Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Sharon's Plan: des duivels?

Pagina's : [1] 2

Bidawi_Mazlot
04-02-2004, 15:26

Sharon's nieuwe plan om Arabieren uit Israel te kicken. Premier Minister Ariel Sharon overweegt om de grens van Israël te herzien en delen van de Arabische bevolking van Israël onder Palestijns gezag in een definitieve vredesovereenkomst te plaatsen, dit zei een hoger Official vandaag. De Official beklemtoonde dat dit plan door Israëlische Arabieren zou moeten worden goedgekeurd en slechts als deel van een definitief verdrag met de Palestijnen zal zijn. Nochtans, het idee dreigde om de diepste vrees van de Arabische minderheid van Israël te wekken en trok directe kritiek van een Israëlische Arabische leider. Ruwweg 20% van de 6,6 miljoen Israëliers zijn Arabieren. In tegenstelling tot hun Palestijnse tegenhangers in het Westerlijk Jordaanoever en Gaza, welke Israël in 1967 veroverde, hebben de Israëlische Arabieren het recht om te stemmen, sociale voorzieningen te genieten en binnen Israël te werken. De relaties met de Joodse meerderheid zijn echter vaak gespannen. De Israëlische Arabieren hebben hogere werkloosheidscijfers en lagereinkomens dan Joden, en klagen over frequente discriminatie. In Oktober 2000, doodde de Israëlische politie 13 Israëlische Arabieren tijdens rellen die na de uitbarsting van Israël-Palestijns geweld volgden. Sharon heeft onlangs een reeks van ideeën doorgelicht die het verminderen van "wrijving" met de Palestijnen zouden kunnen brengen. De mogelijkheid om sommige Israëlische Arabieren onder Palestijnse controle te plaatsen maakt deel uit van dat doel, zeiden de Israëlische Officials. In ruil daarvoor, zou Israël delen van het Westerlijk Jordaanoever uitzoeken, waar meer dan 200.000 Israëlische kolonisten onder zowat twee miljoen Palestijnen leven. Sharon vertelde vandaag de krant Maariv dat hij een mogelijke bevolkingsuitwisseling met behulp van het trekken van een grens tussen Israël en een toekomstige Palestijnse staat onderzoekt. "Ik vroeg dat het juridisch wordt onderzocht. Het is een ingewikkeld probleem. Ik heb nog geen antwoord inzake de kwestie, maar ik ga het zeker napluizen, " zei hij. De hogere Israëlische official zei dat bevolkingsuitwisseling een "oude methode is die elders ook gebruikt werd". "Het is geen plan voor nu", beklemtoonde de Official. "Het zal slechts op de agenda staan wanneer er een overeenkomst tussen de twee partijen is. Als wij aan een overeenkomst met de Palestijnen komen, dan zal het worden opgeheven." Ahmed Tibi, Israëlische Arabische MP, zei dat hij zich tegen dit idee verzet."Wij spreken over een gevaarlijke, antidemocratische suggestie, die een schisma tussen de staat en zijn Arabische burgers zal bewerkstelligen", aldus Tibi. Hij zei dat ingezetenen van de Arabische steden van Israël "geen panden zijn waar Sharon een spelletje mee kan spelen." Sharon heeft in de afgelopen weken herhaaldelijk gezegd dat hij van plan is om unilaterale maatregelen in de West Bank en Gaza te treffen die - sommige regelingen ontmantelen, troepen hergroeperen en een grens opleggen - als er geen vooruitgang in vredesbesprekingen met de Palestijnen is. Sharon bevestigde vandaag dat zijn unilateraal plan de verwijdering van vrijwel alle Joodse regelingen in de Gazastrook zou omvatten. Bron: http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=2485661 Naschrift: Joden :jammer:

Bidawi_Mazlot
04-02-2004, 18:36
En dan klagen die Joden in Nederland dat ze door een paar pubers van Marokkaanse komaf bekogeld worden.....Hierboven kun je lezen de autochtone bewoners (Palestijnen) gewoon uit fictief-Israel verbannen worden!.

