Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Liefde Je mooiste gedicht/verhaal..

Pagina's : [1] 2 3

Hooda
08-10-2002, 20:47

Halloooo! Dit keer effe iets anders.. Ik wil ( wie mee wilt doen tenminste) dat je hier je mooiste gedicht / verhaal ooit neerzet. dus welke je persoonlijk het mooist vind, en zelf geschreven, hier plaatst. Ik begin zelf ook, met een brief die ik in mn verhaal heb verwerkt, die vind ik persoonlijk het mooist. Ben benieuwd! liefs hooda,

Hooda
08-10-2002, 20:48
Liefste fatima, Ik ben deze brief aan het schrijven… De tranen als inkt… De woorden blijven steken. Op deze brief valt een bittere traan De eerste woorden naar jou. Hoe kan ik verder schrijven? Mijn vingers zijn dood… Ik staar op mijn papier als vlinders vliegen de woorden door mijn hoofd, maar mijn handen willen niet. Langzaam vormen zich zinnen dragen de emoties die ik diep in mij voel… Dit is echt het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan, nog nooit heb ik voor een zwaardere opdracht gestaan. Hoe zeg ik tegen jou dat je mij maar moet vergeten… Jouw verdriet wil ik niet ook nog op mijn geweten, beloof me dat je voor mij geen traan zult laten… Elke dag vecht ik tegen iets waarvan ik niet kan winnen, elke avond ben ik uitgeput volledig leeg van binnen… Het spijt me dat ik de kracht niet meer heb om verder te strijden, sinds kort begrijp ik dat dit einde niet was te vermijden… Wanneer je me niet ziet, Ik zal er toch zijn. Wanneer je me niet hoort, Ik zal toch met je spreken. Wanneer je het niet meer voelt, Ik zal je altijd raken. Maar hou die mooie gedachten vast, dat ik van je gehouden heb… Ik kan het niet omschrijven... De pijn die ik nu voel. Ik kan het niet vertellen, De pijn die ik bedoel. Ik zou je willen zeggen, dat ik bang ben voor wat komt. Maar als ik het uit wil leggen, is het mijn gevoel dat hier verstomd. Wat je verdient kan ik nu niet geven… Ik hoorde je nog zeggen; “Weet dat ik van je hou en dat ik je nooit vergeet!” De laatste keer… Alles was een laatste keer. Een afscheid zonder afscheid, Verdomme! Het doet zo’n zeer! Wil je zo graag vasthouden, mijn armen om je heenslaan, heel lang… Ik sluit mijn ogen en denk na, begin steeds weg te dromen, weet nog steeds niet of ik echt weg ga, laat alle mooie momenten door me heen stromen… Je leerde me het mooiste van de liefde kennen. Ik had nooit durven dromen dat ik iemand als jou tegen zou komen… Wat wou ik graag dat jij mn vrouw werd.. de moeder van mijn kinderen.. De pijn om jou hier alleen achter te laten.. Het hoort zeker niet zo te eindigen.. maar het is de wil van Allah (swt).. ik spreek je naam zo vaak hardop,'k bewaar zo zeker voor mezelf deze getuigenis, dat liefde door veel angst en pijn uitgroeit tot groter goed, ik weet niet hoe 'k het vol verdriet in woorden vatten moet... Je was m'n leven, dag en nacht… m'n zin, m'n doel, m'n groei, ik zag je fouten, meer nog zag 'k het goede in jou… diep in mij droom ik van jou.. ik mis je.. ik mis je als je bij me bent... maar lieve oh lieve fatima, beloof me… Draag me mee op een plaatsje apart, draag me mee in je hart. Mijn taak hier is voorbij, denk met vreugde terug aan mij. Blijf niet om me treuren het leven is mooi… Maar hou die mooie gedachte vast, dat ik heel veel van je gehouden heb……… Ik hou van je………………………………………… ………………………………………

