Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : bedrijf opstarten??riba??

syriangirl18
19-09-2008, 18:25

salam mogeleikoem ik wil iets voor mezelf beginnen,maar waar ik mee zit is het volgende: -ik moet een lening afsluiten om het bedrijf van de grond te krijgen, maar dat mag toch niet want je moet dan rente betalen?:hadj: hoe doen mensen dat dan over de hele wereld? iedereen die een zaakje heeft is toch ergens begonnen en heeft een lening moeten afsluiten. is er een oplossing voor dit probleem.????????/:confused: help

appie_o
19-09-2008, 19:12
salam mogeleikoem ik wil iets voor mezelf beginnen,maar waar ik mee zit is het volgende: -ik moet een lening afsluiten om het bedrijf van de grond te krijgen, maar dat mag toch niet want je moet dan rente betalen?:hadj: hoe doen mensen dat dan over de hele wereld? iedereen die een zaakje heeft is toch ergens begonnen en heeft een lening moeten afsluiten. is er een oplossing voor dit probleem.????????/:confused: help Wa alaikoem salaam.. Inprincipe hoef je geen lening af te sluiten... Als je een goede busnissplan hebt, dan kun je investeerders benaderen die geintresseerd zijn om in jouw bedrijf te investeren. Maak dan duidelijke afspraken over zaken zoals winstdeling etc. Het totaal concept niet gelijk blootstellen, aangezien er zakenlui zijn die met jouw idee ervandoor gaan. ;) Maar je kunt ook je familie of kennissen benaderen, die wellicht in jouw idee geloven. veel succes en Insha allah komt het goed Wa salaam 3laikoem

syriangirl18
24-09-2008, 22:11
Wa alaikoem salaam.. Inprincipe hoef je geen lening af te sluiten... Als je een goede busnissplan hebt, dan kun je investeerders benaderen die geintresseerd zijn om in jouw bedrijf te investeren. Maak dan duidelijke afspraken over zaken zoals winstdeling etc. Het totaal concept niet gelijk blootstellen, aangezien er zakenlui zijn die met jouw idee ervandoor gaan. ;) Maar je kunt ook je familie of kennissen benaderen, die wellicht in jouw idee geloven. veel succes en Insha allah komt het goed Wa salaam 3laikoem hartstikke bedankt voor je reactie ik heb er veel aan gehad. sokran

DMBC
25-09-2008, 14:08
Ahlen SG18, Je hoeft niet perse een lening af te sluiten met renten. Van familie en kennissen kun je ook lenen. Denk daarbij wel goed over na. Als het niet goed gaat met je bedrijf en niet aan je verplichtingen kunt voldoen, dan heb je twee problemen. Je raakt je bedrijf EN je familie kwijt. Je kunt ook het boek "Atilla's Dutch Dream" lezen. Het is goed boek voor de etnische starters, die veel steun krijgen van hun familie. Je kan ook klein beginnen. Misschien kun je eerst vanuit het huis beginnen. Om na een tijd zonder leningen uit te breiden. Het idee om investeerders te laten investeren in je bedrijf is heel erg ingewikkeld. Het is een studie op zich. Ik zou maar zonder een expert niet aan beginnen. Want voordat je ermee begint, heb je tig contracten nodig die de investeerders moeten tekenen om je in te dekken voor later. Als je meer vragen hebt, kun je me ook een PM sturen. Bil tawifiq,