Scottie
04-02-2004, 20:30
Nou, Bidawi, het klopt, hoor. De Palestijnen mogen straks hun eigen burgemeester kiezen. In Israel, waar zij aanvankelijk tweederangs burgers zullen zijn en bij net gedrag ook gelijkberechtigde burgers. In het Parool van dinsdag 3 februari staat een analyse van een Midden-Oostendeskundige, Martin Siepermann van het Midden-Oostentijdschrift Soera. Hij bevestigt dat Israël met die muur de definitieve grenzen aan het trekken is. Hierbij worden grote stukken van Palestijns grondgebied aan Israël toegevoegd, inclusief de bewoners, de Palestijnen. Die muur, zo zegt die man, kost 2,8 miljard euro en is 687 kilometer lang. Zoiets zet je niet voor even neer. Dat ziet de Palestijnse leider Achmad Qurei ook vast. Die muur, daar zullen wel nog heel lang tegen aan moeten kijken. En de Palestijnen ook. Qurei legt zich bij de nieuwe situatie neer. De Palestijen kunnen nog maar een ding doen. Strijden voor gelijke rechten in de staat die hen, naast de Israeliers zal omsluiten en gelijke rechten zal geven. Geen Palestijnse staat, maar hopelijk wel dezelfde rechten als hun aanstaande landgenoten, de joden. Geen Arafat, maar welvaart, veiligheid en opleidingen voor hun kinderen. Rust. Het lijkt mij een goede oplossing, een Palestijnse staat zou nog heel lang een bron van terrorisme en geweld blijven, speelbal van echte en zogenaamde grootmachten. Nu krijgen de Palestijnen de gelegenheid een fatsoenlijk bestaan op te bouwen. Veilig onder Israels vlag en economie, gerespecteerde burgers met een ander geloof. Net Nederland, multicultureel. Die Palestijnen hadden, zeg ik als afstammeling van Corsicaanse struikrovers, die Arafat als eerste moeten opblazen. Want dit resultaat van al hun opofferingen is zijn schuld. Scottie.

amazigharifi
04-02-2004, 21:41
Origineel gepost door Scottie Nou, Bidawi, het klopt, hoor. De Palestijnen mogen straks hun eigen burgemeester kiezen. In Israel, waar zij aanvankelijk tweederangs burgers zullen zijn en bij net gedrag ook gelijkberechtigde burgers. In het Parool van dinsdag 3 februari staat een analyse van een Midden-Oostendeskundige, Martin Siepermann van het Midden-Oostentijdschrift Soera. Hij bevestigt dat Israël met die muur de definitieve grenzen aan het trekken is. Hierbij worden grote stukken van Palestijns grondgebied aan Israël toegevoegd, inclusief de bewoners, de Palestijnen. Die muur, zo zegt die man, kost 2,8 miljard euro en is 687 kilometer lang. Zoiets zet je niet voor even neer. Dat ziet de Palestijnse leider Achmad Qurei ook vast. Die muur, daar zullen wel nog heel lang tegen aan moeten kijken. En de Palestijnen ook. Qurei legt zich bij de nieuwe situatie neer. De Palestijen kunnen nog maar een ding doen. Strijden voor gelijke rechten in de staat die hen, naast de Israeliers zal omsluiten en gelijke rechten zal geven. Geen Palestijnse staat, maar hopelijk wel dezelfde rechten als hun aanstaande landgenoten, de joden. Geen Arafat, maar welvaart, veiligheid en opleidingen voor hun kinderen. Rust. Het lijkt mij een goede oplossing, een Palestijnse staat zou nog heel lang een bron van terrorisme en geweld blijven, speelbal van echte en zogenaamde grootmachten. Nu krijgen de Palestijnen de gelegenheid een fatsoenlijk bestaan op te bouwen. Veilig onder Israels vlag en economie, gerespecteerde burgers met een ander geloof. Net Nederland, multicultureel. Die Palestijnen hadden, zeg ik als afstammeling van Corsicaanse struikrovers, die Arafat als eerste moeten opblazen. Want dit resultaat van al hun opofferingen is zijn schuld. Scottie. dit is nou typisch een jood die altijd weer probeert om de feiten te verdraaien. als de joden niet zo een elende volk was die alleen elende in de wereld veroorzaakt door andere volken te beroven van hun land door deze te terroriseren of uitmoorden dan hadden de apelstijnen een velig land waar hun kinderen naar school konden, een economie waar ze van konden leven en was palestina een paradijs op aarde. dankzij de joden is het midden oosten een gebied van dagelijks gweld en terreur die het hele middenoosten teistert. het is ongeloofelijk hoe een paar joden het hele midden-oosten op zo een manier kunnen teroriseren. als morgen de joden uit het midden-oosten zouden verdwijnen dan zal in eens de rust weer terug keren naar dit gebied. alleen al door het taal gebruik van een jood als scottie blijkt hoe de joden te werk gaan met hun propaganda. altijd maar proberen om de schuld bij een ander te schuiven van hun misdaden. ze plegen de ergst misdaden in het hele geschidenis van de mens en kruipen vervolgens zich in een slachtoffer rol die langzamerhand steeds meer bekent wordt. ga vooral zo door scottie met het acteren zoals een jood altijd heeft gedaan. een TIP voor en sharon: een toneel duurt niet voor eeuwig