Uitgeblust
08-10-2002, 21:59
Denk dat de meeste gedichten die ik schrijf voor mij gewoon betekenis hebben. Tijdens het schrijven ervan er al mijn gevoelens in stop. Soms lopen de tranen over mijn gezicht omdat ik de woorden dan ECHT beleef Ik kan me herinneren ooit een heel alfabet voor iemand te hebben geschreven :( Over vlinders voor hetzelfde persoon Nu schrijf ik gedichten die bestemd zijn voor mijn liefje, zonder ...... waren er geen gedichten meer, was dat persoon in me gestorven. Dit onderstaant gedicht heb ik voor ...... geschreven. Elke dag is het een wonder voor me dat twee mensen zoveel liefde met elkander delen. Een ode aan ALLAH die het mogelijk maakt deze woorden te schrijven voor ...... Dit is wat ik voel :Iluvu: De zon wil vandaag niet schijnen Druppels vallen uit de Hemel neer Jij mag wel blijven slapen Doorvoor is het echt weer. Eerst maar zachtjes bidden Een exra gebedje speciaal voor jou Dat Hij maar goed voor jou mag zorgen De persoon waar ik zoveel van hou In de keuken kijk ik in de kasten Wat zal ik vandaag eens voor je maken Het moet wel iets heerlijks zijn Want ik wil jou hartje raken Allemaal heerlijk fruit zie ik leggen Maak het schoon en was het af Jus van verse sinasappels Dat is voor jou geen straf Een eitje niet te hard Alles op een mooi blad Loop ik naar ons bedje toe Want daar ligt mijn lieve schat Kussend maak ik je wakker Laat je rustig wat bijkomen Wakker worden valt niet mee Als je zo zalig ligt te dromen Ik schud de kussen maar wat op Zet ze voorzichtig in je rug Pas op de koffie is nog heet Dus drink het niet te vlug Al het lekkers zie je staan "...., wat ben jij voor een man, Jij doet zoveel liefs voor mij Weet niet hoe ik je bedanken kan" Ik doe het uit mijn hartje lief Jij bent ook zo bijzonder Elke dag opnieuw met jou Is leven met het GROOTSTE wonder Blijf maar altijd naast me staan Wees trouw en eerlijk, meer vraag ik niet Doe mijn hart niet pijn door fouten Laat mij niet sterven door verdriet Dan zal ik Inscha Allah ervoor zorgen Elke dag maken tot een feest Jij en ik SAMEN denken, "Dit is aarde" Die voor ons een Hemel is geweest. Voor jullie misschien een gedicht, voor mij betekenis. Elke dag sta ik op met een WONDER in mijn lichaam. DANK U ALLAH Dank je ......

Uitgeblust
08-10-2002, 22:17
Ik denk dat dit het mooiste verhaal is dat ik ooit geschreven heb. Voor jullie waarschijnlijk een verhaal met een einde. Wij hebben dit ECHT gedaan. WALLAH Voor ons betekende het einde of het verder gaan. Verder gaan in de zin van dat we ons beide niet schuldig meer voelen, praten over liefde, Islam onze dromen en wensen. We zijn beide praktiserend Moslim, Al Hamdoelillah. Het gevoel beide voor HEM te hebben gestaan, ons "JA" woord hebben gegeven, de emoties die daarbij hoorde. ZIJN toestemming hadden we nodig het aardse is niet van belang. Sindsdien hebben we rust en vrede in ons lichaam. Ons Verhaal Heel even ga ik jullie iets vertellen Wat er met ons is gebeurt Dus ga maar rustig zitten Wees maar niet getreurd Een paar maanden geleden Viel er een briefje in mijn bus Zoals het dan ook hoort Antwoordde ik terug, en dus. Waren de eerste stapjes gezet Van één brief, werden het er meer En al na een paar dagen Misten wij elkander, keer op keer De vonken sprongen over Woorden raakte elkaar Zaten we samen te dromen Was jij hier nu maar Nooit hadden we elkaar gezien Een foto werd opgestuurd Overrompelt door de schoonheid Op de stoep heb ik minuten getuurd Zond ik ook mijn foto terug En kwam er een moment Wilde we onze stemmen horen Van dat meisje en die vent Uren aan de telefoon Via MSN nog veel meer Bij het afscheid nemen Deden onze hartjes zeer Gevoelens werden zo vreselijk diep Het moment dat ik in je ogen keek Beide kregen we het gevoel Een Hemel open, voelde we een steek Wij zijn voor elkaar geschapen Twijfelen niet, niets kan ons tegenhouden En het allergrootste bewijs Is het moment van ons geestelijk trouwen Ouders, familie verbieden het Daarom ook ons beide besluit Onze lichamen mogen ze hebben Ons hart is versmolten, is het gedichtje nu uit …… wil jij met …. GEESTELIJK TROUWEN Als we elkaar dan niet lichamelijk mogen bezitten, wil JIJ …… MET MIJ …. in aangezicht van ALLAH (SWT) DE MEEST BARMHARTIGE, DE MEEST GENADEVOLLE onze harten voor EEUWIG aan elkaar verbinden in goede en slechte tijden, in ziekte en gezondheid, tot de DOOD ons beiden zal scheiden op deze wereld. …… wat is hierop JOU antwoord ? BEDENK HEEL GOED WAT JOU ANTWOORD IS, WE STAAN BEIDE NU VOOR ALLAH (SWT) …. WAT ANTWOORD JIJ; JA, IK WIL …… ALS MIJN GEESTELIJKE VROUW, IK BELOOF HAAR TROUW TE ZIJN, MOGE ALLAH (SWT) MIJN GETUIGE ZIJN. …… WAT IS HIEROP JOU ANTWOORD; ANTWOORD ……: JA IK WIL JOU …. ALS MIJN GEESTELIJK MAN, BELOOF JE TROUW TE ZIJN TOT DE DOOD ONS SCHEID. DAN ZIJN WE NU VOOR ALTIJD SAMEN EN GEESTELIJK AAN ELKAAR VERBONDEN.

