Bekijk originele versie : Hoe strippenkaart af te stempelen!
Casawia85
18-09-2008, 22:40
Hallo,
Ik schaam me er eigenlijk voor om dit te vragen, omdat het zo dom klinkt en overkomt. Maarre hoe stempel je nou een strippenkaart af als je met de metro gaat reizen en meteen de eerste halte uit moet? Ik weet heus wel hoe je moet stempelen en waar, maar de heenreis moet ik toch de derde strip afstempelen? En de terugreis ook weer een derde strip? :rolleyes:
At-Tawheed
19-09-2008, 02:00
1 halte is gewoon 1 zone hoor, dus het is de tweede strip.
Casawia85
19-09-2008, 08:16
1 halte is gewoon 1 zone hoor, dus het is de tweede strip.
Ooh dus de tweede strip moet afgestempeld worden. Had namelijk ergens gelezen dat er altijd 1 basisstrip erbovenop gerekend moet worden:maf: , of heb ik het mis.
vraag de conducteur meskin je maak het jezelf moeilijk hier hihi
At-Tawheed
19-09-2008, 12:49
Hoe ga je de conducteur vragen in de metro, dombo. Die zie je 9 van de 10 keer niet eens.
nomennescio
19-09-2008, 16:31
1 halte is niet standaard 1 zone. Het hangt af van of je een zonegebied passeert (elk gebied heeft een eigen zone). Als je bv in zone 5300 instapt en de halte erna uitstapt, terwijl die halte halte 5400 is dan moet je dus 2 zones afstempelen.
In de metro wordt vaak wel afgeroepen wanneer een zonegrens gepasseerd wordt. Als je wil weten in welke zone je je bevindt en wat de zone is waarnaar je heengaat, moet je op de borden kijken die op het metroperron hangen. In de metro zelf is bovenaan (boven het raam, zeg maar) ook te zien welke halte in welke zone zit.
Succes (en geloof me: heel véél mensen hebben geen idee hoe ze een kaart moeten afstempelen en hoe het met de zonegebieden werkt).
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.