Scottie
04-02-2004, 21:53

Nou, met alle respect: ik ben katholiek en iemand die Siepermann heet imponeert niet als "joods". Daarnaast heet het blad waar die geleerde man voor werkt Soera en betekent dat woord niet 'overlevering uit de Koran, of van Mohammed, profeet"? Een toneel kent verschillende stages, maar ik ben bang dat die muur daar geen stages kent. Slechts 1: ik ben en ik blijf. Palestijnen zullen straks nog bevestigen dat die muur hen meer identiteit en zelfbewustzijn gaf dan al die dynamietgordels waar die smerige rat van een Arafat hen van voorzag. De buikriem aantrekken werd daar wel erg letterlijk opgevolgd. Nooit een zak graan, stenen voor een weg of een container schoenen uit Marokko ontvangen. Marokkanen moeten zich diep, heel diep schamen dat zij een volk, waarvan zij de godgegeven dag roepen dat het "broeders en zusters' zijn zo in de steek hebben gelaten. Marokkanen: een grote bek, geen kennis en een lege portemonnaie. Het zal je je "broedervolk" maar wezen. "Liefde die geen geld kost". Schaamte hoort op jullie. Scottie.

Praetorian
04-02-2004, 22:13
Origineel gepost door amazigharifi als morgen de joden uit het midden-oosten zouden verdwijnen dan zal in eens de rust weer terug keren naar dit gebied. Nou, hiermee zet je alle vorige discussie`s over wie er nu de schuld is van alle ellende daar op losse schroeven. Er is dus pas vrede mogelijk wanneer alle Joden "verdwenen" zijn......? M.a.w. elk vredesplan is van te voren al gedoemt te mislukken. Want wat de Palestijnen nu eigenlijk willen is het complete volk van Israel opruimen? En jullie maar de Joden de schuld geven????

Scottie
05-02-2004, 01:06
Nou, de idee van een Palestina is nu opgeruimd en ligt achter de muur. In de eerst 10 decennia komt er geen Palestina. En wat is daar zo erg aan? Moslims wonen hier toch ook fijn samen onder onze paraplu? Stel je voor dat Marokkanen hier een tweede Marokko willen stichten. Waar moeten die mensen wonen, moeten we dan eerst een stuk Noordzee opspuiten? Maar die mensen hebben helemaal geen verstand van water en dijken, weten niet wat een stormvloedkering is en hoe je schepen moet sluizen. Het enige dat ze kunnen bouwen zijn gammele huizen en gevangenissen onder het zand. Ik denk dat Palestijnen het veel beter krijgen en veel meer toegang tot welvaart en gezondheidszorg en onderwijs en hun heiligdommen dan zo ooit onder Arafat kenden. Die man is de grootste vloek voor de Palestijnen geweest. Nooit meer de speelbal van rare autoritaire landen, nooit meer afhankelijk van een misdadiger en ze hoeven ook hun kinderen en vrouwen niet meer af te staan om die voor een zinloos doel omgord met dynamiet op mensen af te sturen die er ook niks aan konden doen dat ze zo'n zatlap van leider hebben. Dat Bush de Nobelprijs voor de vrede krijgt vind ik een aanfluiting, dat Arafat die prijs houdt maakt dat hij hij standrechtelijk moet worden doodgeschoten. Scottie, lux et libertas.