Hooda
09-10-2002, 17:17

Echt heeeel mooi uitgeblust! liefs hooda,

vraagteken1
09-10-2002, 18:59
Dit is een van mijn eerste gedichten. Niet overdreven mooi, maar inhoudelijk voor mij waardevol ...... Het lijkt zo lang geleden dat ik je lippen aan de mijne voelde Het is gewoon een verleden zoals jij het aan het begin bedoelde Jij hebt je gelijk gekregen waar ik zo op tegen was Had ik toen maar gezwegen toen ik de woorden van je lippen las Ik geloofde mijn ziel en mijn hart en hoopte dat ook van jou Maar je woorden waren weer zo hard “Het kan niet, terwijl ik van je hou” Nu heb je het gelijk aan je zijde en ik kan niets anders dan Meevoelen met mijn hart en zijn lijden hoe lang het ook duren kan Ik zal je niet meer bellen want ik was degene met de pijn Degene die alles wou versnellen om maar met jou te zijn Ik wou je intense pijn bezorgen de steken in mijn hart laten voelen Je bang maken voor de dag van morgen je laten weten wat ze met liefdesverdriet bedoelen Maar hoe vaak heb ik geprobeerd om anders te zijn dan ik En het is steeds hetzelfde wat zich tegen me keert ik ben ik, ik ben ik, ik ben ik Hoe vaak heb ik je niet vergeleken met een vriend van mijn Maar hij is niet bezweken door niet meer bij haar te zijn Nog elke dag voel ik je onder mijn huid je zachte stem, je mooie ogen, Je naam, hoe mooi die luidt en alles wat ik aan je heb gemogen Ik wou dat ik je vergeten kon en verder kon gaan met mijn leven Ik wou dat ik mijn pijn overwon en een ander mijn liefde mocht geven Ik heb het allemaal geprobeerd maar elke keer dacht ik weer aan jou Heb ik het liefhebben verleerd of betekent dit dat ik nog van je … Ik heb tot God gebeden hem gesmeekt om medeleven Gevraagd waarom we zo leden waarom het ons niet was gegeven Ik durf geen contact te zoeken bang om je bekende woorden Woorden die ik wil vervloeken maar ze toch steeds weer hoorde Je zou me niets nieuws vertellen of schrijven en je eigen weg vervolgen En ik zou weer achterblijven met mijn eigen domme zorgen Maar een vraag brand nog in mijn hart een vraag die ik je tweemaal stelde Een vraag met een antwoord zo hard een die me zo lang kwelde Jij durfde het nooit uit te spreken bang zoals je was om te beslissen Maar de daden die op een antwoord leken laten niets meer te gissen Ik wou dat je het zelf uitspreken wou en mij het bevrijdend gevoel zou geven Wat betekenden de woorden “ ik hou van jou” wat ben ik in jou leven Probeer eens je gevoel niet te onderdrukken open eens je ziel en je hart Eens moet het toch lukken het is je verstand wat je zo verward Durf eens je eigen keuze te maken zonder je achter een ander te verschuilen God zal over je waken of we lachen of moeten huilen Tja.......

