Bekijk originele versie : dilemma werken of thuisblijven?
yasmina.
05-02-2004, 16:30
Heb net gehoord dat mijn contract van 6 mnden niet omgezet gaat worden naar een vast dienstverband. Dit ivm weinig opdrachten etc etc....
Kan wel geregeld worden dat met terugwerkende kracht contract voor 1 jaar gegeven wordt voor 20 uur per week. Werk nu 28 uur per week. Dus 1 dag minder werken, minder inkomen.
In juni heeft hij meer zekerheid... helemaal stoppen of vast dienstverband aanbieden....
moet maandag antwoorden......
Hiervoor had ik een ww uitkering op basis van 28 uur per week....
beter doorgaan met werken voor 20 uur....?
Of stoppen en terugvallen op ww?
Pffff was net blij da'k werk had gevonden...
maar goed, aan de andere kant de reistijd begon me echt te ergeren....
ww, krijg je het cwi achter je aan... met allerlei sollicitatietrainingen en weet ik veel wat....
maar goed.....wat zou jij doen?
Bent_Fes
05-02-2004, 18:04
Werken natuurlijk, dus gewoon tijdelijk minder werken bij je huidige werkgever, en dan onder tussen andere werk zoeken voor meer uur p/w...dat is beter voor je cv!
Het is natuurlijk wel aantrekkelijk om in de ww te vallen...maar tegenwoordig is dat ook niet makkelijk meer.
Succes!
Ik zou gaan werken..Ook al ga je mineder verdienen..Intussen tijd ga je gewoon naar iets anders solliciteren..
Je raakt op een gegeven moment er wel aan dat je minder verdiend..
Zelf zou ik hoe dan ook nooit voor de ww kiezen ook al moet 10 uur per week werken...Maarja, ik hoop dan ook geen echte vaste lasten..
tetouzient
05-02-2004, 21:45
ik zou gewoon blijven werken en akkoord gaan met 20 uur. Indien je hier niet mee akkoord gaat en je gaat straks de WW in en ze komen er achter dat je hebt geweigerd 20 uur te gaan werken, kun je flink gekort worden op je WW. Wel is het belanrijk dat de werkgever op papier zet dat je contract met niet meer dan 20 u/pw verlengd kan worden, dan heb je in ieder geval het bewijs dat het niet vrijwillig is.
Volgens mij kun je voor die uren die je verliest dan gewoon WW aanvragen. Dat kan als het goed is vanaf onvrijwillig verlies van minimaal 5 arbeidsuren. Maar kan dat nu even niet met zekerheid zeggen. Ik zou daarover infomeren bij het CWI als het eenmaal zover is.
in ieder geval succes met je keuze!
yasmina.
09-02-2004, 09:44
bedankt voor jullie reacties meiden!!
heb ervoor gekozen om het niet te doen.
Ik blijf gewoon 28 uur per week werken tot het contract afloopt.
In de tussentijd op zoek naar ander werk natuurlijk.... mocht het zo zijn dat ik niets gevonden heb in de tussenperiode...dan val ik terug op de ww. Heb uitgerekend dat dat bedrag wat ik dan krijg hoger uitvalt dan als ik hier blijf werken en het contract aanneem van 20 uur met terugwerkende kracht (heb tot nu toe 28 uur gewerkt, moet dat dus compenseren en dan blijft er van die 20 uur zo'n 16 over....). Terwijl ik hiervoor voor 28 uur een uitkering had (1,5 maand).
Maar goed...
insa-allah lukt het mij voor het aflopen van mijn contract een nieuwe baan te vinden met hulp van allah natuurlijk, insa-allah.
Groetjes Y*
yasmina.
09-02-2004, 10:33
thanx selly!
wel ff balen.... maar aan de andere kant: beter dat het van mijn werkgever komt dan van mij...... ik had al zoiets van: pffff die reistijd!
ik hou dat niet lang vol.... als ik dan zelf zou willen stoppen, verspeel ik mijn rechten op een ww-uitkering...
eigenlijk is het alleen maar goed zo... hemdoulilah dat het van hun uit komt want ik zie mezelf niet lang zo heen en weer pendelen.....
nu op zoek naar iets in mijn woonplaats anders hooguit 10 km van mij vandaan......
Ja je baalde toch al van die reistijd en zoals je zegt je neemt niet zelf ontslag dus je hoeft niet bang te zijn dat je gekort wordt op je ww.
Heb vertrouwen in je capaciteiten en niet al te veel zorgen maken over je hoofddoek, probeer vol zelfvertrouwen op sollicitatiegesprekken te komen. Een beetje bluf doet wonderen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.