hafiberber
05-02-2004, 15:16
sharon moet standrechtelijk worden doodgeschoten en vervolgens liefst begraven worden naast nazi-vrienden van hem als himler of eichman en andere voorbeeld nazis voor hem.israel is het beste voorbeeld van hedendaags racisme/nazisme.het pleegt etnische zuiveringen,volkerenmoord en misdaden tegen de mensheid,van mij mogen ze milosevic terug naar belgrado sturen en in zijn plaats sharon en mofaz plaatsen.

livies
06-02-2004, 12:21
ik wil even reageren op scotie je spreekt een wijze taal ik bedoel het nederlandse taal ik schat je rond de dertig en de veertig jaar kom op ga hier niet met een stelletjes jongeren met je rasistische uitspreken op tafel gooien,volgens mij haat je de moslims en de marokkaanen alleen ik begrijp niet wat je hier doet op deze site of wil je de jongeren die niet echt hun denkwijze realiseren hun bloed onder nagels hebben ik vraag mij af wat jouw idee richting is en wat ben jij een hypocriet zeg je geeft de palestijnen deschuld terwijl zei het onschuldige volk zijn de gruwelste dingen mogen ze niet laten zien van de israliers dus er gebeuren vreselijke dingen met die arm mensen terwijl jij het voor de echte teroristen opkomt ach schij toch uit man.......................

hafiberber
06-02-2004, 12:56
goddeloos ben jij in dienst van de israelische ambassade? jij hebt wel medelijden en opvallend veel begrip voor die stel extremistische/racistische zionisten daar he?

Scottie
09-02-2004, 13:50
Nou, mensen, zou die er dan toch komen: de Palestijnse staat, of staatjes, want als het lukt worden het er 2. Palestijnen overwegen eenzijdig uitroepen staat Uitgegeven: 9 februari 2004 12:57 RAMALLAH - Palestijnse leiders overwegen eenzijdig een Palestijnse staat uit te roepen in de Gazastrook en Westelijke Jordaanoever als reactie op Israëlische dreigementen om zich eenzijdig van de Palestijnen af te scheiden. Dat heeft een Palestijnse topfunctionaris maandag gezegd. De Verenigde Staten hebben eerder Palestijnse dreigementen om eenzijdig een eigen staat uit te roepen steeds ontmoedigd. Washington zegt alleen een Palestijnse staat te steunen die door onderhandelingen met Israël tot stand komt. De meeste Europese landen delen deze mening. Gazastrook De Palestijnse functionaris, oud-minister Yasser Abed Rabbo, zei dat de Palestijnen een staat zouden kunnen uitroepen in de gebieden die in 1967 door Israël zijn veroverd en daarna om internationale erkenning vragen. Het gaat dan om de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook en Oost-Jeruzalem. "Dit is een van de opties die nu worden bestudeerd als reactie op Sharons unilaterale plan", zei Abed Rabbo. De ex-bewindsman is lid van het Uitvoerend Comité van de Palestijnse Bevrijdings Organisatie (PLO). Hij zei niet wat de andere opties van het Palestijnse leiderschap zijn.

hasj2
09-02-2004, 14:14
Origineel gepost door goddeloos Nou, dat je er niet van die prachtige zinnen uit kunt persen als ons aller Scottie zij je vergeven. Er kan er tenslotte maar 1 de Beste zijn. Maar dat je geen enkele moeite doet om in aparte zinnen te schrijven en gebruik te maken van die handige komma's en punten is je wel degelijk aan te rekenen. Zinsopbouw en interpunctie moeten ze in Verweggistan toch ook wel kennen? Afgezien van het beroerde taalgebruik weten de Maro-kinderen hier inhoudelijk ook niet veel. Slecht opgelet bij Nederlands en bij Geschiedenis. Wees blij dat iemand nog een beetje kennis en verstand geheel gratis ter beschikking stelt. Doe er je voordeel mee! En ach, hekel aan islam en Marokkanen? Alleen maar als er onbezonnen en domme praat uitkomt! Eerst flink studeren, veel lezen en naar verstandige mensen luisteren, dan worden jullie ook serieus genomen in Nederland! Ik wil niet serieus genomen worden door jullie Nederlanders. :giechel: En ach, hekel een de jooden, Nederlanders. Ook alleen maar als ze denken dat ze slimmer zijn of voor doen dat ze slimmer zijn. :zwaai:

Pagina's : [1] 2