Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : israel misleidde vs

Pagina's : [1] 2

LZN
05-02-2004, 13:35

AMSTERDAM - De Israëlische inlichtingendiensten wisten dat Irak geen massavernietigingswapens had. Toch lieten ze de eigen bondgenoten, de VS voorop, in de waan dat de dreiging er wel was. Ook de eigen bevolking is om de tuin geleid met waarschuwingen dat men gasmaskers moest bezitten ter voorbereiding op een mogelijke Iraakse aanval. ''Het was niets anders dan een dure show,'' zei het Israëlische parlementslid Yossi Sarid van de linkse Meretzpartij gisteren. ''De Israëlische inlichtingendiensten wisten dat de dreiging heel, heel erg gering was. Het was in Israël bekend, dat het verhaal dat de Iraakse massavernietigingswapens binnen 45 minuten geactiveerd konden worden, oudewijvenpraat was,'' zei hij. Toch liet de Israëlische leiding de Amerikanen begaan. Sterker nog, de regering deed alsof oorlog dreigde. Vierentwintig uur per etmaal patrouilleerden gevechtsvliegtuigen boven het land. De bevolking werd opgeroepen 'afgeplakte kamers' voor te bereiden om daar te schuilen bij een gasaanval. Als reden voor die houding noemde Sarid, die lid is van de parlementaire commissie voor Buitenlandse Zaken en Defensie: ''Israël wilde het scenario van president Bush niet verpesten.'' Bush noemde voor de oorlog de aanwezigheid van massavernietigingswapens in het Irak van Saddam de belangrijkste reden voor de inval. Maar Ehud Yatom, parlementslid van de regerende Likoedpartij, beweert dat Israël de VS wel heeft ingelicht over zekere twijfels aan het bestaan van Iraakse massavernietigingswapens . ''Israël zei dat er zich klaarblijkelijk zulke wapens in Irak bevonden, maar dat we ze niet met eigen ogen hebben gezien. De grote VS hoefden echter niet op Israël te vertrouwen,'' zei Yatom. Ook de voormalige Amerikaanse wapeninspecteur Scott Ritter zegt dat Israël al jaren wist dat Irak geen massavernietigingswapens bezat. ''Toch instrueerde het veiligheidsestablishment (de regering en de militaire leiding) de bevolking om gasmaskers te draen, een stap die Israël miljarden heeft gekost,'' aldus Ritter op de internetsite Ynet van de Israëlische krant Yediot Ahronot. ''Als de Israëlische inlichtingendiensten wisten dat Irak geen massavernietigingswapens had, dan wisten de CIA en de Britse inlichtingendienst dat ook,'' beweerde Ritter tegen Ynet. Ritter, een marine-officier buiten dienst, kreeg in 1998 van leden van de Israëlische inlichtingendienst te horen, dat Irak van vijand nummer één tot nummer zes was gedegradeerd. De zaak heeft ook een Nederlandse kant. Voorafgaand aan de hun inval in Irak hebben de Amerikanen op gegeven moment Den Haag gevraagd om een Patriotsquadron van de Koninklijke Luchtmacht te stationeren bij de Jordaanse hoofdstad Amman, gelegen tussen Irak en Israël. De Patriots waren bedoeld als bescherming tegen Iraakse ballistische raketten. Even later werd het verzoek ingetrokken. De dreiging was blijkbaar overschat en tijdens de oorlog tegen Irak is Amman niet beschermd. Wel stonden Nederlandse Patriots gestationeerd bij Turkse vliegvelden. bron: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1075875965666.html GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Wat een vuile etters daar in de regering van isreal, hier zakt toch je broek vanaf zeg.....

Mister_Ferrari
05-02-2004, 14:37
Jij bent zeker net wakker? goeie morgen! :hihi:

hafiberber
05-02-2004, 15:05
joden misleiden al meer dan 2000 jaar de hele aardbol en de mensheid,aangezien daar in het witte huis ook joden zitten verbaast het mij niet.

Byna
05-02-2004, 22:33
corry, er wordt niet getwijfeld aan de vervolging en de ellende in de WOII. het is nu zo dat 1000den kinderen, vrouwen en mannen jong en oud door diezelfde Israel worden onderdrukt, vernederd en vermoord. De burgerslachtoffers in Iraq worden colateral damage genoemd, gewoon bijzaak dus. Het is smerig en laf. Een mensenleven in 1945 is voor mij even kostbaar als een mensenleven uit 2002. Hoe zit het met jou rekensom? Maar gelukkig hebben we Balkje en Hoopje die ons verzekerden dat Iraq een wereldbedreiging is.

redouan19
05-02-2004, 22:38

Jullie vergissen je. Israel is een client - state van Amerika, niet andersom.

redouan19
05-02-2004, 22:45
Origineel gepost door Byna corry, er wordt niet getwijfeld aan de vervolging en de ellende in de WOII. het is nu zo dat 1000den kinderen, vrouwen en mannen jong en oud door diezelfde Israel worden onderdrukt, vernederd en vermoord. De burgerslachtoffers in Iraq worden colateral damage genoemd, gewoon bijzaak dus. Het is smerig en laf. Een mensenleven in 1945 is voor mij even kostbaar als een mensenleven uit 2002. Hoe zit het met jou rekensom? Maar gelukkig hebben we Balkje en Hoopje die ons verzekerden dat Iraq een wereldbedreiging is. Helemaal mee eens Byna. In het westen beschuldigt men de arabische wereld van propaganda terwijl de propaganda van de VS en haar nummer 1 client state Israel ongekend is. Zowel in omvang, sadisme en effectiviteit. Het is bijzonder treurig.

