleyes: nee hoor schat dat is echt niet waar er bestaat absoluut geen relatie tussen trots en agressie, ikdenk meer dit: agressie=dom, pas bien educe :kwaad:

Lampjuh
07-02-2004, 16:54
Origineel gepost door ranja19 trots=agressie :rolleyes: nee hoor schat dat is echt niet waar er bestaat absoluut geen relatie tussen trots en agressie, ikdenk meer dit: agressie=dom, pas bien educe :kwaad: Als je oppervlakkig gaat nadenken over dingen dan kom je inderdaad tot deze vlugge en onnuttige conclussies :watte?: Dus als we ons gedrag niet kunnen verklaren noemen we dat dom? :rolleyes: Ik zal je met de simpele woorden proberen uit te leggen hoe trots iets te maken kan hebben met agressie. Die persoon waar ik het over had, wilt zoals ik al eerder zei de beste zijn in alles en perfect overkomen, hij is echt een perfectionist. EN indien hij merkt dat het hem niet gelukt is en een andere wel, kan dat meestal leiden tot jaloezie, natuurlijk durft hij dat niet toe te geven dat ie jaloers is want dan komt ie ook niet goed over. Maar er kan wel agressie ontstaan, als het verkeerd aangepakt wordt.

ranja19
07-02-2004, 16:56
Origineel gepost door Lampjuh Als je oppervlakkig gaat nadenken over dingen dan kom je inderdaad tot deze vlugge en onnuttige conclussies :watte?: Dus als we ons gedrag niet kunnen verklaren noemen we dat dom? :rolleyes: Ik zal je met de simpele woorden proberen uit te leggen hoe trots iets te maken kan hebben met agressie. Die persoon waar ik het over had, wilt zoals ik al eerder zei de beste zijn in alles en perfect overkomen, hij is echt een perfectionist. EN indien hij merkt dat het hem niet gelukt is en een andere wel, kan dat meestal leiden tot jaloezie, natuurlijk durft hij dat niet toe te geven dat ie jaloers is want dan komt ie ook niet goed over. Maar er kan wel agressie ontstaan, als het verkeerd aangepakt wordt. ik vind en denk nog steeds dat agressie=dom ;)

Lampjuh
07-02-2004, 17:02
Oke en zou je mij nu willen uitleggen waarom het dom is of hou je het liever kort en oppervlakkig?

ranja19
07-02-2004, 17:26
Origineel gepost door Lampjuh Oke en zou je mij nu willen uitleggen waarom het dom is of hou je het liever kort en oppervlakkig? ik vindt zinloos geweld dom...waarom? omdat je er niks mee kunt bereiken, behalve dan andere mensen pijn doen. en daar ben ik zeer op tegen, en mijn vraag is.......wat is hier oppervlakkig aan??

Lampjuh
07-02-2004, 17:29
Origineel gepost door ranja19 ik vindt zinloos geweld dom...waarom? omdat je er niks mee kunt bereiken, behalve dan andere mensen pijn doen. en daar ben ik zeer op tegen, en mijn vraag is.......wat is hier oppervlakkig aan?? Ik had het meer over agressie in de betekenis van snelle boosheid en grote mond en nogmaals het is niet zinloos ik heb in al mijn reacties al gezegd dat ie het doet om een bepaalde reden. Het gaat automatisch!

ranja19
08-02-2004, 15:01
Origineel gepost door Lampjuh Ik had het meer over agressie in de betekenis van snelle boosheid en grote mond en nogmaals het is niet zinloos ik heb in al mijn reacties al gezegd dat ie het doet om een bepaalde reden. Het gaat automatisch! ok ok hij is slim, vrienden? :D

Lampjuh
14-02-2004, 23:15

Oke vrienden :o

Pagina's : [1] 2