Uitgeblust
09-10-2002, 22:03
Origineel gepost door Hooda Echt heeeel mooi uitgeblust! liefs hooda, Dank je Hooda. Jou verhaal greep me ook aan. Ik lees bijna alles van je, ben een groot bewonderaar van je werk, je hebt een geweldig talent en zie je groeien. Laatst zat ik wat oude gedichten van je te lezen, heb je er wel eens aan gedacht het te bundelen en op te sturen ????? Zelf wil ik het ook graag doen, maar tijdens het terug lezen van al mijn gedichten, WOW er gaat wat door je heen hoor. Lijkt me leuk om als ik weer een boekje koop dat jij als schrijfster vermeld staat. Wel Inscha Allah zal ik maar zeggen. Jij ook vraagteken, zie jou ook groeien. Nog even en we kunnen een geheel Yasmina boekje maken met "MOOISTE GEDICHTEN VAN YASMINA" talent genoeg hier :D :Iluvu: you ALL

vraagteken1
10-10-2002, 15:44
Origineel gepost door Uitgeblust Dank je Hooda. Jou verhaal greep me ook aan. Ik lees bijna alles van je, ben een groot bewonderaar van je werk, je hebt een geweldig talent en zie je groeien. Laatst zat ik wat oude gedichten van je te lezen, heb je er wel eens aan gedacht het te bundelen en op te sturen ????? Zelf wil ik het ook graag doen, maar tijdens het terug lezen van al mijn gedichten, WOW er gaat wat door je heen hoor. Lijkt me leuk om als ik weer een boekje koop dat jij als schrijfster vermeld staat. Wel Inscha Allah zal ik maar zeggen. Jij ook vraagteken, zie jou ook groeien. Nog even en we kunnen een geheel Yasmina boekje maken met "MOOISTE GEDICHTEN VAN YASMINA" talent genoeg hier :D :Iluvu: you ALL dank je wel, ??

Hooda
11-10-2002, 14:38
Dank je wel, uitgeblust das heel lief van je, ik heb er ook over gedacht om zoiets te doen, ik heb al mn gedichten nog dus wie weet.. Maar alleen als jullie het ook doen. Ik bewonder de gedichten van jou en vraagteken, en vele anderen ook heel erg! Er is zeker genoeg talent! liefs hooda, ps: VRAAGTEKEN, heel mooi gedicht, vind ik persoonlijk ook een van de mooiste van je.

Safira75
11-10-2002, 15:05
ik heb een hele korte- mag dat ook?

vraagteken1
11-10-2002, 15:20
Origineel gepost door Hooda Dank je wel, uitgeblust das heel lief van je, ik heb er ook over gedacht om zoiets te doen, ik heb al mn gedichten nog dus wie weet.. Maar alleen als jullie het ook doen. Ik bewonder de gedichten van jou en vraagteken, en vele anderen ook heel erg! Er is zeker genoeg talent! liefs hooda, ps: VRAAGTEKEN, heel mooi gedicht, vind ik persoonlijk ook een van de mooiste van je. Dank je wel Hooda!! De mooiste van jou kan ik niet benoemen. Teveel mogelijkheden. Ze zijn allemaal mooi. :hoera: Maar de onze samen zijn me ook heel dierbaar! Liefs, ?

vraagteken1
11-10-2002, 15:31
Eeuwig huilend... (Bericht #) Dit is een van onze mooiste Eeuwige tranen Stromend door mijn ziel Ik toon het niet Mijn verborgen verdriet Eeuwige tranen Ik voel ze diep in mij Ik ben er aan gewend In mijn leven horen ze erbij Eeuwige tranen Nu nog als in een rustig dal Eens zullen ze gaan stromen Als een waterval Tot die tijd Blijven mijn tranen verstopt in mij Schuilend..... En blijf ik diep van binnen Eeuwig Huilend Niets is er dat eeuwig duurt pak mijn hand liefje ik leid je uit deze uitzichtloze buurt laat me langzaam in je hart zakken heel langzaam, heel langzaam en ik zal je pijn verzachten ik zal je geen eeuwige trouw beloven dat wil ik niet, kan ik niet maar laat me je hand vasthouden en laten we samen in iets beters geloven je waterval van tranen heb ik ook gekend was er zelfs al een beetje aan gewend s nachts voor me uit staren rondlopen en over lege straten dwalen je bent bang om iemand tot je hart toe te laten bang voor het niet eeuwige voor het verlaten probeer het met mij leun tegen mij, steun op mij laat je tranen los, laat ze vrij huil nog maar voor deze keer, huil maar ik ben bij je vandaag en morgen weer

