Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe zit het met draadloos internetten via laptop??

Pagina's : [1] 2

Jeblie
19-09-2008, 12:37

Thuis maak ik gewoon gebruik van pc dmv UTB kabel naar de Modem. Nou ga ik morgen een laptop kopen waar ik ook internet op wil hebben via me eigen provider. In mijn modem zit al een ingebouwde Router.. Welke handelingen zou ik dan nog moeten verrichten??

opgekowed
19-09-2008, 14:21
Is het een Wireless modem ?

cotedor
19-09-2008, 14:45
Thuis maak ik gewoon gebruik van pc dmv UTB kabel naar de Modem. Nou ga ik morgen een laptop kopen waar ik ook internet op wil hebben via me eigen provider. In mijn modem zit al een ingebouwde Router.. Welke handelingen zou ik dan nog moeten verrichten?? wanneer je de laptop hebt, ga je zoeken naar draadloze netwerkverbindingen.. daar tussen zal die van jou staan: de NAAM van je modem.. die kies je, wordt je gevraagd een wachtwoord in tevoeren (WEP/WPA) die staat op de achterkant van je modem, tenzij je die hebt gewijzigd.

Jeblie
19-09-2008, 16:55
wanneer je de laptop hebt, ga je zoeken naar draadloze netwerkverbindingen.. daar tussen zal die van jou staan: de NAAM van je modem.. die kies je, wordt je gevraagd een wachtwoord in tevoeren (WEP/WPA) die staat op de achterkant van je modem, tenzij je die hebt gewijzigd. een wachtwoord op de achterkant van me Modem?? wow die is nieuw..nog nooit gehoord. Werkt het gewoon niet met zo'n installatie cd ofzo??

gmail
19-09-2008, 18:07

Als er in je laptop een draadloze ontvanger ingebouwd zit, dan kan je al meteen verbinding krijgen..

cotedor
20-09-2008, 00:53
een wachtwoord op de achterkant van me Modem?? wow die is nieuw..nog nooit gehoord. Werkt het gewoon niet met zo'n installatie cd ofzo?? meestal als je die modem van je provider gekregen hebt, zit er een sticker op de achterkant met (WEP/WPA) key. en ja het is ook mogelijk dat die "key" gewoon in de handleiding staat van je modem.

gmail
20-09-2008, 17:42
Meestal zit er niet eens een key op

Jeblie
20-09-2008, 20:22
off key key key..ik heb maar 1 key..en dat is van de voordeur... :hihi:

gmail
21-09-2008, 00:31
off key key key..ik heb maar 1 key..en dat is van de voordeur... :hihi: Haal nou maar die laptop dan help ik je verder via msn

ILI_Amazigh
21-09-2008, 01:07
Thuis maak ik gewoon gebruik van pc dmv UTB kabel naar de Modem. Nou ga ik morgen een laptop kopen waar ik ook internet op wil hebben via me eigen provider. In mijn modem zit al een ingebouwde Router.. Welke handelingen zou ik dan nog moeten verrichten?? Als modem/router ook wireless is, gewoon via je laptop nieuwe DRAADLOZE verbinding maken en dan de wizzard volgen en instellen. ik raad je aan je router te beveiligen met een wachtwoord indien deze wireless is. Succes

Jeblie
21-09-2008, 01:48
mohiem, zodra ik hem haal..dan kom ik er wel op terug.

Jeblie
22-09-2008, 18:37
oke..ff een update. Ik heb de laptop binnen. de volgende handelingen heb ik verricht. * laptop opgestart..gezocht naar draadloze verbinding. krijg een lijst met allerlei verbindingen maar mijn Modem stond er niet tussen.. * Utb in 2e ingang gestopt van de modem. maar 1 probleem. Internet deed het wel via de laptop..maar niet op de pc (ook gebruikmakend van UTP kabel) beiden zijn dus mislukt.. wat nu te doen?? volgens een medewerker van de winkel moest ik een pcmi (zoiets) kopen en in de modem doen..en daarmee kan ik dan draadloos internetten via de laptop..en gewoon met utp kabel via de pc.. kan dat?

gmail
22-09-2008, 19:10
oke..ff een update. Ik heb de laptop binnen. de volgende handelingen heb ik verricht. * laptop opgestart..gezocht naar draadloze verbinding. krijg een lijst met allerlei verbindingen maar mijn Modem stond er niet tussen.. * Utb in 2e ingang gestopt van de modem. maar 1 probleem. Internet deed het wel via de laptop..maar niet op de pc (ook gebruikmakend van UTP kabel) beiden zijn dus mislukt.. wat nu te doen?? volgens een medewerker van de winkel moest ik een pcmi (zoiets) kopen en in de modem doen..en daarmee kan ik dan draadloos internetten via de laptop..en gewoon met utp kabel via de pc.. kan dat? Klopt, kijk of jou moden zon gleuf heeft waar deze kaart in kan: PCMI kaart (http://www.kabelmeister.de/gfx/shop/artikel/5290.jpg) Want dan werkt de kaart als een draadloze zender..

Jeblie
22-09-2008, 19:13
Klopt, kijk of jou moden zon gleuf heeft waar deze kaart in kan: PCMI kaart (http://www.kabelmeister.de/gfx/shop/artikel/5290.jpg) Want dan werkt de kaart als een draadloze zender.. ik zal straks kijken.. maar als die kaart erin kan he...kan ik dan alsnog gebruik maken van de utp kabel voor de pc?? ik wil alleen draadloos voor me lappie. en wat als ik niet zo'n gleufje heb?

gmail
22-09-2008, 19:17

ik zal straks kijken.. maar als die kaart erin kan he...kan ik dan alsnog gebruik maken van de utp kabel voor de pc?? ik wil alleen draadloos voor me lappie. en wat als ik niet zo'n gleufje heb? Je moet wel zon gleufje hebben want anders ist geen router. Wat is het merk en model van je modem? Ja je kan nog altijd de utp-kabels gebruiken voor de PC/Lappie

Pagina's : [1] 2