Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verhaal van een Marokkaanse meisje en haar bewijs

Geschiedenis
04-02-2004, 13:42

Ik ben een 20 jarige (arabische) marokkaanse meid die psychologie aan de Universiteit van Utrecht studeert (2de jaars). Jullie zullen wel denken:'ja nou en?wat kan mij dat nou schelen?". Nou heel wat, want hiermee wil ik bewijzen dat er wel degelijk slimme marokkaanse meiden bestaan. Het is alleen zo jammer dat dit aantal niet zo hoog ligt. Op de universiteit kom ik zo af en toe nog wel marokkaanse meiden tegen maar marokkaanse jongens ho maar, die vind je voornamelijk op centraal station. Je hoeft maar op centraal station te lopen en je krijgt van alles naar je hoofd geslingerd: ewa zin, neri ken bgiek, eji eji etc. Natuurlijk ga ik er nooit op in en wat krijg je dan naar je kop: Kahbe, Genza, Kelba etc. Maar weten zij dan niet dat ze zich zo alleen maar belachelijk maken en in de ogen van marokkaanse meiden alleen maar afdalen? Waarom doen ze niet iets met hun leven, waarom gaan ze niet werken ofzo, en hun vrije tijd lekker met familie of gezin doorbrengen ipv op centraal station rondhangen en ieder langslopend meid te keuren?? begrijpen jullie nou wat daar zo leuk aan is??? nou ik niet. Meiden houden juist van jongens die 'onbereikbaar' zijn en een doel hebben in het leven. Nou wil ik niet zeggen dat alle marokkaanse jongens zo zijn, want je hebt er ook lui tussen zitten die wel ambiteus zijn en wat willen bereiken in het leven, helaas is dit aantal echter schaars. Verder heb ik ook wat te melden over de marokkaanse meid. Hoe komt het toch dat jullie je ieder keer weten te laten inpalmen door de praatjes van centraal station jongens?? weten jullie dan niet dat ze maar 1 ding willen en als ze krijgen wat ze willen dan hoeven ze je niet meer?? Pas er aub voor op en geef je trots niet zomaar weg. Een jongen die echt om je geeft zegt niet meteen dat ie van je houdt en dat ie met je naar bed wilt en als ie dat wel doet dan speelt hij een spel ! Ik irriteer me er ook mateloos aan dat heel veel marokkaanse meiden op straat de aandacht naar zich weten te trekken door hard en grof te praten (je kan het bijna schreeuwen noemen). Je hoort zoveel scheldwoorden, gewoon niet normaal. Wat zullen de Nederlanders wel niet van ons denken?? Wij moeten ze juist laten zien dat wij net zoveel kunnen als zij en dat hun vooroordelen onterrecht zijn en dit bereiken we, dames en heren, niet door op centraal station rond te hangen of de aandacht door geschreeuw naar te trekken !!! En dat veel marokkaanse meiden weglopen is een feit en naar mening niet geheel onterrecht. Heel wat meiden worden door de ouders altijd als kleine kinderen behandeld terwijl de jongen wel alles kan maken. Hier ben ik het totaal niet mee eens. Ik vind dat de marokkaanse meid wel wat losser mag worden gelaten zodat ze een verantwoordelijkheidsgevoel kan ontwikkelen. En als een meid wegloopt wil dat niet zeggen dat ze dat doet omdat ze naar de disco wil, want dat slaat helemaal nergens op. Zelf ben ik ook uit huis gegaan zonder dat mijn ouders dat goed vonden. Ik had dit gedaan omdat ik teveel werd vastgehouden en bijna niks meer kon doen. Mijn ouders hebben het allang geaccepteerd en ik ben nu verantwoordelijk voor mijn daden. En zal ik jullie eens wat zegge?? Ik ben niet uit huis gegaan om te feestbeesten, nee, ik ben weggegaan om rustig te kunnen studeren (thuis kon dat niet meer), en een plekje voor mezelf te kunnen hebben. Studie is voor mij zeer belangrijk want dat is de ticket naar een goede toekomst. Natuurlijk doe ik ook leuke dingen zoals uiteten met vriendinnen of een bioscoopje pakken etc maar daar is toch niks mis mee?!! Helaas zien veel ouders dat als een bedreiging, maar juist als je je zo aan je dochter vasthoudt, lopen ze des te harder van je weg. En jongens ik wil jullie leren niet alle meiden over 1 kam te scheren, want ook een meid moet uit kunnen gaan en dat wil niet zeggen dat ze meteen aan het hoereren is. En meiden wees op je hoede voor de mooie 'jongenspraatjes' want praatjes vullen immers geen gaatjes ! Stel doelen in het leven op en maak er wat van