syriangirl18
28-09-2008, 01:51

Ahlen SG18, Je hoeft niet perse een lening af te sluiten met renten. Van familie en kennissen kun je ook lenen. Denk daarbij wel goed over na. Als het niet goed gaat met je bedrijf en niet aan je verplichtingen kunt voldoen, dan heb je twee problemen. Je raakt je bedrijf EN je familie kwijt. Je kunt ook het boek "Atilla's Dutch Dream" lezen. Het is goed boek voor de etnische starters, die veel steun krijgen van hun familie. Je kan ook klein beginnen. Misschien kun je eerst vanuit het huis beginnen. Om na een tijd zonder leningen uit te breiden. Het idee om investeerders te laten investeren in je bedrijf is heel erg ingewikkeld. Het is een studie op zich. Ik zou maar zonder een expert niet aan beginnen. Want voordat je ermee begint, heb je tig contracten nodig die de investeerders moeten tekenen om je in te dekken voor later. Als je meer vragen hebt, kun je me ook een PM sturen. Bil tawifiq, hey bedankt voor je reactie. ik zal er goed over nadenken,alle opties bekijken etc en insha allah komt alles goed

evil_kenivel
28-09-2008, 01:54
Ok vraagje, ik heb het gevolgd en ik had een vraagje. Is er niet de mogelijkheid om bij een bank te lenen zonder rente?

syriangirl18
28-09-2008, 01:55
nee dat zit er helaas niet in nee. de bank wil er natuurlijk ook verdienen.

evil_kenivel
28-09-2008, 02:04
Dat is echt balen...zijn er geen islamitische banken? Ik had daar ooit over gehoord!

AhyaMoh
28-09-2008, 02:12
nee dat zit er helaas niet in nee. de bank wil er natuurlijk ook verdienen. Erg logisch. Waarom geld uitlenen aan een vreemde. Geld wordt sowieso minder waard, inflatie, verder wordt het ook minder waard doordat geld wat aan jou geleend is tijdens het leentermijn niet beschikbaar is om te investeren. Wil je zonder rente een bedrijf beginnen dan moet je gewoon 100 uur per week draaien om geld te sparen om je bedrijf op te starten. Lenen van familie als iemand zonder ervaring zou ik ten zeerste afraden. Bij een bank hoort een faillissement van een klant bij het risico van het vak en is het ook ingecalculeerd in de rente. Bij familie is dit echter anders. Als jij het niet kan terugbetalen zit je met een enorm schaamtegevoel. Bij familie doe je daarentegen extra je best om die lening in elk geval terug te kunnen betalen. Maar het starten van een bedrijf zonder geld is echt iets westers en hoort bij het rentemodel. Ga dus eerst je eigen geld verdienen en dan pas iets beginnen. Dat je eerst klein moet beginnen is een terechte opmerking. Doe wat je je kunt veroorloven.

syriangirl18
28-09-2008, 03:03
Erg logisch. Waarom geld uitlenen aan een vreemde. Geld wordt sowieso minder waard, inflatie, verder wordt het ook minder waard doordat geld wat aan jou geleend is tijdens het leentermijn niet beschikbaar is om te investeren. Wil je zonder rente een bedrijf beginnen dan moet je gewoon 100 uur per week draaien om geld te sparen om je bedrijf op te starten. Lenen van familie als iemand zonder ervaring zou ik ten zeerste afraden. Bij een bank hoort een faillissement van een klant bij het risico van het vak en is het ook ingecalculeerd in de rente. Bij familie is dit echter anders. Als jij het niet kan terugbetalen zit je met een enorm schaamtegevoel. Bij familie doe je daarentegen extra je best om die lening in elk geval terug te kunnen betalen. Maar het starten van een bedrijf zonder geld is echt iets westers en hoort bij het rentemodel. Ga dus eerst je eigen geld verdienen en dan pas iets beginnen. Dat je eerst klein moet beginnen is een terechte opmerking. Doe wat je je kunt veroorloven. ja ik ben het met je eens:D

syriangirl18
28-09-2008, 03:04
Dat is echt balen...zijn er geen islamitische banken? Ik had daar ooit over gehoord! islamitische banken? nee joh dat is er niet. hahaha zo ver zijn we nog niet in nederland:hihi:

evil_kenivel
28-09-2008, 16:38
islamitische banken? nee joh dat is er niet. hahaha zo ver zijn we nog niet in nederland:hihi: In andere landen dan? Is het niet mogelijk om van een bank in een andere land te lenen?