vraagteken1
11-10-2002, 15:34
Soms denk ik wel eens heb ik dat nou zelf geschreven als ik mijn gedichten teruglees. Verbaasd over de inhoud en de emotie op dat moment. Dit is er een die me even aan iets herinnerde.... Onze laatste avond Van mijn kant geen tranen, geen rooddoorbloede ogen geen haperende stem Slechts kille woorden, die de hoop doorklieven als de bliksem een boom Vertwijfeld kijk je me aan, een laatste zonnestraal doet zijn best de schaduw rond je ogen weg te nemen Niets raakt me op dit ogenblik Van mijn kant geen gevoel, geen troostbrengende woorden Steeds maar weer vuur je de vragen op me af Vragen over waarom, sinds wanneer, hoe het mogelijk is, of ik ooit wel om je gaf Niets raakt me op dit ogenblik Als knarsende snaren van een viool, schreeuw je tegen mij, smeekbedes maken plaats voor verwijten, afgewisseld met vruchteloze vragen, waarom, waarom, is er een zij ? Niets raakt me op dit ogenblik Kijk je slechts aan, doe niets, voel niets. Stilte volgt, nog erger dan voor een opkomende storm tranen als buien woorden als windvlagen Handen die me tevergeefs omarmen, me vast willen houden, als wortels van een boom Niets raakt me op dit moment Kijk je slechts aan en geef je de laatste kus, op je, door tranen, ziltsmakende lippen Nog een blik in je ogen, draai me om en ga heen Geen omdraaien meer, geen luisteren naar je steeds verder weg klinkende stem, naar je vragen, je laatste adem die zijn best doet met te raken, me te laten terugkeren Niets raakt me op dit moment Dagen volgen, nachten volgen, maanden gaan voorbij, vergeefse telefoontjes door jou gericht aan mij Loop rond, langs de grauwe zee, Gedachten verzonken in het mulle zand waarop ik loop Niets raakt me op dit moment Niets raakt me op dit moment Niets, hoor je me, niets Tenminste niets dat jij mag zien.

Safira75
11-10-2002, 15:35
Elke dag weer leven Elke dag weer pijn Elke dag weer vragen Elke dag de schijn Elke dag een glimlach Elke dag een traan Elke dag weer lijden Elke dag van mijn bestaan Elke dag weer vechten Elke dag weer keer op keer Elke dag een beetje sterven Elke dag hoeft van mij niet meer

angeleyes_20
11-10-2002, 20:09

IK HEB OOK EEN GEDICHTJE NIET ZO OVERDREVEN MOOI HOOR MAAR DAT IS WAT IK VOELDE , HET IS NIET ZO MOOI VERGELEKEN MET DE ANDERE GEDICHTEN. IK HEB JOU MIJN RUG TOEGEKEERD IK KIJK JOU NIET MEER AAN IK DOE NET ALSOF JE NIET BESTAAT DAT IK ALLEMAAL UIT VERDRIET DAT DOE IK OMDAT IK ME GEKWETST VOEL IK DACHT DAT IK HET AANKON JOU VERWIJTEN WAT ER IS GEBEURT MAAR IK HEB HET ONDERSCHAT MIJN LIEFDE OVERWON MIJN BOOSHEID 1 BLIK VAN JOU EN IK WAS WEER VERKOCHT KON IK MAAR NET ZO HARD ZIJN ALS JIJ KON IK MAAR VERGETEN WAT ER OOIT TUSSEN ONS IS ONTSTAAN KON IK MAAR JE GEDACHTEN LEZEN DAN ZOU IK ALLES DOEN OM JOU GELUKKIG TE MAKEN EN JOU HART BEHANDELLEN ALS EEN DUIVJE EN JE NOOIT LATEN HUILEN MAAR HELAAS IK BEN OOK MAAR EEN MENS MET GEVOEL DAT MAAR MET HET VERDRIET MOET VERDER GAAN WANT JIJ HEBT AL VOOR EEN ANDER GEKOZEN

Pagina's : [1] 2 3