Geschiedenis
04-02-2004, 13:46
Persoon in kwestie is 2 jaar geleden overleden

ouafaetoen
04-02-2004, 13:48
Ieder persoon is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Ik zou zelf nooit het huis uit gaan en op kamers wonen, kan ik mijn ouders niet aan doen. En ik kan thuis heel goed studeren, zonder dat ik word gestoord. Maar ik wnes je veel succes bij je studie En over die jongens op het station vind ik dat je helemaal gelijk hebt, vooral op Hoogcatharijne. Jeetje daar zijn het gewoon losgeslagen dieren, soms ben ik gewoon echt bang voor ze

Geschiedenis
04-02-2004, 13:54
Origineel gepost door ouafaetoen Ieder persoon is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Ik zou zelf nooit het huis uit gaan en op kamers wonen, kan ik mijn ouders niet aan doen. En ik kan thuis heel goed studeren, zonder dat ik word gestoord. Maar ik wnes je veel succes bij je studie En over die jongens op het station vind ik dat je helemaal gelijk hebt, vooral op Hoogcatharijne. Jeetje daar zijn het gewoon losgeslagen dieren, soms ben ik gewoon echt bang voor ze ik ben het niet voor duidelijkheid maar ik heb haar verhaal hier even gezet

Chatefemqemamu
04-02-2004, 13:55

mee eens over het gedeelte van door meer vrijheid een groter verantwoordelijkheidsgevoel krijgen... zou nog wel meer kritiek willen plaatsen maar dat doe ik liever niet als de schrijfster heirvan is overleden, allahyrahmou. alleen 1 ding is echt ongeloofelijk scheef... hoe komt zij op het idee zich te moeten bewijzen dat er heus wel slimme marokkaanse dames bestaan?? dammmnn

Anissa_bel
04-02-2004, 14:00
Iedereen is idd verantwoordelijk voor zijn daden. Ieder heeft een geweten , verstand en een hart....hemdoelileih...

TwinkleEye_19
04-02-2004, 14:21
Origineel gepost door Chatefemqemamu alleen 1 ding is echt ongeloofelijk scheef... hoe komt zij op het idee zich te moeten bewijzen dat er heus wel slimme marokkaanse dames bestaan?? dammmnn Was dus ook mijn eerste gedachte... Lijkt wel een verhaal wat geschreven in 1990 ofzo :maf3:

3afrieta
04-02-2004, 14:26
HOE IS ZE OVERLEDEN

Chatefemqemamu
04-02-2004, 14:27
Origineel gepost door 3afrieta HOE IS ZE OVERLEDEN ramptoerist!

yasmina999
05-02-2004, 21:29
die meid is er niet meer, ze is twee jaar geleden overleden........... Beter lezen zou kunnen helpen.....

samira3
05-02-2004, 22:26
Deze meid heeft helemaal gelijk en zoals jullie lezen zegt ze ook dat ze het niet over iedereen heeft. Zo te zien was het een hele slimme meid. Allah ie rahamha.

samira3
05-02-2004, 23:09
Hoi mereyem, als je goed kan lezen vertelt ze dat de reden van haar vertrek uit huis omdat ze teveel werd vastgehouden en bijna niks meer kon doen en daarmee bedoelt ze dus ook dat ze door haar ouders gewoon niet kon studeren. Jij weet niet wat daar in dat huis heeft afgespeelt dus moet je niet zomaar oordelen. Helaas zijn wij marokkanen goed in te snel oordelen.

maroc_misty
05-02-2004, 23:23
Origineel gepost door samira3 Hoi mereyem, als je goed kan lezen vertelt ze dat de reden van haar vertrek uit huis omdat ze teveel werd vastgehouden en bijna niks meer kon doen en daarmee bedoelt ze dus ook dat ze door haar ouders gewoon niet kon studeren. Jij weet niet wat daar in dat huis heeft afgespeelt dus moet je niet zomaar oordelen. Helaas zijn wij marokkanen goed in te snel oordelen. Ik ben het helemaal met Samira eens. Het ging die meid waarschijnlijk om haar studie, dat gaf ze ook duidelijk aan in haar stukje :)

Faris
06-02-2004, 00:25
Origineel gepost door Geschiedenis Studie is voor mij zeer belangrijk want dat is de ticket naar een goede toekomst. zij had iets ook zeer belangrijks vergeten, dat haar geloof (islam) een ticket naar de paradijs....het is best triest om te horen dat zo een jong meisje is overlijden. je kan altijd aan je toekomst werken maar niet tenkoste van je geloof, maar helaas dat gebeurt heel vaak. moge allah haar vergeven voor haar zonden en een plek geven in het paradijs ameeeen

Zeemermin23
06-02-2004, 00:28

Origineel gepost door ouafaetoen Ieder persoon is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Ik zou zelf nooit het huis uit gaan en op kamers wonen, kan ik mijn ouders niet aan doen. En ik kan thuis heel goed studeren, zonder dat ik word gestoord. Maar ik wnes je veel succes bij je studie En over die jongens op het station vind ik dat je helemaal gelijk hebt, vooral op Hoogcatharijne. Jeetje daar zijn het gewoon losgeslagen dieren, soms ben ik gewoon echt bang voor ze BANG BEN IK ALLEEN VOOR ALLAH...