Byna
06-02-2004, 12:57
Origineel gepost door Corrie Voor mij is elk leven evenveel waard, maar ik word echt moe van mensen die zeggen dat de 2de wereld oorlog zo niet is gebeurt. Dat vind ik echt respectloos, net als ik het woord colateral damage respectloos vind, je hebt het niet over schade, je hebt het niet over cijfertjes, je hebt het over mensenlevens die vernietigd worden... Ik plaats dat artikel niet voor niets, mijn mening staat daar al aangegeven, mijn mening is ontzettend duidelijk wat dat betrefd, waarom is het zo als je tegen iemand reageert die durfd te beweren dat de 2de wereld oorlog zo niet is gebeurt gelijk word gedacht dat je andere doden die vallen niet zo erg vind? omdat ik moe wordt van mensen die enerzijds de mond vol hebben over WOI &II, en anderzijds de neus ophalen voor het heden.. je hoeft je niet aangesproken te voelen, maar dat is mijn mening

Ole_Guapa
07-02-2004, 02:45
Origineel gepost door fatinn Ik vraag me af, waar Al Sawt is? Hij heeft altijd goeie repliek voor mensen als Corrie. Soms heb ik op dit forum echt stevige bretels nodig. "mensen als Corrie" Kun jij niet lezen ofzo? Je hebt toch gezien hoe zij erover denkt? Corrie, ik wou dat er meer "mensen als Corrie" waren!!!!

CitriC
07-02-2004, 02:58
Isreal en haar joodse lobby hebben Amerika in haar macht, gewoon algemeen bekend. Ik durf te wedden dat alle grotere oorlogs beslissingen van de afgelopen 15 jaar tot stand zijn gekomen door het gemanipuleer van Amerika en Isreal.

redouan19
07-02-2004, 14:04
Citric ik ben het met je eens dat de Joodse Lobby de meest doortrapte en meest effectieve is. Zonder meer. Niet alleen in Amerika maar ook in Nederland en diverse Europese landen. Deze twee 'partners in crime' steunen elkaar en worden en beide beter van. Israel is strategisch gelegen voor de Amerikanen van groot belang. Al haar misdaden tegen de menselijkheid kunnen geschieden door het vetorecht van Amerika dat garandeert dat zelfs de VN Israel niks kan maken. Daarvoor krijgt Amerika ook weer steun terug, zoals we hebben gezien tijden de etnische zuiveringen in Midden Amerika (Guatamala) waar Israel (die toch eigenlijk geen partij in deze was.....???) als enige de kant van de VS koos inzake de steun voor rechtse paramilitairen.

RitaMaria
07-02-2004, 14:21
Origineel gepost door goddeloos Volgens mij bestaan Palestijnen helemaal niet, dat is een smoes van imbecielen zoals jij om hier antisemitisch te kunnen etteren. Volgens mij weet jij niet wat anti-semitische is om iemand hiervan te beschuldigen.. :) de beschuldiging antisemitisme is nogal vaag. Ook wat dat betreft lijkt enige nuance dus op zijn plaats, want wat wordt er nu precies onder antisemitisme begrepen? Als het begrip letterlijk wordt genomen dan betekent het feitelijk de haat tegen alle semitische volken. Dat wil zeggen alle volken die van Abraham afstammen. Antisemitisme zou in dat geval dus ook betrekking hebben op moslims . Dat is echter niet wat er doorgaans onder het antisemitisme wordt verstaan.

redouan19
07-02-2004, 14:43
Origineel gepost door redouan19 Citric ik ben het met je eens dat de Joodse Lobby de meest doortrapte en meest effectieve is. Zonder meer. Niet alleen in Amerika maar ook in Nederland en diverse Europese landen. Deze twee 'partners in crime' steunen elkaar en worden en beide beter van. Israel is strategisch gelegen voor de Amerikanen van groot belang. Al haar misdaden tegen de menselijkheid kunnen geschieden door het vetorecht van Amerika dat garandeert dat zelfs de VN Israel niks kan maken. Daarvoor krijgt Amerika ook weer steun terug, zoals we hebben gezien tijden de etnische zuiveringen in Midden Amerika (Guatamala en Nicaragua) waar Israel (die toch eigenlijk geen partij in deze was.....???) als enige de kant van de VS koos inzake de steun voor rechtse paramilitairen. Zie voor dat laatste bijv. de VN resoluties: Nov. 12 42/18 94-2 (US, Israel) Need for compliance in the International Court of Justice concerning military and paramilitary activities in Nicaragua. Dec. 11 42/176 84-2 (US, Israel) Ending the trade embargo against Nicaragua.

hasj2
07-02-2004, 16:18
Origineel gepost door Corrie Voor mij is elk leven evenveel waard, maar ik word echt moe van mensen die zeggen dat de 2de wereld oorlog zo niet is gebeurt. Dat vind ik echt respectloos, net als ik het woord colateral damage respectloos vind, je hebt het niet over schade, je hebt het niet over cijfertjes, je hebt het over mensenlevens die vernietigd worden... Ik plaats dat artikel niet voor niets, mijn mening staat daar al aangegeven, mijn mening is ontzettend duidelijk wat dat betrefd, waarom is het zo als je tegen iemand reageert die durfd te beweren dat de 2de wereld oorlog zo niet is gebeurt gelijk word gedacht dat je andere doden die vallen niet zo erg vind? je hebt volkomen gelijk, de reactie kan ik wel begrijpen. men bedoelt waarschijnlijk ze (Joode) hebben niets geleerd van hun verleden. :Iluvu:

Pagina's : [1] 2